+
Belakang badan aku ditolak perlahan olehnya. Secara automatik badan aku terdorong kehadapan dua langkah.
" apa hyung ni? Main tolak tolak. " jelingan maut diberikan.
Dengan muka selambanya, dia hanya mengangkat bahu dan menolak lagi badan aku supaya bergerak.
" aku tak ada masa nak main main dengan kau, budak. Jangan buang masa aku. Jalan cepat. " arahnya dengan tegas.
Aku hanya berdecit dan hanya menuruti kata katanya. Sesampai saja dihadapan bilik neraka aku, Juhyun memulas tombol pintu.
" kau tunggu apa lagi? Masuklah. " arahnya lagi membuatkan hati aku membara panas.
Lehernya aku cengkam dengan sebelah tangan. Manakala sebelah tangan lagi aku cengkam lengan kanannya.
" kau.. hyung yang sial. Jeon Juhyun sial. " kata aku dengan geram.
Juhyun memandang aku dengan pandangan menyampah. Lengan aku dipegang dan ditarik masuk ke dalam bilik.
" kau ni bodoh tahu tak? Kau ingat ni tempat biasa biasa? " soalnya seraya melepaskan pegangannya pada tangan aku.
" lepastu kau nak aku cakap bukan biasa biasa? Luar biasa? Macamtu? " soal aku kembali tersenyum sinis kepadanya.
Juhyun menunjal kepala aku kasar membuatkan badan aku terdorong kebelakang sehingga terlanggar dinding.
" kawalan disini ketat lah bodoh. Kau cubalah bermacam cara pun, kau tetap akan tertangkap. Kau ingat kami pakai teknologi zaman sekarang? Kau salah. Kami gunakan teknologi 5 tahun kedepan. " terangnya tanpa aku bertanya terlebih dahulu.
Tapi tetap aku terkejut dengan keterangan yang diberikannya. 5 tahun kedepan? Tak dapat dinafikan yang teknologi mereka sangat canggih. Mereka mendahului sebelum masyarakat pada 5 tahun akan datang gunakannya.
" keji betul. " kata aku perlahan.
" aku dengar. " sesekali Juhyun menjeling aku sekilas sebelum dia keluar dari bilik.
Belum sempat aku menahannya, dia sudah menutup pintu.
" sial. " carut aku apabila pintu tidak boleh dibuka.
Sah Juhyun kunci dan kurung aku dalam bilik serupa neraka dunia ini. Keluhan berat dilepaskan. Badan disandarkan kedinding.
Pada saat ini, apa yang aku harapkan cumalah keajaiban.
* * *
Juhyun memberhentikan langkahnya apabila terdengar suara orang orang mereka yang sedang bercakap mengenai sesuatu.
" mangsa yang baru tu, kau dah ambil matlumat dia? " soal salah seorang dari mereka yang merupakan ketua.
Lelaki yang disoal itu membelek belek fail berwarna hitam yang tertulis DARKWEB dihadapan fail. Kemudian, digelengkan kepalanya bagi menjawab soalan itu.
YOU ARE READING
Darkweb | bts
Fiksi PenggemarSemuanya bermula daripada Darkweb. Kalau aku tahu beginilah jadinya, memang aku tak akan buka atau beli apa apa barang daripada Darkweb. - ❝ The next scream you hear may be your own. ❞ - s t o r y l i n e by @lyastory_ - s t a r t ; 07112019 e n...