- DH 14 -

10.4K 93 3
                                    

Vicky memeluk Arya yang jelas kekok dengan kemesraan itu. Perlahan-lahan tubuh gadis itu dilepaskan. Matanya memandang mata Arya yang terkulat-kulat memandangnya.

"So..Dah setuju.Hum..Esok jom balik rumah I.Eh! Mama I.." perkataan 'mama' saja ditekan.

Arya mengerut dahi.

"Seriously? Jauh kan?" soalnya terkejut.

Vicky ketawa perlahan.

"Jauh? Taklah.Sini-sini je ha.."

Arya meng'o'kan saja sebelum melangkah ke pintu sebelah pemandu.Handbag di capai lalu di buka.Telefon dicari.

"Mak aii!"terkejut dia bila terdapat 10 missed call dari Madam Lorena semalam dengan 7 missed call dari anaknya Elora pagi ini.

Vicky merapati Arya yang menekup mulutnya sambil jari sibuk menolak keatas setelah bumper kereta ditutup.

"Kenapa?"sambil-sambil itu matanya curi-curi pandang isi kandungan dalam telefon itu.

Arya terkejut. Dada diusap perlahan-lahan sambil nafas ditarik dan hembus.

"Tak de la..Terkejut dapat missed call banyak macam ni." balas Arya sambil mengangkat telefonnya sekilas.

Vicky mengangguk saja.Poket diseluk telefon dibuka.Oh shit! Matanya terbuntang seperti mahu keluar bila membaca mesej dari Rylan dan 2 missed call dari bosnya itu manakala Jack hanya menambah perisa bila spam call sebanyak 20 kali.Wow! Ditambah perisa 5 mesej.

"Apa?" tanya Arya bila terpandang wajah terkejut lelaki itu.

Vicky cepat-cepat tersedar. Telefon disimpan dalam kocek seluar sebelum memandang gadis dihadapannya lama.Arya mula rasa tidak selesa.

"We need to go back!"

Arya terpinga-pinga bila tubuhnya ditolak oleh Vicky ke dalam kereta. Manakala lelaki itu berlari ke sebelah pemandu.Dengan kalut enjin di start. Arya hanya mampu memejam mata bila tiba-tiba Vicky membawa dengan laju.

"Yang you kalut nih dah kenapa?! Slow la sikit!" terjerit Arya.

"No time babe! We need to arrive before him!" Vicky juga tidak mahu kalah.

Mengaum bunyi enjin kereta di atas jalan raya itu. Segala lampu isyarat di langgar begitu saja.

No no no! Gaji akuuu!!!!

***

Rylan tersenyum diatas kerusi pejabatnya.Berpusing-pusing dia di atas kerusi itu.Mata pula hanya memandang keatas.Teringat memori semalam.

Tanpa ketukan tiba-tiba pintu dibuka dari luar dengan kasar.Muncul la Vicky yang tercungap-cungap.Matanya terbuntang melihat Rylan yang masih lagi tersenyum.

"Rylan!"terjerit dia disebabkan terkejut.

Rylan yang masih senyum itu tersedar dari lamunannya. Matanya terus tajam menikam wajah Vicky. Dah la datang lambat pastu terjah pejabatnya ikut suka hati pula.

"Hah aku.Kenapa?"

Soalan dari Rylan menyebabkan Vicky membatu seperti terkena sumpahan dari bosnya itu.

"Aku ingat kau dengan Lora.."suara Vicky mengendur, hampa.

Rylan senyum sikit bila nama Elora meniti di bibir Vicky. Terbayang pula aksinya semalam. Masih terasa hangat tubuh mereka bersatu. Masih terasa basahnya dan lembutnya bibir merah itu. Masih terngiang-ngiang suara manja Elora memanggil namanya.

"Woih! Rylan! Kau dengar tak aku tanya nih?!" suara Vicky naik seoktaf.

Rylan sedikit tersentak dengan jeritan dari lelaki itu. Suara dibetulkan dengan beberapa batukkan.

Dissonant HeartbeatWhere stories live. Discover now