29#CKS

1.1K 41 1
                                    

Setelah hampir setengah menunggu akhirnya muncul juga atiq. Kalau bukan sebab masih ada rasa sayang pada atiq sudah lama darwina angkat kaki!

Atiq melabuhkan punggung di bangku panjang bersebelahan darwina. Atiq saja memilih pantai tenang nak berbincang.

Darwina masih diam begitu juga atiq. Hanya lautan beralun kedengaran.

Keluhan atiq membuatkan darwina menoleh ke arahnya.

"Awak ok ke?" Tanya darwina tanpa sebarang riak

Atiq menundukkan wajahnya. Rasa malu dan bersalah timbul dalam hati.

"Darwina?"

"Ya?"

Atiq menghela nafas sedalam dalamnya.

"Awak masih ada perasaan dekat saya ke? Jujur." Kata atiq kedengaran tegas.

Darwina terkedu.

"Kenapa awak nak tahu? Bukan kah selama ni awak tak peduli pun sama ada saya ada perasaan or tak dekat awak." Kata darwina tiada niat hendak meraih simpati atiq, dia cuma bersikap jujur dengan perasaannya.

"Itu dulu! Sekarang ni lain wina." Atiq meraup wajahnya berkali kali

"Tak ada apa pun yang lain dulu dan sekarang sama aje. Saya pun nak move on dengan semua ni. Cukuplah saya ada qis qalisya dalam hidup saya."

Atiq mengeleng berkali kali. Lalu atiq bingkas bangun dan berlutut dihadapan darwina. Tak peduli orang melihat.

Terbuntang darwina. Apakah?

"I love you! Please beri saya peluang untuk menebus kesilapan saya. Saya akan buktikan bukan awak aje yang ada perasaan pada saya. Tapi saya pun rasa perasaan itu cuma saya lambat sedar." Ujar atiq penuh perasaan

Darwina masih terkedu dengan luahan atiq sebentar tadi. Ikhlas kah atiq atau hanya rasa simpati?




❤❤❤❤❤❤❤

Selesai membeli barangan dapur Qis keluar dari supermarket dengan membawa beberapa bakul. Hari ni qis rasa semangat hendak memasakan special untuk suami tercinta dan abang tersayangnya.

Namun tiba di lot parking qis terhenti tatkala melihat sesuatu aneh di kereta vios putih miliknya. Sejak bila pula tayar pancit ni? Setahunya sebelum keluar zifran sudah memeriksa kereta ini dan ia baik saja.

Tiba tiba hati qis diserang rasa kurang enak. Qis melilau lilau sekeliling hanya qis saja di lot parking ini. Ya allah engkau selamatkanlah aku.

Belum sempat pun qis berpaling. Qis rebah dipangkuan seseorang.




❤❤❤❤❤❤❤

Prangg!

Zifran terkaku buat seketika.

Entah kenapa hati mengatakan seperti ada sesuatu yang berlaku. Semoga dijauhkan.

Gelas yang pecah itu di bersihkan. Takut nanti ada yang terpijak.

Terbit rasa risau bila hari semakin gelap. Qis bilang hanya keluar sebentar membeli barang dapur ni dah sejam lebih tak balik balik? Jem ke? Mustahil hari ni kan sabtu.

Zifran berlari ke ruang tamu dan mengambil iphone 8 plusnya di meja kaca. Mujur qalisya masih nyenyak tidur di sofa itu kalau tidak nak ambil telefon pun payah. Nombor Sayang❤ di dail.

Hampa! Tiada sahutan

"Sayang please angkat. Biy risau ni." Mundar mandir zifran sambil  mendail nombor qis walaupun tiada sahutan.

Zifran mula berfikir bukan bukan. Timbul nama farouk dalam mindanya. Takkan?

Ting!

+60019********
Datang kat location ni kalau kau nak isteri tercinta kau ni selamat

Terpaku zifran melihat mesej tersebut. Debaran hati mula mengencang kuat.

Farouk!




❤❤❤❤❤❤❤

Qis terjaga dek mendengar bunyian kuat. Perlahan lahan qis membuka kelopak matanya.

Terkejut qis bila sedar yang sekarang qis berada di gudang yang begitu semak dan berbau. Gudang ini sebesar ruang tamu di kondonium miliknya dan zifran. Tiada bilik dan tiada apa apa hanya ada sebuah meja kecil dan beberapa kerusi di hadapannya.

Kedua tangannya di ikat ketat dan mulutnya di selotep. Airmata bergenang membasahi pipi. Aku kat mana? Desis hati qis sayu.

Muncul seseorang yang di hadapan qis. Qis mendongak laju.

"Hi! Long time no see." Farouk menghadiahkan lagi kenyitan mata pada qis.

Qis terbuntang besar

"Terkejut? Well aku culik kau sebab aku nak zifran dan atiq datang. Aku nak bunuh dua ekor tu. Satu musuh ketat lagi satu menipu besar! Kenapa aku culik kau sebab... Aku yakin zifran akan datang selamatkan kau sebab kau ni wife dia! Senangnya zifran bodohkan aku. Patutlah selama ni aku plan nak bunuh atiq tak jadi jadi rupanya kemaruk nak selamatkan abang cinta hati! Eh pergi mampuslah!" Marah farouk dengan riak yang bengis

Kalau farouk tahu dari dulu begini kesudahannya. Pertama farouk bunuh ada zifran haris! Penghianat!

Qis hanya mampu menangis. Berdoa dalam hati agar atiq dan zifran selamat dari kekejaman farouk.

Farouk senyum sinis!

Farouk duduk mengcangkuk. Rambut qis yang tersurai itu diselit rapi. Qis mengeleng tanda tak suka!

"Kalau bukan sebab kau. Zifran takkan jadi macam tu. Mungkin dah lama dendam aku terbalas, jujur aku cakap. Niat aku nak bunuh atiq sebab aku nak kau menderita setelah tiada apa apa dalam dunia ini. Aku nak kau rasa apa aku rasa! Kalau bukan sebab bapa kau beli syarikat bapa aku semua ni takkan berlaku!" Farouk menjerit seperti orang gila

Seluruh badan qis bergetar. Ya allah bantulah hambamu ini.

Pistol dihalakan tepat dikepala qis. Terbeliak biji mata qis. Aku.. Akan mati ke?

"Last wish?" Soal farouk psiko

Qis benar benar mati akal!

Selotep dibuka dengan kasar. Kedengaran tangisan qis bergemar di gudang itu. Namun tak dipedulikan farouk.

"Kalau aku tak dapat bunuh atiq dan zifran....

Ayat digantungkan tambah menakutkan qis.

"Aku akan bunuh kau yurisha qis."

Qis memejamkan mata menerima saja kemungkinan berlaku.

Pang!

(To Be Continue)

Cinta Kita Selalu✔Where stories live. Discover now