=Sandra's POV=
Setelah loceng rehat berbunyi, aku terus menuju ke arah tempat duduk seatmate Ikha dan duduk di situ. Aku memandang Ikha yang sedang mengemaskan peralatan-peralatan dan buku-buku yang berterabur di atas mejanya. Aku menggeleng-geleng.
"So, apa yang kau nak cakap tu?" tanya aku. Ikha terus memandang aku.
"Alaaa..tunggu Ratna dulu lah." kata Ikha. Aku hanya mengeluh. Ratna memang tak sekelas dengan kami. Tiba-tiba...
"Heii korang, sorry lambat. Tadi ada hal sikit. Cikgu suruh bla bla bla, tulah lambat sikit. Hehehe." kata Ratna sambil tersengih menampakkan giginya yang tersusun cantik dan putih.
"It's okay. So, Ikha..bagitaulah. Ratna kan dah ada kat sini." gesa aku. Ikha membuat rolling-eyes.
"Emilia still ada dalam kelas ke??" tanya Ikha sambil memandang sekeliling. Aku menggeleng. Emilia telahpun pergi ke kantin untuk membeli makanan.
"Ohh, good then. Ni pasal Emilia. Korang tahu kan nama IG dia??" tanya Ikha. Aku mengangguk manakala Ratna menggeleng.
"Ish kau ni, Ikha. Muka pun aku tak tahu, sah kan nama IG dia." kata Ratna mencebik.
"Alaaa..hm, aku ada check IG 'Xmyra_02''." kata Ikha. Aku pelik, dah kenapa ni?
"Ha? IG siapa tu?" tanya aku sambil mengerutkan dahi.
"Tak tahu. Tapi..yang paling mengejutkan sekali, dalam IG dia ada gambar Emilia..!" kata Ikha sambil menepuk meja. Aku dan Ratna ternganga.
"Maybe sepupu dia kot?" agak aku. Ikha tersenyum sinis lalu mengeluarkan telefonnya.
"Takkan 'cousin' kot?" tanya Ikha sambil menunjukkan skrin telefonnya. Gambar Emilia sedang mencium bibir seorang gadis. Ratna ternganga sekali lagi manakala aku terdiam. Entah kenapa gambar itu membuatkan aku sakit hati. Itu hanya gambar, tapi sangat menyakitkan mata aku. Tiba-tiba mata aku tertancap pada caption gambar itu.
"Happy 3rd Monthsary baby! I love you very much💕"
"Hm..jadi dia Lesbian?" tanya aku. Ikha teragak-agak untuk mengangguk.
"So, sebab nilah aku suruh kau pikat Emilia. Hehe." kata Ikha. Aku mengerutkan dahi aku sekali lagi.
"What?" kata aku spontan. Ikha tersenyum.
"Alaa..aku dengar, diorang dah putus tau. Aku dengar kekasih Emilia yang curang. So, aku agak.. Emilia mesti masih cintakan kekasihnya. Mesti sukar untuk lupakan seorang kekasih yang amat dicintainya. So, this will make your mission a lil bit hard. Lagi-lagi kalau kekasihnya datang kembali menuntut cinta bla bla bla. So, try to make her move on from the bxtch." kata Ikha. Aku mengangguk. Raut wajah Ratna berubah.
"Takkan kau suruh Sandra bagi harapan palsu dekat Emilia? She'll be hurt when she knew the truth. Hal dia, buat apa kita nak campur? Tak ada faedah." kata Ratna bengang.
"Ala..benda ni takkan terbongkarlah. Kecuali kau yang bagitau benda ni dekat dia." kata Ikha sambil menjeling Ratna. Kelihatan Ratna mengetap bibir. Aku pelik. Dah kenapa ni?
"Okay okay stop now. Emilia is here. Move move." arah Ikha. Aku terus kembali ke tempat duduk aku manakala Ratna yang masih marah entah kenapa keluar dari kelas kami.
"Kau ni dah kenapa? Membawang pasal aku eh? Tadi aku tersedak dekat kantin." tuduh Emilia. Aku tersengih-sengih.
"Mana ada. Awak ni..janganlah fikir bukan-bukan." kata aku. Emilia hanya meng-hm-kan sahaja.
"Ahm..by the way, Sabtu ni awak sibuk tak?" tanya aku. Emilia terus memandang aku.
"Sabtu ni? Free kot, asal?" tanya Emilia. Aku tersenyum.
"So, do you wanna watch a movie with me at the cinema?" ajak aku. Emilia kelihatan seperti sedang berfikir.
"Tengok wayang? Hm..best jugak. Boleh. Pukul berapa?" tanya Emilia. Aku sudah meloncat-loncat di dalam hati.
"9 pagi. Nanti awak send location jelah. Then, i'll take you to the cinema." kata aku. Emilia mencebik.
"Ah! Tak payahlah. Aku yang akan ambik kau. Send location rumah kau nanti. K." kata Emilia bersahaja. Aku mengangguk sambil tersenyum riang. Welp, no problem!
Tbc🌸
Okieee guys, like always...vote and comment is allowed~ uwu)/
#626 words
YOU ARE READING
EmiDra
RomanceWarning! This is Girl×Girl story.. Siapa tak suka, sila berambus uwu Sandra Evaline x Emilia Fionatasha ~silakan vote dan komen📣~ #this is not a lesbian story, it's just 'bromance' for girls version. ^^ #diselitkan juga babak-babak 'romantik' antar...