قصه رقم 19

55 4 0
                                    

زوجتي ماتت ٢٢/٢/٢٠١٧ !! هي مش ماتت .. هو انا قتلتها ! قتلتها ليه ؟ سؤال كويس .. كانت انسانة مش طبيعية ! حابب تعرف تفاصيل اكيد ، هقولك ! بس من بعد مانا قتلتها وانا عايش في رعب ! رعب تام .. صدقني انا بكتب الرسالة دي عشان توصل للشرطة ، يمكن ! يمكن يخلوني وسط الناس ! او حتي يحكموا عليا بالاعدام واموت .. انا خايف انتحر ! انا بخاف من الموت !! .. في بداية جوزنا كانت ملاك ، ملاك ماشي علي الارض ! ولكنها مصابة بمرض الصرع ! .. ولكني كنت بحبها ! الحب اعمي ! وانا حبيتها ! واتجوزتها بعد رفض شديد من اهلي ! .. ولأول مرة في حياتي مسمعش كلام اهلي والمنطق واعيش حياة صعبة ولكني مشيت ورا قلبي ! عشان اقع في فخ .. فخ المجهول ! هي مكنتش مصابة بالصرع !! قبل زوجنا كانت بتقولي احلام كتير .. احلام مش مفهومة .. كانت ديما تقولي انا حاسة ان زوجنا غلط وبتخبي كتير !! .. كنت بحس ان وراها اسرار غريبة ولكني مصمم علي الزواج !!.. عشان بس بحبها .
.
بعد زوجنا ب يوم واحد صحيت علي صراخ في الصالة برا !! .. كانت بتصرخ ؟ بتمتم بكلام غريب .. كنت بلعن الحظ ، جالها نوبات الصرع في اول يوم زواج .. وبعد مفاقت !! اول مبصت في وشي ، صرخت !! صرخت وقعدت تجري في الشقة نادت الجيران !! كانت ضمة اديها علي رجليها وقعدة في ركن السرير ، الشرطة جت البيت من الصراخ !! .. مكنتش فاهم ليه كل ده ، والطبيب قال انه صرع !! كل وصف الاطبااء غلط .. ده مش صرع !! الطبيب خرج وقالي انها نامت ! ومش عايزاك تقرب منها .. خرج عرقان وخايف .. في حاجة غلط ! لما صحيت تاني يوم مكنتش فاكرة اي حاجة ! عشان كده اتاكدت ان كل العلم غلط ! في حاجة غريبة ! بقيت ارقبها طول الوقت ! .. بقيت اخاف ابقي معاها في الليل ! لان الحادث اتكرر اكتر من مرة ،..
.
ركبت كاميرا في غرفتها ونقلت اغراضي في غرفة تانية !! .. كنت بسمع ضحكات وانا نايم صوت غريب !! بيخلني عايز اخرج من الشقة !! .. لما كنت ببص في الكاميرا الصبح واراجع الفيديو .. كان جسمي بيصيبة قشعريرة بتهد بدني !! .. اوصفلك ؟
كانت علي السرير بتحدق في الكاميرا ! عنيها غريية ! بتضحك ضحكة غريبة !! مبتعملش حاجة غير كده ! لحد شروق الشمس .. ولكن اخر مرة شوفت فيها الكاميرا عملت حاجة رعبتني .. جابت موس حاد وعورت نفسها !! وكتبت جملة غريبة .. "" عايز تموت بانهي طريقة "" وضحكت .. انا مقعدتش في البيت دقيقة بعد مخلصت الفيديو ! .. ولما رجعت البيت بليل كانت في الحمام !! .. كانت بتضحك زي عادتها ! .. وانا قاعد في الصالة ، كنت مرعوب .. خرجت !! خرجت وعلي جسمها فوطة بس ! .. كانت بتصلي وبس ! .. قالتلي "" تحب تموت بانهي طريقة "! عشان افرغ مسدسي الصامت فيها .. كانت بتبكي !! اول مرة اسمع في حياتي بكاء بنظرات ترعبني .. كانت علي لسانها كلمة جملة واحدة !! .. " انت قتلتني "" !! فهمت ان تصرفتها مش باردتها دي تصرفات شيطان !! شيطان متمسك بيها وانا هريحها .. قربت منها وحطيت المسدس علي راسها وقتلتلها وانا ببكي .. طلعت بالعربية علي الصحراء عشان ادفنها .. هه بس ملقتش الجثة !! ملقتش الجثة !!! رجعت وانا خايف ..من هنا بس بدأت حياتي تبوظ ..
.
جتلي رسالة لما روحت البيت علي ال فيس بوك من .. منها !! كانت بتقولي انت مش هتدخل الغرفةة .. غرفتها لسه مقفولة زي مهي .. كنت سامع ضحكتها !! دي ضحكتها..!! جت رسالة تانية .. طيب مش هتدخل تشوفني ؟ انت وحشتني !! .. كانت سناني بتخبط في بعض .. وخرجت من الشقة ! ومشيت .. لما حد بيسالني عليها بقول سافرت ومعرفش راحت فين ، والدتي فرحت جدا اني رجعت اعيش معاها تاني .. بس حياتي بايظة !! .. كل يوم بتجيلي اكتر من ٢٠ رسالة منها !! بس الرسالة بصور ليا !! في الاماكن ال انا فيها .. اخرهم جتلي صورة من سنة وانا قاعد في اوضتي كانت صورة كانه ال مصورها جمبي بالظبط .. صرخت !! .. صرخت وامي ووالدي وادوني طبيب نفسي ! .. الطبيب قالي ان في فعلا صور بس ممكن يكون هاكر يعني.. هو مش مريض ! كنت خلاص هقول انا قتلتها وهحكي كل حاجة بس خوفت ! خوفت من السجن !! .. قررت اني ممسكش موبايلات اصلا .. بس ده كان الاختيار الاسواء صوت ضحكاتها في كل مكان !! مش مفارقني بقيت اخاف امشي لوحدي بقيت اخاف لما اقعد لوحدي في البيت ! "" جملة تحب تموت بانهي طريقة ال بسمعها علي طول مخوفاني "" انا خايف انتحر .. خايف انتحر جدا وخايف اقول ال بيحصلي يفتكروني مجنون ! انا عايز اروح مكان في ناس طول الوقت .. وهو السجن !! انا بكتب الرسالة دي عشان اعترف بكل حاجة .. انا خايف من الصوت ال برا ..خايف من ضحكتها ا ال سمعها دلوقتي .. خايف من النفس السخن ال ورا رقبتي !! .. اقبضو عليا .. اقبضو عليا وخلوني وسط المساجين !! ..

قصص عن العَالم الثالث(السفلي) 😈🖤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن