Part 19

589 24 3
                                    

=Sandra's POV=

Makin hari, makin galak Amyra cuba mendekati aku. Sorry, jangan silap faham. Aku bukan sejenis. Aku tahu dia nak rapat dengan aku like bff. Tapi, no. Hanya Ikha dan Ratna sahaja bff sehidup dan semati aku. Emilia pula? Aku anggap dia macam saudara aku.

     Semenjak Amyra muncul, aku dan Emilia sudah jarang berbual dan makan bersama di kantin. Aku hanya meluangkan masa bersama Amyra. Bukan sebab aku nak, tapi terpaksa. Faham tak TER. PAK. SA.

     Tanpa pengetahuan sesiapa, aku dah upah seorang spy untuk mencari maklumat tentang Amyra dan juga Emilia. Diorang macam dah kenal lama. So, aku nak siasat sikit. Hehe.

     Seminggu sudah berlalu, lelaki yang aku upah itu telah memberikan dua buah fail kepada aku. Satu Amyra, satu Emilia. Aku terus memberikan duit berupa RM750 kepadanya dan ucapan terima kasih.

     "Yes, dapat jugak akhirnya maklumat lengkap tentang diorang berdua." aku bergolek di atas katil lalu duduk bersila untuk membaca fail itu. Yang pertama mestilah Emilia punya.

NAMA: EMILIA FIONATASHA
UMUR: 16 TAHUN
DARI: ENGLAND
NAMA IBU: SERENA ELLINDA
PEKERJAAN IBU: -
NAMA BAPA: RICHARD JACKSON
PEKERJAAN BAPA: BEKAS TENTERA
EX'S: PUTERI NUR AMYRA EZ-ZEHRA

     Aku terhenti di situ. What? She's a lesbian? Aku terus teringat tentang apa yang Ikha pernah cakap tentang Emilia kepada aku. Jadi betullah. Tapi, aku tidak kisah. Hidup dia, pilihan dia.

     Aku sambung melihat apa yang tertera. Biodata Emilia lengkap berserta beberapa keping gambar nescaya ditangkap senyap-senyap.

     Selepas itu, aku membuka fail Amyra pula. Barulah aku tahu yang Amyra merupakan anak orang kaya. Welp, sama dengan akulah. Pernah jadi model pakaian dan kasut ciptaan ibunya. Aku dah mula adore dia ni.

     Tapi kenapa dia nampak macam benci sangat dekat Emilia? Tahulah diorang tu ex tapi tak perlulah benci sampai macam tu sekali. Tiba-tiba aku ternampak gambar Amyra sewaktu kecil. Aww, so cute!

     Kalaulah gambar Amyra ada, mesti gambar Emilia pun ada. Aku pun terus mencari gambar Emilia pula. Rupa-rupanya gambar Emilia terselit di celah failnya. Aku melihat gambarnya. Mula-mula tak rasa apa-apa. Tapi, tiba-tiba aku rasa pelik. Kenapa muka dia serupa dengan Mimi a.k.a kawan baik aku sewaktu kecil?

     Aku terdiam. Aku kena siasat tentang benda ni esok. Kalau betullah dia Mimi, aku akan peluk dan cium pipi dia berkali-kali sambil minta maaf kerana berpindah tanpa memberitahunya. Aku sangat rindukan Mimi. Betul-betul rindu.

Tbc🌸

So guys, Mary (author) klau boleh nak habiskan cerita ni dalam masa terdekat takut tak sempat. Lagipun, ending cerita ni Mary tak fikir lagi. Harap-harap kena dengan tajuk dia. Last kata, jemput vote dan comment guys! Apa-apa cadangan untuk bab seterusnya boleh PM Mary sebab Mary xde idea ni. Klau idea korang boleh masuk ngan cerita ni, Mary akan ikut idea korang..❤

#456words

EmiDraWhere stories live. Discover now