- DH 23 -

9.2K 117 9
                                    

Elora serba tidak kena kerana dipandang tajam oleh Madam Lorena. Kaki menguis perlahan lantai. Her eyes just stare at her flower glossy daisy dress.

"El."

Suara tegas Madam Lorena menyapa telinga Elora. Matanya masih tidak angkat dari memandang dress dari tadi.

"You know what's your fault." kaki melangkah ke arah anaknya.

"Ye-yea. But! I'm not the only one!"

Kening wanita separuh abad itu terangkat. Mata tuanya memandang Elora yang memandangnya dengan pandangan... berani?

"Memang! Memang El yang salah! Tapi you should know too mama juga salah!" Elora melepaskan segalanya.

"Tell me." dingin.

Elora menarik nafas dalam-dalam seraya menghembus perlahan. She need to be calm. Don't burst like crazy dog!

"Mama tau El sayangkan Rylan. Mama tau Rylan suami El. Mama tau mama tak mampu lawan Rylan. Mama tau I'm his weakness! You use me! You use me to get what you want!" Elora tidak dapat menahan dirinya dari menengking.

Madam Lorena diam, cuba memberi ruang Elora melepaskan segalanya.

"Mama guna El untuk dapatkan Rylan. I don't know what's it. Just-- biarkan kami bahagia. El dah taknak ikut jejak mama. Selama 23 tahun, mana mama pergi? Mama tinggalkan El sorang-sorang dekat luar tu. You such a coward. You left me behind." suara Elora mengendur.  Her body shaking.

"El mama--"

"Shhhhhh! Mama tak layak bersuara." mata Elora tajam menikam wajah ibunya.

Madam Lorena feel guilty, even worse doesn't match for her. Kaki melangkah merapati Elora yang jelas kemarahannya belum reda.

"Don't come here!"

Bahunya terangkat sedikit bila ditengking oleh anaknya sendiri. Matanya redup merenung mata Elora yang sedang marah.

"Mama nak El tau. Mama lakukan semua tu untuk El. Mama nak El bahagia." sayu.

"Happy my ass. I'm happy because you not there. Aaahh... Feel great." Elora melepaskan nafasnya dengan tangan yang dibuka lebar.

"Remember. You hurt him, you hurt me too. I will pay it more for what you did."

Madam Lorena terdiam, terkedu. Dada kirinya di pegang. Sakit. Ya. Dia dapat rasakan itu. Kelibat Elora sudah pun hilang di sebalik dinding. Of course she go back. After all, she know... Dia la ibu yang paling tak guna sekali.

***

Arya menongkat dagu. Matanya masih merenung Vicky yang sedang melahap ice cream. Tak tau lah cup keberapa.

"You have a big appetite today huh?" soalnya mendatar.

Vicky sengih.

"Craving."

"That's supposed to be me."

"I eat for your tummy ok."

Arya memuncung. Pelik. Dia mengandung Vicky yang mengidam macam-macam. Lagi pelik bila lelaki itu makan banyak.

"Ouh. You panggil I kenapa?" air disedut.

Vicky mengelap bibirnya yang comot.

Dissonant HeartbeatWhere stories live. Discover now