#امير_الرجال #البارت_الخامس
#في فيلا ابو الدهب
تجلس نور والده امير علي السفره وامامها امير يتناولوا الغداء.
نور : ميرو متنساش يابيبي ميعاد النهارده.امير : مستغربا ،ميعاد ايه ؟
نور: ميعاد ايه !! انت نسيت ميعاد النهارده ، نيللي وشروق جايين النهارده.امير : اها .
نور : علي فكره شروق شكتلي انك مقصر مع نيللي خالص.امير : هعملها ايه ياماما ، وبعدين ماانتي شايفه ضغط الشغل ، والصراحه دي دلوعه اوي كل ماتكلمني عايزه نخرج ونتفسح .
نور : وايه المشكله ياميرو عروسه وعايزه تدلع علي خطيبها .امير : عروسه ههههه ، ماما احنا مكملناش اربع شهور خطوبه ، وانتي عارفه اني خطبتها علشان مزعلكيش .
نور : انت ياميرو اللي رافض الجواز ، انا لو معملتش كده كان زمانك لحد دلوقتي لسه برضوا مخطبتش ورافض الجواز معرفش ليه، رغم ان اي بنت في الدنيا تتمناك.امير :انا مش عايز البنت اللي تتمناني ، انا عايز البنت اللي انا اتمناها ، لسه ملقتش البنت اللي تخطفني احس معاها اني مالك الدنيا تبقي هي كل حياتي وانا كل حياتها ، وبعدين اشمعني انتي وبابا واخدين بعض عن حب هي جت عليا انا ويضحك .
نور : تضحك ، بقي انت في وسط البنات دي كلها وملقتش اللي تخطف قلبك ، وبعدين ياحبيبي باباك حبني واتجوزني وهو عنده 23 سنه وانت دلوقتي 30 سنه ، انا لو استنيتك تحب يبقي هموت قبل ماافرح بيك .
امير : بعدشر عنك ياماما ، اهو كلامك دا انتي وبابا اللي خلاني اخطبها .
نور : انا وبابا عايزين نفرح بيك وباحفادنا .امير : احفادك ههههههه. هتبقي احلي تيته والله .
نور : تضحك ، بكااش متنساش بقي تبقي موجود علشان نحدد ميعاد الجواز .امير : يقطب حاجبيه ، تاني ويقف من علي كرسي السفره ، انا ماشي .
نور : مكملتش اكل ياميرو ، طيب رايح فين .امير : يغادر ، شبعت خارج شويا .
#تجلس الحاجه فاديه ومي في المنزل .
ساره: تفتح باب الشقه وتدخل ، اذيك ياماما .
الام : اذيك ياحببتي .
مي : مسرعه ، ها عملتي ايه .. استلمتي الشغل .. قابلتي امير ها احكي يلا ..
الام : براحه علي اختك يامي .
ساره : اه استلمت ، تمام ،هدخل اغير هدومي .دخلت ساره ودخلت مي وراها مسرعه ومستغربه .
مي : قالبه وشك ليه ، الشغل مش عاجبك ولا مستلمتيش اصلا ، ولا ايه حصل ، اخلصي اتكلمي ، مش قادره اصبر .
ساره : بضيق اه استلمته.
مي : غريبه ،اومال مش فرحانه ليه .ساره: الزفت بعتلي ورد والموبايل دا ع مكتبي ( واخرجت الهاتف النقال من الشنطه)
مي : بدهشه وتلتقط الهاتف ، ياااا موبايل اخر موديل ، وتنظر لها ، اومال فين الورد .
أنت تقرأ
أمير الرجال ( مكتمله)
Romanceمقدمه #امير_الرجال امير : بطل القصه ،قوي الجسم طويل وعريض البنيان عيناه مثل الصقر ،قمحي البشره ذو دقن خفيفه وشعر طويل لحد ما ،في الثلاثين من عمره ، ذو النفوذ والسلطه رجل اعمال ، لا يؤمن بالحب خاطب بنت رجل مهم ( زواج مصالح) ، يقع صدفه في العشق ويواج...