Pang!
Akmal mengadu sakit bila zifran selamba saja menumbuk lengannya. Aduh kawan apa macam ni main tumbuk tumbuk pula. Dahlah tengah sakit.
Zifran tayang riak tak puas hati.
"Kenapa kau tak pernah beritahu aku pasal qalisya?" Soal zifran menjeling tajam arah akmal yang terbaring itu.
Akmal mengetap bibir.
"Kau tak tanya." Jawab akmal selamba badak.
"Ish! Kau ni kan, kalau kau beritahu awal awal...
"Kau munculkan diri?"
Zifran terdiam.
Perjalanannya selama 4 tahun itu bukan lah semudah abc, macam macam dia tempuhi sepanjang waktu itu. Sanggup menahan tebal rindunya terhadap isterinya. 2 tahun sedarkan diri dia mengambil masa untuk mencari jalan keluar dan setelah itu orang pertama dia cari adalah Akmal. 2 tahun kemudian dia hanya mampu memerhati qis dari jauh niatnya untuk munculkan diri mati setelah melihat kehadiran si cilik. Jadi dia buat keputusan untuk memerhati jauh sehingga dia tau kebenaran. Kalau bukan sebab akmal tak jujur mungkin dah lama dia berjumpa dengan qis dan qalisya.
Orang yang cuba membunuhnya ini tidak akan selamat! Itu janjinya.
Zifran melemparkan jelingan maut pada akmal.
"Aku sengaja tak beritahu kau pasal qalisya. Aku nak kau kenal sendiri siapa qalisya. Now kau dah tahu." Kata akmal lemah.
"Sepanjang qis mengandung siapa jaga?" Soal zifran tanpa menjawab akmal
Kepalanya masih terasa pening mungkin effect ubat tu kut.
"Aku, darwina,budi." Laju zifran memandang akmal dengan muka tak percaya.
Terkebil kebil akmal dipandang sebegitu.
"Budi dah sedar." Kata zifran melafazkan rasa bersyukur. Banyak benda dah zifran tertinggal.
Akmal mengangguk.
"Tapi aku tak nampak budi pun?"
"Mungkin dia tengah kerja kut!" Teka akmal padahal sendiri tak tahu
"Kerja apa? Dengan siapa?"
"Atiq."
Berubah 360 darjah zifran mendengar nama itu disebut.
❤❤❤❤❤❤❤
Qis berkali kali menguap. Dah pukul 3 subuh kut. Qis dekat dapur buatkan qalisya susu. Kalau tidak mahu budak tu menanggis tak henti.
Bahagian perut qis tiba tiba terasa sakit yang amat!. Botol susu yang sudah penuh itu terjatuh dek qis tak dapat menahan sakit perutnya. Ini dah kali berapa perutnya sakit itupun tiba tiba saja
Seluruh badannya terasa lemah. Belum sempat badannya rebah ada seseorang menyambutnya.
Qis mengengam lengan zifran erat. Dek perutnya terlalu sakit. Zifran terkejut bila melihat qis sudah hampir rebah mujur zifran datang tepat pada waktunya.
Membahang wajah qis sakit perutnya juga terasa hilang.
"Are you ok?" Soal zifran risau.
"I'm fine." Zifran membantu qis untuk duduk di kerusi dan zifran juga duduk disebelah qis. Dan menghadap qis.
"Buatkan susu untuk qalisya?" Qis mengeluh tatkala melihat botol pecah itu ditangan zifran
Qis mengangguk perlahan
"I miss you." Kata zifran tiba tiba
Terbuntang qis.
"I miss you to and more." Balas qis malu malu.
Zifran senyum manis. Qis dibawa kepelukkannya. Ya allah rindunya aku pada isteriku. Qis membalas erat pelukkan zifran. Saling melepaskan rindu.
"Maafkan biy sebab tak ada bila sayang perlukan. Maafkan biy sebab tak sempurna jadi suami dan papa kepada yurisha dan qalisya. Maafkan semua kesalahan biy." Pinta zifran sayu dan sedih.
"Kita hanya manusia biasa biy tak lari dari kesilapan. Biy dah ada pun dah cukup untuk sayang dan qalisya. Janji dengan sayang yang biy tak akan tinggalkan sayang lagi. Sayang tak sanggup lagi." Kata qis seraya meleraikan pelukkan.
Zifran tak mampu melafazkan apa apa lagi selain dari bersyukur. Sungguh bersyukur dikurniakan seorang isteri sebaik yurisha.
"Insyallah dengan izin allah. Hanya maut memisahkan kita." Zifran mengusap kedua pipi qis lembut.
Qis senyum nipis
"Macam mana biy tahu pasal qalisya?"
"I yang beritahu." Celah akmal entah dari mana. Kan tiba tiba saja muncul.
Zifran bingkas bangun menuju arah akmal yang terjingkit jingkit berjalan. Lengan akmal dipaut untuk membantu berdiri dengan tegak.
"Terima kasih akmal sebab dah banyak tolong i dan zifran. I takkan lupakan semua tu." Ucap qis ikhlas. Apa lagi terharu sampai telingalah akmal.
Akmal sengih sengih. Zifran buat muka menyampah saja.
"Benda kecil je. Selagi i mampu i akan tolong. And bro thank sebab hidup." Bahu zifran ditepuk perlahan. Zifran senyum sebaris
"Semua ni dah tertulis ditangan allah. Kita kena selalu bersyukur." Kata zifran tenang.
Qis setuju begitu juga akmal.
"Qis you tau tak. First react zifran waktu nampak qalisya." Dah mula dah mamat ni
Kalau qis dah senyum manis tu maknannya nak tahulah tu.
"Weh akmal anak siapa dengan yurisha tu?" Cerita akmal mengikut gerak geri zifran
Zifran menepuk dahi sendiri
"Yang kelakarnya. Zifran menangis. Haha zifran ingat you dah kahwin lain." Meletus tawa akmal bila ingat moment dimana pertama kali dia melihat zifran menanggis didepan matanya
Kalau akmal tak sakit tadi dah lama kena pelempang!
Qis menahan senyum.
"Sayang jangan nak gelakkan biy. Masa tu akmal tak jujur. Qalisya tu kononnya anak angkat sayang." Kata zifran mencebikkan bibirnya.
"Iloveyou zifran haris!" Ucap qis tanpa rasa segan ada akmal disitu.
Zifran melepaskan tangannya dari lengan akmal dan menuju arah qis. Tubuh qis dipeluk mesra.
Akmal teguk air suam dengan pantas! Weh geramnya tak hormat orang single langsung!
"Yala! Aku ni tunggul peluklah puas puas aku tak nampak ni." Qis dan zifran tergelak kecil.
Lalu akmal berlalu dari dapur. Saja beri ruang untuk kedua pasang sejoli itu. Aku bila lagilah nak peluk darwina tu? Aih kelaut sangat aku fikir ni.
Dahi qis dikucup lama.
"I’ve fallen in love many times…. always with you." Kali ini bibir qis dikucup lama. Qis membalas mesra.
(To Be Continue)
YOU ARE READING
Cinta Kita Selalu✔
Romance"You love me for real. And i.. I love you for nothing!"-Zifran haris "Kahwin dengan you adalah anugerah terindah dalam hidup i"-Yurisha Qis Apakah kesudahan mereka? Nantikan mereka di Cinta Kita Selalu. Jangan lupa vote and komen! Muah!:) Highest R...