Het is onze eerste les defence against the dark arts met professor moody.
'Waar zouden we het over hebben?' Vraagt Kayleigh als ze om degene voor ons heen kijkt. 'Geen idee.' Zegt Terry. 'Het zou leuk zijn om weer les te hebben over een bogarrt.' Zegt Alisa.
'Stilte!' Roept Moody dan. Ik ga recht voor uit zitten. 'Ik ben jullie nieuwe professor blabla.' Zegt die als die ze naam opschrijft. 'De ministerie denkt dat jullie te jong zijn om dit te leren maar de meeste van jullie zijn al 15. Dus wie weet van de drie onvergetelijke vloeken?' Vraagt die en kijkt de klas aan. De klas valt nu hellemaal stil.
'McKinnon?' Vraagt die en kijkt me aan. 'Imperio.' Zeg ik en kijk naar me bureau. 'Goed. Wat houd die in?'
'Je krijgt controle over het gene waar je de vloek op uitspreekt. Het werd veel op de ministerie gebruikt tijdens de tijd van...' Ik kijk op als ik en potje open hoor gaan.
Moody pakt een spin uit een potje. Hij vergroot hem. 'Dat klopt hellemaal, McKinnon.' Hij wijst ze staf dan op de spin. 'Imperio.'
Hij stuurt de spin door het lokaal. 'Wat doen we nu? Verzinken we hem?' Hij laat de spin boven een bak met water hangen. 'Of gooien we hem uit het raam?'
De klas valt nu weer stil. 'Wie weet nog een?'
'Crucio, professor.' Zegt Marcus Belby. Ik kijk naar Alisa en Terry. Kayleigh kijkt me ook aan. 'Juist.' Zegt Moody en plaats de spin op een bureau.
'Crucio.' Spreekt die uit. De spin krult hellemaal in elkaar. Ik denk terug aan het moment de herrinerining van de pijn schiet terug. Ik sta op. 'Stop het! Stop het! Zie je niet dat het pijn heeft!' Roep ik. Moody kijkt me aan en stopt.
Ik ga zitten. 'McKinnon, Elena.' Zegt die zodat het duidelijk is dat die mij bedoeld. 'Wat is de laatste spreuk?' Zegt die. Ik kijk hem boos. 'De doodsvloek.' Zeg ik kill.
'Avada kedavra.' Mompelt die en er is een groen licht en de spin valt dood neer.
De bel gaat dan. Ik pak me tas en storm het lokaal uit.
'Elena!' Roept Terry. Ik stop en draai me om. 'Gaat het?' Vraagt Terry. Ze ogen staan vol bezorgdheid. Ik doe me armen om hem heen als ik hem knuffel.
Ik laat hem los. Hij glimlacht zwakjes. Ik knuffel Terry niet snel zo stevig. 'Elena, is alles?' Alisa staat nu bij ons en kijkt Terry niet aan. 'Ja. Laten we gaan.' Ik pak Alisa haar hand en lopen zo naar de volgende les.
JE LEEST
A story of a lifetime~ George Weasley(voltooid)
FanfictionElena Walburga Black-McKinnon is de dochter van je raad het al, Sirius Black en Marlene McKinnon. Ze woont sinds ze vier is al bij de Weasleys. Ze is populair, knap en slimste heks van haar jaar. Ze gaat vooral om met haar vriendengroep waar in Roge...