=Sandra's POV=
Setelah mereka semua keluar, barulah keadaan menjadi senyap dan aman. Aku tahu yang aku suka bersendirian sejak aku kecil lagi. Aku tak suka berkawan, berkongsi dan budaya tolong-menolong.
Hanya seorang perempuan yang telah menukar aku, menukar perinsip hidup aku dan menukar segala-galanya. Dialah Mimi. Bagi aku, dia merupakan kawan terbaik pernah aku ada. Aku dah cuba untuk cari dia, tapi gagal. Sebabnya, aku tak tahu nama penuh dia.
Aku mengeluh lalu berjalan ke arah laci meja. Aku membuka laci itu lalu mengambil gambar yang amat berharga bagi aku. Gambar aku dan Mimi. Gambar terakhir kami bersama.
"Haih..kat mana lah kau sekarang, Mimi? Aku pun satu..waktu berkawan ngan kau, aku tak pernah tanya nama penuh kau. Hm, kalaulah aku tak pindah dulu...mesti kita masih kekal jadi kawan rapat kan?" bebel aku seorang diri. Semua orang tak tahu masalah aku. Aku suka bercakap seorang diri dan berhalusinasi. Aku sudah cuba untuk hentikan perbuatan itu kerana takut orang salah anggap, tapi sangat sukar.
Tiba-tiba, telefon aku berdering. Aku meletakkan gambar itu di dalam laci semula dan menutupnya. Aku mengambil telefon aku. Nombor tidak dikenali?
???: hai, Sandra!
Sandra: hi too..sape ni??
???: arr..sebelum tu, saya nak minta maaf. Saya dapat nombor awak daripada Ratna, kawan baik awak. Jangan salahkan dia, saya yang asyik paksa dia bagi nombor awak. Maaflah ye..saya-
Sandra: ye ye, saya tak marah pun. Kalau nak nombor saya, mintak jelah ngan saya. Saya bagi lah.
???: ah..saya takut kalau awak tak bagi je..
Sandra: okay, so..who are you?
Ethan: saya Ethan.
Sandra: ha? Ohh.. Ethan rupanya, kenapa call ni? Emergency ke?
Ethan: eh..taklah. Saja, nak tanya khabar.
Sandra: oh..well, khabar baik. Tapi, saya tak rasa yang awak call saya just sebab nak tanya khabar. Bagitau jelah. Nak rahsia-rahsia pulak.
Ethan: ah..haha, saya sebenarnya..erm.
Sandra: hm??
Ethan: se..sebenarnya nak ajak awak keluar. Tengok wayang. Hari Sabtu minggu depan. Boleh?
Sandra: oh, kalau takde apa-apa hal..boleh je. Nanti saya call awak untuk confirm-kannya, okay?
Ethan: okay. Erm, I got to go now, bye.
Sandra: bye.Aku tersenyum. Tak sangka Ethan call aku. Boleh bermimpi indah nampaknya malam ni.
Tbc🌸
Got no words to say, so enjoy!!
#376 words
YOU ARE READING
EmiDra
RomanceWarning! This is Girl×Girl story.. Siapa tak suka, sila berambus uwu Sandra Evaline x Emilia Fionatasha ~silakan vote dan komen📣~ #this is not a lesbian story, it's just 'bromance' for girls version. ^^ #diselitkan juga babak-babak 'romantik' antar...