- DH 11 -

10.4K 86 2
                                    

Elora bergegas berjalan menyelusuri kedai-kedai makan disitu apabila terasa dirinya seakan-akan diekori.Bila ditoleh tiada sesiapa pula di belakangnya.

"Hello mama.El rasa ada orang ikut El." setelah panggil disambung terus saja dia mengadu.

"Ouh El jangan risau.Biar orang mama uruskan."

"Tapi ma..El takut la." Elora merengek kecil.

"Apa kamu ni..Dah besar pun masih takut.Kan El dah kuat sekarang nih." pujuk madam Lorena.

Elora hanya bergumam.Pipi di kembungkan. Nanti balik majuk aah!

"Humm ok ya..K ma..Daaa.."

Setelah panggilan dimatikan baru hatinya merasa tenang. Tapi perasaan tenang tu hanya seketika apabila mengingatkan dirinya diekori oleh seseorang.

Kaki kembali melangkah menuju kearah keretanya. Pintu dibuka lalu tubuhnya segera dibolos dalam perut kereta.

"Hai Elora."

"Rylan!" Elora terkejut.

Rylan senyum sinis sambil membetulkan kolar bajunya. Cap segera ditanggalkan dari kepala.

"Kau buat apa kat sini?! Blah la!" Elora menengking suaminya begitu saja.

Rylan hanya bodoh sambil menanggalkan baju t-shirt maroon dari tubuhnya lalu di baling ke sisi.Elora sudah merapatkan diri ke pintu.

"Kau jangan macam-macam eh? Aku lempang nanti!" habis cuak tu.

Rylan pandang isterinya yang seperti ikan ingin melepaskan diri.Habis seat belt ditariknya sekali ke pintu. Kepalanya di geleng perlahan.

"Relax la.Aku bukan nak rogol kau." katanya perlahan sambil mengoyak bajunya supaya menjadi cebisan kecil.

Elora hanya memerhati. Baru dia perasan belakang bahu Rylan berdarah. Apalagi..Cuak la makcik oii..

"Erk darah.Kau kena apa je?" soalnya perlahan.

Rylan menoleh kearah isterinya di tempat pemandu.

"Pisau."

Elora menekup mulutnya dengan kedua-dua belah tangan. Darah segar yang sudah beku itu dipandang dengan serba salah.Takkan la sebab dia mengadu dekat madam Lorena suaminya yang menjadi mangsa.

"Kau fikir apa?" tanya Rylan sambil mengetatkan ikatan cebisan kain di bahunya.

Elora tersentak. Wajah Rylan yang masih sama seperti dahulu dipandang.Cuma ada la hutan belantara di sisi rahangnya. Biar betul suaminya pengotor macam ni?

"Duduk diam." balas Elora sambil memghidupkan enjin kereta lalu gear dimasukkan.

"Eh?Nak pergi mana?" Rylan cuak. Maunya dibawa ke madam Lorena tu mampus dia.

Elora diam tidak membalas.Laju saja dia bawak.Habis lampu merah dilanggar begitu saja. Setiba saja di destinasi, enjin dimatikan.

"Keluar."arah Elora.

Rylan hanya menurut.Barang-barang didalam kereta segera dikutip. Keluar saja dari kereta dahinya berkerut.

"Ni rumah sapa pulak?"soanya hairan.

"Aku."jawab Elora sambil menanggalkan kasut.

Rylan hanya mengangkat bahunya lalu berjalan masuk sekali. Rumah biasa tetapi jauh dari pandangan orang awam.Motif sangat.

"Naik atas masuk bilik yang pintu warna hitam." kata Elora sebelum melangkah.

"Kau nak ke mana?" tanya Rylan.Rasanya kerja dia asyik soal je.Hew hew..

Dissonant HeartbeatWhere stories live. Discover now