21#CKS

772 45 0
                                    

"The End."

Qis mengangguk faham. Lega hatinya setelah mendengar penjelasan zifran. A sampai Z tentang darwina.

Takpelah. Yang lalu biarlah berlalu fokus pada masa depan. Rasa bersalah pula layan darwina dingin sebelum ni. Dia akan minta maaf dan perbaiki hubungannya dengan darwina.

Tersedar qis dari lamunannya tatkala terasa kedua pipinya dicium lembut.

"Hah. Termenung aje sayang ni. Fikir apa tu." Qis merebahkan kepalanya dibahu zifran.

"Sayang fikir pasal kita." Kata qis lembut.

Zifran mengengam erat tangan isterinya.

"Pasal kita?"

"Biy. Kalau kita jumpa abang nak tak?" Tanya qis tiba tiba. Itu sangat mengejutkan zifran.

Serta merta berubah riak wajah zifran.

Biy?

Zifran mengeluh berat. Mendengar keluhan zifran. Qis mendongak.

"Sayang.. Biy rasa belum masanya lagi untuk biy berdepan dengan atiq. Biy tak ready lagi." Kata zifran seraya bingkas bangun dari katil itu. Meninggalkan qis sendirian.

Qis memandang sayu sehinggalah kelibat suaminya hilang.

Airmata perlahan lahan mengalir.



❤❤❤❤❤❤❤

Kereta Vios putih masuk ke perkarangan banglo dua tingkat itu. Dalam kereta dia masih berfikir.

Terbit rasa menyesal meninggalkan qis sendirian tadi. Ah! Bodohnya kau zifran.

Lalu zifran keluar dari kereta. Disapa dengan hormat oleh dua bodyguardnya.

"Kau bawa semua barang ni dekat dapur." Dua plastik beg itu dihulurkan pada salah satu bodyguardnya. Pantas zifran naik ke atas biliknya untuk berjumpa dengan qis.

Sunyi saja suasana bilik itu. Zifran memulas tombol pintu. Kosong.

Jantung zifran sudah berdebar debar! Janganlah qis tinggalkan dia. Baru sehari meluangkan masa takkan qis dah tinggalkan dia.

Zifran mencari disetiap sudut bilik. Namun hampa. Qis benar benar meninggalkannya. Zifran terduduk dibucuk katil sambil meraup kasar wajahnya.

Ting!

Telefon dipoket diambil. Mesej dibuka tanpa memandang nama itu.

(Sayang❤)
Maaf sebab tak beritahu.

Terbuka luas mata zifran. Laju saja membalas mesej qis.

(Wook🖤)
Kenapa tak tunggu biy. Biy risau sayang akan tinggalkan biy.

(Sayang❤)
Jangan risau. Semua tu takkan berlaku. Biy dekat sana tu jaga diri jaga kesihatan maaf sayang tak boleh nak bersama biy setiap masa seperti isteri yang lain. Biy pun tahu keadaan kita macam mana. Maafkan sayang. Loveyou

Mesej itu dipandang lama dengan perasaan sayu.

"Loveyoumore sayang." Balas zifran sendiri.




❤❤❤❤❤❤❤
7 Hari Kemudian...

Qis benar benar rindukan zifran. Hanya sehari dapat meluangkan masa bersama zifran.

Tiada sehari pun airmata qis tidak jatuh memikirkan nasibnya dengan zifran.

Sekarang qis berada di hospital menunggu abangnya. Dan semakin hari atiq semakin pulih.

Cinta Kita Selalu✔Where stories live. Discover now