32

296 5 2
                                    

*de foto hierboven stond eergisteren op Martijn's Instagram verhaal en is nu mijn nieuwe achtergrond🥰

Lola's huis~Amsterdam
Lola

Het is een maandje later. De release van 'Used to love' was echt geweldig en het nummer wordt nu al overal gedraaid! Ik zei al tegen Martijn dat het een grote hit kon gaan worden.

Vandaag is de rechtszaak tegen mijn school en meneer Wysen. Ik ben nogal nerveus. "Alles komt goed hoor, chica." zegt Martijn en hij geeft me een kus op mijn wang. Ik slaak een diepe zucht. "Hé, geloof mij nou maar. Ik heb mijn rechtszaak tegen 'Spinnin' Records' ook gewonnen." zegt Martijn. Ik knik. "Dankje." zeg ik en zoen hem. "Ben je klaar om te gaan?" vraagt hij en pakt mijn hand vast. "Ja, ik ben er klaar voor." zeg ik en loop achter Martijn aan. In de hal staan mijn ouders en Tommy te wachten. Zij gaan ook mee. Roos blijft thuis bij Ginny en Tijs, als de kinderen meegaan wordt het echt een kippenhok! "We gaan met de Tesla, daar passen we met z'n allen in." zegt m'n vader en we lopen naar buiten.

We zijn bij de rechtbank aangekomen. Martijn pakt mijn hand vast en we lopen met z'n allen naar binnen. Meneer Wysen zit al in de zaal. Wij nemen ook plaats. Alleen de rector moet nog komen. Hij hoort bij meneer Wysen, maar is een goede kennis van mijn ouders. Ze doen vaak zaken samen. Maar als hij niks tegen Wysen gaat doen, weet ik niet of hij nog veel zaken met mijn ouders kan doen.

De rector, meneer Schreurs, komt naar binnen. Hij geeft een kleine glimlach naar mijn ouders en gaat naast meneer Wysen zitten. Als dat maar goed komt.

De rechtszaak is al een halfuur bezig en ineens komt Louis binnengerend. Ik en Martijn staan op. "Wat doe jij hier?" vraagt Martijn verbaasd. "Ik kom mijn verklaring afleggen. Daar heb ik toch recht op?" vraagt Louis aan de rechter. Hij knikt en gebaart dat Louis plaats mag nemen. "Meneer van Baar, wij luisteren naar uw verklaring." zegt de rechter.
"Ik werd gechanteerd door meneer Wysen." zegt Louis. Ik en Martijn kijken elkaar verbaasd aan. "Ik werd anoniem gebeld door meneer Wysen. Ik was toen samen met Lola en Ginny onderweg naar Martijn. Lola voelde zich niet goed na de woorden van meneer Wysen op school. Dat Martijn teveel macht over haar had en dat ze niet meer naar school mocht komen en dat ze niet meer met Martijn om mocht gaan. Maar dat heeft ze waarschijnlijk zelf al verteld." zegt Louis en kijkt naar mij. Ik knik en Louis gaat verder met zijn verklaring. "Ik moest Martijn en Lola van elkaar vandaan krijgen anders ging Wysen zelf wat maatregelen nemen. Maar aangezien hij al wist waar ik ben, leek mij dat helemaal geen verstandige keus. Wie weet wat er dan gebeurde." zegt Louis. Er rolt een traan over mijn wang. Wat ben ik Louis dankbaar dat hij het zo voor ons heeft opgenomen. Hij geeft echt om ons.
"Ik weet genoeg, ga maar zitten." zegt de rechter en Louis komt bij ons zitten. "Dankjewel." zegt Martijn tegen Louis en geven elkaar een bro-hug.

De rechter komt met een oordeel. "Aangezien meneer Wysen in een overheidsinstantie, in dit geval een school, werkt en hij meerdere mensen chanteerd, wordt hij op staande voet ontslagen. Ook krijgt u een proces-verbaal en een gebiedsverbod rondom Amsterdam centrum. Heeft iemand hier nog iets aan toe te voegen?" vraagt de rechter.
Meneer Schreurs staat op. "Het spijt mij oprecht dat dit voorval heeft plaatsgevonden en dat de altijd trouwe familie Gemma hier de dupe van is. Lola, vanaf nu ben jij gewoon weer welkom op onze school, wordt je stage positief afgesloten en wordt je scriptie, zoals de rest, ingediend en gekeurd." zegt meneer Schreurs.

De rechtszaak is afgelopen en we staan met z'n allen buiten. Mijn ouders zijn met meneer Schreurs aan het praten en Martijn met Tommy en ik loop naar Louis toe. "Dankjewel." zeg ik tegen mij en kijkt mij aan. "Ben je serieus? Ik heb gelogen tegen jullie." zegt Louis somber. "Maar je hebt wel het beste gedaan en je gaf om ons. Dat betekent echt heel veel, Louis!" zeg ik en hij geeft een glimlach. "Gelukkig is dit opgelost. Nu moet ik nog de ruzie tussen mij en Cat oplossen." zegt Louis en staart naar de grond. "Laat dat maar aan mij over. Jij hebt mij geholpen, nu ga ik jou helpen." zeg ik tegen Louis en geef hem een knuffel.

These Are The Times /\Martin GarrixWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu