"Kau buat apa dekat sini?" Tanya qis sebaik saja masuk ke wad budi. Melihat kelibat darwina membara pula hatinya.
Darwina bingkas bangun dari duduknya.
"Aku datang nak jumpa kau." Qis menghela nafas berat.
"Kenapa kau nak jumpa aku?"
Tangan qis dipaut erat. Kenapa kau berubah qis. Desis hati darwina.
Walaupun marah pada darwina. Qis tidak menepis tangan darwina memegangnya itu. Jauh disudut hati qis rindu pada darwina. Cuma dia masih tak dapat terima kenyataan bahawa darwina pernah jadi sebahagian hidup zifran. Allahu.
Darwina senyum kecil.
"Aku rindu kau qis. Rindu sangat. Kenapa kau menjauh dari aku. Kalau aku ada buat salah beritahulah aku." Luah darwina sayu.
Qis terkedu.
Lalu menarik tangannya perlahan.
"Kau tak ada salah apa pun. Cuma aku perlukan masa. Tolong faham aku." Kata qis lemah. Walaupun darwina tidak faham maksud kata kata qis. Tapi darwina anggukkan saja. Demi persahabatan mereka. Darwina tak sanggup hilang qis. Qis sudah dianggap seperti keluarganya.
"Ohya."
Qis memandang darwina yang ingin menanyakan sesuatu itu.
"Kau dengan zifran macam mana?" Tanya darwina. Berubah riak wajah qis.
"Kau tak jumpa zifran?" Tanpa menjawab soalan darwina.
Gelengan darwina. Membuat perasaanya bercampur baur.
"Last. Masa kita jumpa dekat sini juga. Lepas tu aku dah tak dengar khabar dia. Aku pernah dengar juga. Korang dah pindah rumah. Kau tinggal dengan dia kan." Tidak menjawab soalan darwina. Qis bergegas keluar dari wad itu.
Pangilan darwina juga tidak dihiraukan.
❤❤❤❤❤❤❤
"Encik ni siapa?"
Qis hairan. Apabila wajah orang lain yang muncul.
Lelaki berbaju melayu itu. Berkerut dahi.
"Saya tuan rumah ni." Kata lelaki itu dengan tenang.
Hampir gugur jantung qis. Jadi selama ni tiada siapa tahu keberadaan zifran? Kemana zifran?
"Cik ok?" Tanyanya lagi.
"Saya minta maaf. Saya ingat rumah kawan saya." Dengan perasaan malu berbaur risau. Qis berlalu keluar dari perkarangan kondonium yang pernah menjadi tempatnya bersama zifran. Ternyata zifran sudah menjual kondo ini sebulan yang lalu.
Qis masuk ke dalam kereta bmw. Kereta zifran hadiahkan untuknya sempena hari pertama mereka menjadi suami isteri. Baru terasa rindu bergunungnya sekian lama menahan.
Kepala direbahkan distereng keretanya. Berfikir kemana lagi dia hendak mencari suaminya. Dah macam macam tempat dia cari. Kondo, Hotel,Restoran,Taman. Semua yang pernah zifran membawanya dulu. Tapi hampa keberadaan zifran belum dijumpai.
Tiba tiba qis teringat sesuatu!
Taman Damai?!
❤❤❤❤❤❤❤
Sesampai diperkarangan rumah persembunyian zifran. Qis keluar dari kereta.
Sayu hatinya melihat sekeliling. Tanpa sedar airmata jatuh mengalir.
Ada dua bodyguard menjaga diluar pintu. Macam mana nak masuk. Dengan beraninya qis menuju arah rumah zifran.
Kedua bodyguard itu serta merta menghampiri qis. Qis menelan airliur berkali kali.
YOU ARE READING
Cinta Kita Selalu✔
Romance"You love me for real. And i.. I love you for nothing!"-Zifran haris "Kahwin dengan you adalah anugerah terindah dalam hidup i"-Yurisha Qis Apakah kesudahan mereka? Nantikan mereka di Cinta Kita Selalu. Jangan lupa vote and komen! Muah!:) Highest R...