"Hey!"
Dia berhenti melangkah. Lalu berpaling kebelakang. Dengan muka ketat dia tayang.
Perempuan itu kelihatan memungut buku buku yang selamat mencium lantai itu. Bingkas perempuan itu bangun dengan perasaan benggang.
"Kau dah langgar aku. Lepas tu kau nak blah macam tu aje? Tak reti nak minta maaf ke hah?" Bertabur yurisha marah. Lelaki berbaju t-shirt putih jeans hitam. Itu berpeluk tubuh.
"Kau langgar aku dulu." Kata zifran tersenyum sinis.
Yurisha menghampiri zifran.
"Excuse me? Kau yang langgar aku dulu." Yurisha tidak mahu mengalah. Memang sahlah zifran yang salah tak tengok jalan main langgar aje. Cuba tengok cctv.
Keluhan berat terluah dibibir zifran. Sudahlah moodnya tak baik ditambah pula dengan minah swing ni.
"Malas aku nak layan perempuan tak betul macam kau ni." Kuang ajar zifran. Seraya ingin meninggalkan yurisha. Tapi yurisha terlebih dahulu memaut lengan zifran. Sehingga jarak mereka amat dekat.
Bulat mata zifran dibuat begitu.
Manakala yurisha pula sendiri terkejut dengan tindakkannya.
Terkedip kedip mata yurisha melihat zifran begitu dekat dengannya.
Jantung... Aku berdebar?
"Apa masalah kau ni!" Tengking zifran namun perlahan. Memandangkan mereka berdua di dalam perpustakaan. Mujurlah tidak ramai orang kalau tidak. Memang ternganggu dengan kegilaan mereka berdua bergaduh.
Zifran rentap lengannya kasar.
"Kau ni memang gila!" Tambah zifran lagi sinis.
"Hey! Encik biadab. Aku cuma nak kau minta maaf dekat aku sebab langgar aku. Tu pun susah ke." Sengaja yurisha tidak melayan makian zifran.
"Masalahnya. Buk--
"Minta maaf sekarang!" Arah yurisha tegas.
Zifran melilau sekeliling. Yang lain sudah mengalihkan pandangan mereka pada zifran dan yurisha. Memang gila perempuan ni.
Takkan dia nak mengalah ditangan seorang perempuan? Hell no!
Zifran membongkok. Bersama senyuman sinisnya.
Terbesar kedua mata yurisha.
"Kalau aku taknak?" Pura pura zifran tanya begitu.
"Susah sangat ke?" Tanya yurisha balik. Dengan berani bertentangan mata dengan zifran.
Kepala digelengkan perlahan.
Lalu zifran mendekatkan bibir ditelinga yurisha.
"Tak susah. Tapi sekali aku cakap perkataan tu. Kau akan jadi milik aku."
Dengan kudrat yang ada. Yurisha menolak zifran.
Lalu zifran berdiri tegak. Dengan angkuh.
"Merepek!" Seraya yurisha meninggalkan zifran disitu sendiri. Sempat lagi yurisha melanggar bahu zifran. Rasakan!
Mata melirik sehingga kelibat yurisha hilang dari pandangannya.
"Tahu pula takut." Ejek zifran. Jaket dibuka dengan rasa jijik. Jaket itu dibuang di tong sampah berdekatan. Tak ingin nak simpan lagi!
❤❤
Qis tersenyum sendiri bila mengimbas kenangan dimana pertama kali. Qis bertemu dengan suaminya diperpustakaan.Zifran yang dulunya kasar,garang,kuangajar.
YOU ARE READING
Cinta Kita Selalu✔
Romance"You love me for real. And i.. I love you for nothing!"-Zifran haris "Kahwin dengan you adalah anugerah terindah dalam hidup i"-Yurisha Qis Apakah kesudahan mereka? Nantikan mereka di Cinta Kita Selalu. Jangan lupa vote and komen! Muah!:) Highest R...