- DH 19 -

7.1K 71 2
                                    

Elora melangkah masuk ke dalam rumah banglo dua tingkat itu dengan lagak biasa. Jelas bunyi heels di dalam rumah itu bila dia melangkah masuk. Couch di tuju. Badan dihempas keatas sofa single seat.

"Baru sampai ke?"

Kepala di dongak sehingga her eyes clearly see Madam Lorena yang berjalan turun dari tingkat atas. She smile a little.

"Yea just recently. Ouh! Did you get my 'surprise'?" Elora bingkas bangun.

Madam Lorena senyum meleret. She look at the other side and show that shining expensive earing made from Swarovski.

" Goddess..! " Elora ketawa suka. Tubuh Madam Lorena dipeluk erat.

Madam Lorena turut membalas sebelum pelukan mereka dileraikan. Tangan Elora ditarik ke dining table. Elora sudah meneguk air liur sendiri.

"Your favourite."

Elora eyebrows start to bend.

"Aww mama.. Susah-susah je."

Madam Lorena hanya senyum saja. Tergedik-gedik la Elora nak mamanya suapkan. Mama nak itu.. Mama nak ini. Madam Lorena hanya melayan sahaja.

***

Carl kuis bahu Rylan sedikit. Terdengar keluhan suami orang itu. Rylan menoleh lalu cepat-cepat Carl grin.

" Aku.. Nak ajak lunch. Sudi tak?"

Rylan mengangkat kening sebelah kirinya.

Pelik.

Ya. Tersangat pelik. Tetapi Rylan tidak geleng mahupun bersetuju saja. Dia hanya diam memerhati that short men. Masing-masing diam membisu. Carl bagai tersedar lalu berjalan mendahului abangnya. Rylan just follow every steps he makes.

"So how?"

"What?"

Carl senyum tawar bila soalannya berbalas dengan soalan dari Rylan. Dia menoleh ke sebelah kiri. Hanya sipi-sipi sahaja wajah Rylan yang dapat dilihat. They walk into the most expensive restaurant.

"Now amacam? Any progress?" Carl menyoal lagi siap sekali memasang umpan .

Rylan diam sambil membaca menu. He know what Carl asking. But dia hanya diam membelek setiap helaian menu.

Carl hanya memerhati sebelum turut membuka buku menu yang berada dihadapannya. Bukan dia tak tahu, Rylan cuba berdiam dari menceritakan kepadanya hal sebenar. He just ignore it and start to pick what's in the menu.

Rylan peek at his brother. Senyuman kecil ditarik. Setelah membuat pesanan Rylan look around. Carl hanya diam. Tidak lagi menyoal.

Abang kau macam sial perangai.. Kau still want to ask same question? Dreaming off la! Not even answer, suara pun maybe tak dengar nanti.

" Kau tak balik rumah?"

Carl agak tersentak dengan soalan dari Rylan. Then he stare that eyes. Cepat-cepat dia melarikan matanya bila eye contact mereka terlalu lama.

"Same as you. If you know what I mean really.." Carl ketawa kecil.

Rylan tidak membalas. Matanya kembali meliar melihat orang yang kian bertambah keluar masuk dari mall itu.

***

Elora diam tidak bersuara. Terkebil-kebil dia melihat kearah 'benda' or pill exactly yang di pegang oleh Madam Lorena.

Dissonant HeartbeatWhere stories live. Discover now