Madam Lorena menghembuskan asap keluar dari mulutnya. Cawan berukir design ala Inggeris di bawa ke bibir.
"You talk a lot today, Marina."
Marina sekadar berdehem. Segala pekung di dada segera dibuka. Tidak kisah lagi malu atau pun akan dijadikan bahan gossip liar nanti. Yang penting protection and trust.
"Banyak yang kau tau berdasarkan apa yang aku dengar tadi." Madam Lorena mengetuk-ngetuk sisi cawan dengan jarinya.
"I'm pretty sure, Elora will betray you! Aku kenal perangai Rylan tu macam mana." Marina cuba untuk 'cucuk jarum'.
Madam Lorena bangun dari duduknya lalu berjalan kearah almari yang dipenuhi buku-buku. Satu buku berkulit emerald green di tariknya keluar.
"A fool is made more of a fool, when their mouth is more open than their mind."
Marina terkedu.
"Kau tau dia anak kau. Jadi kau tau apa-apa tak pasal kelemahan dia, kelebihan or what ever. Sort of related to him?" Madam Lorena menarik sehelai kertas dari buku tersebut.
Marina terdiam. Even though dia ibu kepada Rylan... It's just on paper, not real actually. Mulut dikunci bagi tidak membocorkan rahsia itu.
Madam Lorena senyum seketika. Di baca isi dalam kertas di tangannya.
"Aku perlukan dia. He got what I want. Don't act brainless." amaran diberikan.
Marina terdiam. Faham akan kedudukannya sekarang. Tak mungkin dia mampu melawan Madam Lorena dengan her ability. Such a waste tho...
***
"Well well... Dah balik?" soal Rio.
Jack menjeling adiknya. While Stella also at there, lie between those hairy legs of Rio. Badannya dihempas ke sofa. Mata di pejam.
"Amacam? Ke korang dapat jobs baru?" soal Rio sambil mengusap bahu Stella yang terdedah.
"Nah. Balik rehat jap. Nanti berlambak kerja yang tunggu kat office tu." balas Jack malas.
Tiba-tiba pintu dibuk dari luar. Muncul lah Vicky dengan rambut serabai. Backpack berwarna coklat dibaling ke arah Jack.
"You left behind. Hey Rio,Stella! K bye." terus pintu ditutup.
Rio angkat tangan untuk lambai. Stella tercengang and Jack segera naik ke atas.
"How come--"
"What?" Rio segera block kata Stella.
"Stupid."
Rio hanya tersengih saja.
***
Marina melihat Carl yang baru saja melangkah masuk ke dalam rumah. Bunyi derapan tapak kasut itu jelas kedengaran.
"Lambat sampai?" soalnya.
Carl menoleh ke kirinya. Nampak saja Marina, he start to smile. Fake smile.
"Hey mama! Long time huh?"
Marina hanya bergumam sebelum memeluk anaknya itu. Bau alkohol jelas menunjukkan Carl baru lepas have fun at the club sebelum balik.
YOU ARE READING
Dissonant Heartbeat
AcakTidak semua tahu mengenai dirinya.Kawan-kawan,isteri yang 6 bulan dikahwini secara rela dan family yang tidak suka akan dirinya hanyalah sebagai buah catur untuknya.Melainkan kawan rapatnya. Keluarga bahagia. Tidak terlintas langsung dalam fikiranny...