- DH 17 -

10.3K 141 10
                                    

Rio merenung punggung isterinya yang  berada di dapur itu sambil menyisip sedikit jus dalam gelas. Lenggok saja gayanya. Stella pula masih menyiapkan sarapan tanpa menghiraukan pandangan nakal suaminya.

"Hey Rio!" tiba-tiba jeritan Stella mengganggu aktivitinya.

"Apa?" soalnya tanpa mengalihkan matanya dari punggung seksi itu.

"Oh gosh Rio! Your phone lah! Pergi angkat cepat!" Stella bercekak pinggang dengan sudip ditangan.

Rio mengerutkan dahinya. Hah? Telefon aku? Aik tak dengar pun? Kaki mula diatur ke ruang tamu. Telefonnya yang masih berdering itu segera di capai. Panggilan di jawab.

"Kau buat apa bodoh lama sangat nak angkat hah?! " Jack dihujung talian sudah pun menyembur.

Rio segera menjarakkan telinganya dengan telefon itu. Setelah dipastikan abangnya kembali 'normal' cepat-cepat ditekap kembali telefon ke telinga.

"Aku tengah 'fuck' Stella dengan mata tadi. Kau dah kenapa call? Kacau je." kepala di garu.

"Fuck kepala hotak kau! Eii malang betul aku ada adik macam kau tau tak?! Sekarang ni dah alang-alang kau tak buat apa, pergi tengok lappy cepat! Aku dah send. Rylan got some jobs for you." dan terus talian dimatikan.

Rio sengih lebar bila dengar perkataan 'jobs' . Cepat-cepat kaki melangkah ke bilik bacaan. Laptop yang memang tersedia sahaja atas meja kayu itu di buka.

Ting!

Sengihan Rio makin lebar bila terpandang emel yang baru masuk itu. Di buka salah satu darinya.

"Fuck! " senyumannya kian melebar. Sehingga menampakkan giginya yang tersusun rapi itu.

Too easy huh!

***

Rylan melirik Elora di sebelahnya seketika sebelum kembali melihat jalan raya. Sekarang mereka dalam kereta Rylan. Entah ke mana la si Rylan nak bawa Elora tu.

"El?" panggilnya. Sekadar ingin mengisi kebisuan yang terlalu lama itu.

Elora masih diam tidak membalas. Menyesal pun ada sebab ikut suaminya itu. Keluhan kecil terlepas dari bibirnya. Takkan la dia nak terjun dari kereta ni? Haih sia-sia mati pulak.

Rylan berdehem seketika sebelum kembali fokus kepada jalan raya yang masih dipenuhi manusia dan kenderaan walaupun sudah tengah malam.

"Kau benci aku?" soal Rylan akhirnya.

Diam.

"Tak. Dah jangan cakap or tanya apa-apa. Aku tak nak habiskan tenaga aku." akhirnya keluar juga suara emas Elora.

Rylan menarik senyum sedikit bila perkataan 'tenaga' meniti di bibir isterinya. Cepat-cepat riak wajah diselambakan bila matanya menangkap kerlingan dari Elora.

Dalam suasana yang tegang dan sunyi itu kereta Rylan mula masuk melepasi hutan sebelum tiba di kawasan rumah kayu beratap daun. Mereka turun dari kereta. Bunyi ombak menghempas pantai menyapa telinga Elora.

"Beach?" soalnya kepada Rylan.

Rylan just 'Yup' lalu tangan Elora ditarik ke rumah kayu itu. Pintu di buka, lampu dinyalakan. Rahang Elora hampir saja jatuh dengan apa yang dia lihat. Rylan disebelah segera di pandang.

"Apa..Semua ni?" soalnya.

Rylan berjalan kearah katil yang ditaburi kelopak bunga mawar itu. Kedua-dua tangannya berada dalam kocek seluar. Matanya memandang perkataan ' Happy Anniversary'.

Dissonant HeartbeatWhere stories live. Discover now