Ting!Dong!
Bunyi loceng rumah menghentikan kerja qis sedang mencuci pinggan itu.Siapa pula datang di siang hari ni. Darwina? Mustahil darwina baru ja kut temankan dia makan tadi mungkin tengah jaga atiq kat bilik. Takkan zifran?
Lalu qis keluar dari dapur. Dan menuju arah pintu perlahan lahan pintu dibuka. Dari luar gate qis nampak dua orang lelaki. Tapi tak jelas sangat. Sebab matahari terik benor.
Qis menghampiri.
"Akmal?" Akmal rupanya ingatkan siapalah tadi. Dan siapa pula lelaki sebelah akmal ni. Berkameja hitam dan seluar hitam topi hitam serba hitam.
"Hi qis. Sorry ganggu." Lelaki serba hitam itu menunduk hormat pada qis. Qis pula terpinga pinga. Macam kenal.
"You buat apa dekat sini akmal?" Soal qis laju sesekali memandang ke dalam rumah. Takut atiq nampak.
"Sebenarnya. Zifran suruh i datang sini. Zifran nak jumpa you. Jadi ni bodyguard zifran untuk bawa kau pergi sana." Jelas akmal sambil tersenyum nipis.
Zifran nak jumpa aku? Kenapa tak datang sendiri. Pelik!
"Er-
"Jangan risau pasal atiq. Darwina akan uruskan. Sekarang ni you kena jumpa zifran. I think ada something wrong dengan mamat tu." Potong akmal perlahan. Mampu lagi qis dengar.
❤❤❤❤❤❤❤
Sesampai dibanglo dua tingkat milik zifran haris. Qis pantas masuk ke dalam. Mencari kelibat yang sekian lama dirinduinya.
Hampa! Tak ada. Takkan kat bilik. Dah petang kut.
Lalu qis melabuhkan punggung disofa panjang itu. Qis ingat lagi. Disofa inilah zifran menciumnya. Aduh! Malunya.
"Buat apa datang sini?" Suara seseorang membuat qis menoleh belakang
Wait!? Apa zifran cakap tadi? Ulang balik
Qis bingkas bangun.
"Sayang nak jumpa biy. Tak suka ke?" Timbul rasa hairan. Riak wajah zifran pun macam tak suka. Habis kenapa nak jumpa aku? Lepas tu cakap macam ni.
Qis masih tercegat disitu. Rasa ingin peluk zifran pun qis lupakan. Well hati terhiris kut bila laki cakap macam tu.
Zifran dengan muka dinginnya. Duduk disofa single. Tak jawab soalan isterinya.
'Takkan dia marah pasal hari tu aku tinggalkan dia? Tak kut. Sebab dia sendiri datang pujuk aku siap bagi bunga lagi.' desis hati qis.
Wajah zifran direnung penuh rasa rindu.
"Biy." Panggil qis lembut.
Zifran tidak memberi sembarangan respon.
"Akmal kata. Biy nak jumpa sayang...
"Kenapa nak jumpa bini sendiri pun dah tak boleh ke? Nak kena ada temu janji?" Tuduh zifran sinis.
Dup! Hati qis macam dihiris pisau. Dah kenapa zifran dingin semacam ni.
Bibir digetap sendiri. Sabar qis.
"Bukan macam tu."
"Memang i yang suruh akmal jemput you. Maaflah kalau mengambil masa you. Well you jangan ingat i tak tahu apa you buat dekat belakang i yurisha!" Suara zifran mula meninggi. Qis mula hairan.
"Apa..
Beberapa gambar dicampak dimeja tepat dihadapan qis. Bergetar getar tangan qis mengambil gambar tersebut.
YOU ARE READING
Cinta Kita Selalu✔
Romance"You love me for real. And i.. I love you for nothing!"-Zifran haris "Kahwin dengan you adalah anugerah terindah dalam hidup i"-Yurisha Qis Apakah kesudahan mereka? Nantikan mereka di Cinta Kita Selalu. Jangan lupa vote and komen! Muah!:) Highest R...