البارت الثاني عشر
امام شركه ابو الدهب .
يقف امير مع لارا صديقه نيللي.
لارا : انت ازاي تعمل كده في نيللي ياامير.
امير : تعالي بس نطلع المكتب نتكلم ، مينفعش نقف كده.
لارا : انا لو طلعت وشفت البنت اللي سبت نيللي علشانها ممكن ابهدلها.
امير : الزمي حدودك يا لارا مش معني انك صديقتي ، انك تتعدي حدودك معايا.
لارا : معقول بتحبها للدرجادي.
امير : لارا يلا نطلع المكتب لاما نتكلم في مكان تاني ، الوقفه كده غلط قدام الشركه.
لارا : انا مسدقتش لما نيللي قالتلي ، ومستحملتش اني استني لحد ماقابلك بالليل ، انت ازاي تعمل فيها كده وهي بتحبك.
امير : انا معاملتش حاجه ولا عمري قلتلها بحبك ، دي كانت فتره خطوبه كام شهر يا نتفق يا منتفقش ، وانا متفقتش معاها.
لارا : مش بالساهل كده ياامير ومره واحده ، ازاي كده نيللي هتتجنن انا خايفه لتعمل حاجه في نفسها.
امير : مش ذنبي وبكره تلاقي حد احسن مني
لارا : يظهر ان البنت دي شغلاك جدا لدرجه انك بتدمر نيللي اللي بتعشقك علشانها.امير : لارا افهمي بقي انا ونيللي خلاص كل واحد راح لحاله ، وياريت تفهميها كده، وخليكي جمبها هي اكيد محتجالك
لارا : خايف عليها.امير : مش عايزه تتعذب بسببي ،هي اكيد تستاهل حد احسن مني.
( تاتي ساره من بعيد وتشاهد امير ومعه بنت كيوت وجميله بيضاء البشره وذات شعر ذهبي) ، قد بدا قلبها يخفق وتبدا غيرتها ، وتكلم نفسها مين البنت دي وامير واقف معاها قصاد الناس والموظفين كده عادي ، دي حلوه اوي ، ياتري قريبته
ولا موظفه، لالا دي مش منظر موظفه ، وبدات تلاحظ نظرات اميرلها .
امير : انا مش عايز اظلمها انا لو كنت اتجوزتها كنت هظلمها معايا خصوصا اني مبحبهاش كانت هتتعذب اكتر .
لارا : تمسك يده امير ارجوك فكر مره تانيه نيللي بتحبك بجد.امير : يضع يده علي يديها ارجوكي انتي متعذبنيش بكلامك دا ، وخليكي جمبها علشان تعدي المرحله دي .
( ساره تشاهد المنظر وبدات الغيره تاكل قلبها ، وتتمتم وكمان ماسك اديها وببصلها ازاي ، اروح اشدها الحيوانه دي من شعرها ولا اسيب الشغل وامشي ، لم تتمالك نفسها الا وهي تقف امام امير )
ساره : مين دي وتنظر الي لارا.
امير : يتفاجا ساره ، ويتلعثم دي لارا ، لارا صاحبتي .
لارا : مين دي ياامير.
امير : ينظر ل لارا بعدين بعدين ، اعملي بس اللي قلتلك عليه.
ساره : الغضب يتملكها ، صاحبتك مين ، انت عندك صحاب بنات بتمسك اديهم.
امير : روحي انتي يا لارا ، ويمسك يد ساره تعالي فتشد يدها منه.
ساره : سيب ايدي. مين دي وخلتها تمشي من غير مااعرف هي مين ليه. وتقف .
امير : يشدها وهي تقف ثم يشدها بشده تجاه الشركه هقولك علي كل حاجه بس فوق.في المكتب دخل امير وساره فتركت يده وابتعدت عنه.
ساره : اتكلم مين دي وماسك ايدها ليه كده ، انت واحد كداب وغشاش ومبتحبنيش وبتضحك عليا ، انا بكرهك
امير : يااتي اليها ويمسك يدها اهدي هفهمك والله
أنت تقرأ
أمير الرجال ( مكتمله)
Romanceمقدمه #امير_الرجال امير : بطل القصه ،قوي الجسم طويل وعريض البنيان عيناه مثل الصقر ،قمحي البشره ذو دقن خفيفه وشعر طويل لحد ما ،في الثلاثين من عمره ، ذو النفوذ والسلطه رجل اعمال ، لا يؤمن بالحب خاطب بنت رجل مهم ( زواج مصالح) ، يقع صدفه في العشق ويواج...