#امير_الرجال #البارت_الثاني_والعشرون
هاتف عمرو يرن.
عمرو يرد علي الهاتف ( الو.. وبصوت عالي ازاي.. وانتوا كنتوا فين .. ويغلق الهاتف) .
امير : في ايه .
عمرو : ينظر ل امير اللي انت كنت قلقان منه حصل ، مخزن الشروق بتاعنا اللي فيه صفقه الادويه اتحرق ) .امير : تمام ، المهم دلوقتي تعرفوا مين اللي راح ل ايمن وخلاه يعمل كده في ساره .
عمرو : واحنا هنعرفه ازاي دا ايمن نفسه ميعرفش اسمه.
امير : شغل عقلك ياعمرو ، مالك في ايه ، طلع تلفونه ورقم الشخص اللي كان بكلمه واستعلم عنه في الاتصالات .
عمر : يقاطعه ، هو اكيد الخط مش مسجل .امير : انت عقلك حصل في ايه ، اهي محاوله وحتي لو مجبتش نتيجه هتجمع صور اللي شاكين فيهم كلهم ، واللي مش شاكين فيهم حتي ابويه نفسه ، وتجيبهم تورهومله وهو اكيد هيتعرف عليه ، الموضوع دا يخلص النهارده فاهم ياعمرو.
عمرو : تمام ، وانت هتعمل ايه دلوقتي ، هتروح تشوف حكايه المخزن دي .امير : مخزن ايه وزفت ايه ، انا هروح اشوف ساره الاول واتاكد من كلام الحيوان دا ، ثم نظر ل ايمن الذي قد فقد الوعي ،ولو طلع بيكدب علشان يتهرب من اللي هعمله فيه ، هاجي ادفنه حي.
################
في مكتب وائل الليثي.
يجلس وائل الليثي و جمال الصباغ و هيثم الليثي .وائل: يضحك ضحك هستيري بصوت عالي ، علشان يعرف هو بيلعب مع مين ، وينظر لجمال الصباغ.
جمال : ضربه معلم ياوائل .
هيثم : بعد ما المحزن اتحرق كده مش قدامه غير حلين ليدينا نصيبنا ال 150 مليون ليدخلنا شوركه معاه في شحنه الجيش بنصيبنا.جمال : لكن انت ليه حرقت المخزن ، كنت تسرق الشحنه وتصرفها بمعرفتك ، وبكده يبقي كسبت من الناحيتين انك تبيعها وتاخد تمنها ، وان هو يدفع تمنها من جيبه علشان هي اتسرقت من مخزنه.
وائل : باابتسامه انتصار وضحكه مكر ، المخزن كبير وفيه كاميرات متوصله بالشركه وعليه حراسه كتيره ،يعني لو رجالتنا قدرت تعدي الحراسه ، الكاميرات هتكشفهم وحتي لو عطلنا الكاميرات ، هنلفت نظر امن المراقبه لينا وخلال ربع ساعه هتكون الشرطه مسكانا خصوصا ان مسؤول الامن في شركه ابو الدهب لواء متقاعد ، يعني مش سهل ناخد البضاعه ونهرب بيها.
هيثم : طيب ليه محرقتش مخزن تاني غير المخزن اللي فيه البضاعه بتاعتنا.
وائل : بضحكه صفراء ، لسبب بسيط اوي علشان لو امير فكر يبلغ فينا ، نرد احنا ونقول هو في حد بيحرق بضاعته خصوصا ان المبلغ مش بسيط دول 150 مليوون نصيبنا احنا بس.
جمال : يضحك بضحكه صفراء ، خليه يدفع علشان يبقي يلعب ببنات الناس.هيثم : كده نحط رجل علي رجل ونقعد نتفرج عليه وهو بيفرفر نصيبه 450 مليون ، علي نصيبنا ال 150 مليون ويبقي يورينا هيكمل صفقه الجيش ازاي.
أنت تقرأ
أمير الرجال ( مكتمله)
Romantizmمقدمه #امير_الرجال امير : بطل القصه ،قوي الجسم طويل وعريض البنيان عيناه مثل الصقر ،قمحي البشره ذو دقن خفيفه وشعر طويل لحد ما ،في الثلاثين من عمره ، ذو النفوذ والسلطه رجل اعمال ، لا يؤمن بالحب خاطب بنت رجل مهم ( زواج مصالح) ، يقع صدفه في العشق ويواج...