- DH 22 -

6.5K 65 1
                                    

"Kau masak ke?"

Elora memandang kosong ke arah Rylan yang mengangguk perlahan. Di ambil garfu lalu di cucuk omellet masuk ke dalam mulut. Dikunyah perlahan-lahan.

Rylan berdebar tetapi riaknya hanya selamba. Risau pula takut kalau Elora berubah menjadi singa.

"Accepted! Yang lain? Macam beli." perli Elora .

Dipandang saja buritto yang terhidang diatas pinggan. Ada beberapa biji buah raspberry on the pancakes.

"Ok la. Yang lain tadi aku tapau je." Rylan mengalah juga.

Elora menangguk puas dengan jawapan jujur suaminya itu. Buritto disuap masuk ke dalam mulut. Dikunyah dengan senyuman yang mekar. Rylan mencebik dalam diam.

"Makan omellet aku takde pun kau senyum lebar macam tu?"

Senyuman Elora mengendur. Makanan diletakkan kembali di atas pinggan.

"Omellet tu anyone boleh buat. Kau baru first level, belajar lagi." kata-kata yang menyakitkan hati sahaja yang keluar dari mulut Elora.

Rylan mengusap perlahan dadanya. Tanda supaya bersabar dengan mulut lancang Elora tu.

***

Jack merenung isi dalam buku itu. Kemudian dia menjerit panjang.

"Anjir... Aku tak faham langsung." rambut ditarik-tarik.

Stella dan Rio masih lagi bertungkus-lumus mencari maklumat yang ada sehabis baik. Jeritan Jack langsung tidak mengganggu tumpuan mereka.

"Duh... Chill la. Korang ni dah kenapa macam nak ambil exam je aku tengok." kepala digaru Jack dengan matanya masih memandang pasangan dihadapannya.

Rio menongkat dagu dengan tangan kiri manakala tangan kanan menyelak setiap muka surat. Stella pula sudah terlentok diatas meja tapi masih lagi mencari maklumat disetiap helaian buku di tangannya.

"This dimwit. He though he's stronger huh?" Rio menyembam muka ke atas buku.

Stella hanya mengerling sahaja suaminya di sebelah.

"Maybe Elora pregnant. So he need us ASAP to gain info bout this." Stella just shoot.

That siblings shocked.

"Hey hey. Why you talk about Lora?" soal Jack.

Stella rolled her eyes. Kebodohan Jack sama je dengan Rio. Tak kurang tak lebih.

"Dia sanggup call kita malam buta macam tu... Ok tu not is the prob here, lagipun time tak match."

Stella mula membuka segala teori yang dia ada. Jack and Rio dah macam burung belatuk, angguk je kerja diorang.

"So the main point is, Elora pregnant and what? Rylan la kena urus semua. Lagipun orang lelaki macam korang ni memang lack in knowledge la pasal benda ni." perli Stella.

Rio dan Jack saling berbalas pandangan. Masing-masing mencuka kalah air tuak. Dipandang Stella yang selamba meneguk air kopi dari cawan Rio.

"Damn girl. Your mouth like a knife. It's hurt." Rio cepat-cepat merapatkan dirinya ke arah Stella.

"This fucker..." terus Jack blah dari situ.

"Mana sakit?" Stella hanya layan.

Rio dah tarik senyuman nakalnya.

Dissonant HeartbeatWhere stories live. Discover now