#امير_الرجال #البارت_الثالث_عشر
في محل المجوهرات.
يدخل امير ومعه ساره ومي ، محل مجوهرات كبير .جون الجواهرجي : اهلا وسهلا مسيو امير، ويمد يده بالترحاب لهما. بنجور مدمازيل .
فتبتسم وتهز راسها ساره اهلا.تنظر مي لساره وتضحك .
فياخذهم جون علي مكتبه.
ويجلسوا علي الكراسي امام مكتب جون .جون يشاور للعامل حاجه ساقعه بسرعه.
امير : لو سمحت ياخواجه ورينا تشكليه اطقم الالماظات
اللي عندك ، عايز احسن حاجه لخطيبتي.جون : يضحك ، كل مره تقولي خواجه انا مصري اكتر منك عايش في مصر من 50 عام ، شفت اكتر منك ازاي .
امير : يضحك ماشي ياخواجه. اسمها 50سنه مش عام.
فيضحك جون كل مره تمسكل في كلمه كده.(ساره تهمس ل امير الماظ ايه ياامير خليه يجبلنا اي دبلتين وخلاص)
جون : يشاور لذكي الذي يقف عند فاترينه العرض ،هات التشكيله اللي وصلت امبارح .
(امير ينظر لساره ويضحك دبلتين ، انتي خطيبه امير ابو الدهب يعني احلي واشيك حاجه ليكي ،شبكتك لازم تكون قد مقامك ، رغم ان مقامك عندي اغلي من كنوز الدنيا)تبتسم ساره في خجل.
مي : احم. احم نحن هنا ، فيضحك امير ويقولها منوره يامي.
ثم يااتي العامل ويقدم الكانز، ويااتي ذكي بشنطه مفتوحه وبها خمس اطقم الماظ ، ويااخذها جون منه، ويعرضها عليهم .مي : مي تطلق صفاره صغيره من روعه الاندهاش. بالتشكيلات .
امير : ينظر لساره ، ايه رايك عجبينك.
ساره : حلوين اوي.
امير : اختاري اللي يعجبك
ساره : محتاره ، كلهم حلوين ،اختار حاجه علي ذوقك.
مي: تشاور لساره ايه رايه في دا (طقم مكون من كوليه وحلق واسوره وخاتم ،مي لئيمه اختارت اتقل طقم مليان فصوص الماظ) .
امير : ينظر لساره دا جميل .
جون : فعلا ذوقك رائع مدمازيل.
ساره : تنظر ل مي، ثم وشاورت علي طقم تاني رقيق كوليه وحلق واسوره، وقالت دا احسن .امير : اجبلك الطقمين ، الاتنين حلوين.
ساره : لا كتير اوي كفايه واحد وبعدين دا اللي عجبني .امير : يكلم جون هناخد دا (اللي ساره اختارته ) ، ورينا تشكيله الخواتم والتونزات.
مي : تهمسلها باابتسامه مبروك.
جون : افضل تشكيله هتيجي وينادي علي ذكي ، هات التشكيله اللي في العرض.ساره : ل امير كده كتير اوي.
فعرض عليه تشكيله التونزات والخواتم السولتير ، مسك تشكيله التونزات وعرضها علي ساره ، فااختارت ساره تونز رقيق خالص
امير : شاور ليها علي واحد اخر فخم وكبير، دا حلو .
ساره : تشاور علي اللي اخترته دا عجبني .
امير : ضحك وفهم انها بتختار الخفيف ،وقالها شوفي الخواتم.
ساره : كفايه ياامير دا كتير اوي..
امير : يضحك ، هتختاري ولا اختار انا .
ساره : تبتسم ، هختار وشاورت علي خاتم ، دا حلو.
امير : اخترتي ايه يامي.
مي : اختار ايه ساره اختارت خلاص.
امير : لا اختاري ليكي انتي.
مي : بفرحه ليا اانا .
امير : اه اختاري اللي نفسك فيه.
مي : بفرحه ، شاورت علي خاتم فخم وكبير كان عجبها اول ما رات التشكيله .
امير : لو عايزه حاجه تاني هاتي اللي نفسك فيه.
مي : شكرا ياامير .
امير : لساره مش نفسك في حاجه تانيه
ساره : لا دا كتير اوي منحرمش منك .
امير : لجون تمام كده .
جون ياأمر ذكي ، تعالي جهز دول.
امير : يطلع دفتر الشيكات ، كام ياجون
جون خلي يامسيو امير.
امير : كلك ذوق.
ذكي يااتي بالاله الحاسبه يمسكها جون ويبدا يحسبها وطلع الرقم علي الاله الحاسبه ويظهرها ل امير.
امير : تمام ، ويكتب الشيك ويمضي عليه.
أنت تقرأ
أمير الرجال ( مكتمله)
عاطفيةمقدمه #امير_الرجال امير : بطل القصه ،قوي الجسم طويل وعريض البنيان عيناه مثل الصقر ،قمحي البشره ذو دقن خفيفه وشعر طويل لحد ما ،في الثلاثين من عمره ، ذو النفوذ والسلطه رجل اعمال ، لا يؤمن بالحب خاطب بنت رجل مهم ( زواج مصالح) ، يقع صدفه في العشق ويواج...