,,Uhněte mi z cesty!" vřeštěla Rose, která se co nejrychleji chtěla dostat na pozemky, kde je čekala první hodina létání. Ještě před kouzelnými formulemi stačila doběhnout do nebelvírské věže pro fotografii Jůlie Accipiterové letící na koštěti, kterou si chtěla nechat dát podepsat. Momentálně běžela po chodbě kousek před Lily, Mary a Aurorou a vrážela do každého, kdo jí neuhnul z cesty.
,,Je jako by snědla kilo cukru." zhodnotila situaci Mary a u toho se snažila neztratit v tlačenici studentů, kterou právě procházely.
,,A zapila to Coca-Colou." Řekla Lily a u toho uskočila z cesty nějakému přerostlému chlapci se světlými kudrnami. ,,Je to tady hrůza!"
,,Coca-co?" Aurora zvedla jedno obočí, když do ní neohrabaně vrazila nějaká dívka, né moc vyšší než ona.
,,Coca-Cola je takovej hodně sladkej nápoj." vysvětlila jí Lily a rychle si přitáhla brašnu blíž k tělu, protože se chodbou hnala skupinka chlapců a dívek s košťaty v ruce.
,,Ať už jsme venku, nebo nás tady ušlapou!" zabědovala Mary a k její smůle se do chodby nahrnulo ještě víc studentů.Prodíraly se skrz moře černých hábitů, když uslyšely přísný hlas profesorky McGonagallové, která díky svému smaragdovému hábitu zářila jako maják a momentálně někomu dost naštvaně domlouvala.
,,Jste tady první den a už jsem od pana Filche dostala stížnosti a to výhradně na vás dva!"
Dívky se na sebe podívaly a se zvědavostí se začaly rychleji prodírat mezi studenty.
Profesorka stála na kraji u kamenné stěny hradu a naproti ní stáli tři chlapci se skloněnými hlavami k zemi. Mary se přikrčila za brnění a stáhla za sebe i Lily a Auroru.
Lily se pozorně podívala na provinilce a ani ji nepřekvapilo když zjistila, že před profesorkou stojí James Potter a Sirius Black a taky ten malý kluk Peter.
,,Můžete mi prosím vysvětlit, jak jste si to vůbec představovali?" profesorčin přísný a netrpělivý hlas způsobil to, že se Lily otřepala, mezitím co Mary pečlivě poslouchala každé slůvko, které padlo.
,,Omlouváme se paní profesorko, víckrát se to nestane." promluvil Black a Pettigrew začal hořečně přikyvovat, jakoby na tom závisel jeho život.
,,Ano, omlouváme se, nechtěli jsme tu kočku tak vyplašit." přidal se k Blackovi Potter a Lily si všimla, že se na sebe ti dva zazubili.
Pettigrew přikyvoval ještě horlivěji, ale ani to a ani nesmyslné sliby a omluvy profesorku nikterak neobměkčily.
Stočila ranní noviny a práskla si s nimi do dlaně.
,,I když to dělám hned první den školy nerada, budu vám muset udělit školní trest." řekla rezolutně a významně kývla na oba dva chlapce.
,,Ale paní profesorko-" začal Potter, ale profesorka McGonagallová ho úsečně přerušila.
,,Ne pane Pottere. V Bradavicích se takové přestupky netolerují. Školní trest si odpykáte se šafářem Hagridem."
,,Prosím-" ale ani Black neuspěl. Profesorka stáhla rty do úzké čáry a krátce mu vysvětlila svoje rozhodnutí.
,,Pane Blacku, bude lepší když si nyní trest odpykáte. Nechci, aby Nebelvír hned první den přišel o patnáct bodů a dostal se tak do mínusu." poté se otočila a odkráčela pryč. Lily chvíli zatoužila být profesorkou McGonagallovou, které se studenti i přes nedostatek místa snažili uvolnit místo, aby mohla projít.
Z jejího snění ji vytrhla až Aurora.
,,Pojď Lily, nechci přijít pozdě na první hodinu létání!"Na pozemcích zlatavě zářilo zářijové slunce a tráva byla stále ještě trochu orosená. Uprostřed na ně už čekala profesorka Accipiterová a vedle ní nadšeně poskakovala Rose a tiskla si k hrudi fotografii.
,,Kde jste tak dlouho!" zakřičela Rose, která byla štěstím bez sebe a utíkala směrem k nim. Silně kudrnaté vlasy jí u toho poskakovaly do všech stran.
,,Vždyť tady ještě nikdo kromě tebe není." řekla Mary, když na ní Rose nadšeně skočila a cpala jí podepsanou fotografii do obličeje.
,,Jsi si tím jistá Mary?" zeptala se jí Aurora a Mary i Lily se nechápavě otočily. Mířili k nim zmijozelští a zbytek nebelvírských. Mary zustalá stát s otevřenou pusou na místě.
,,Ale copak, ty, nevím jak se jmenuješ?" zakřičel na Mary Black a bouchl svého obrýleného kamaráda, který čuměl na Lily do ramene.
,,Dobře, dneska už mlčím." ignorovala Mary Blacka a otočila se zpět ke svým kamarádkám. Rose stále nadšeně poskakovala a Aurora se k ní s radostí přidala.
ČTEŠ
Lily Evans year 1.
FanfictionKdo by tuto milou rudovlásku s přenádherným smaragdovým pohledem neznal. Jak, ale Lily trávila celé ty roky v Bradavicích, to už ví jen málo kdo. UPOZORNĚNÍ: Tento příběh bude mít lehce odlišný průběh děje než jak je psáno v knize. (Ale zas tak velk...