~Naam: Helena Celia Vas
~Leeftijd: 26 jaar en geboren op 2 oktober in Paramaribo, wat haar een weegschaal maakt.
~Geslacht: Vrouw
~Seksualiteit: oops she gay, maar op dit moment is ze zo goed als verloofd met een man. Dus op dit moment heel er diep weggestopt in de kast.
~Karakter: Vanaf jongs af aan heeft ze altijd al te horen gekregen dat haar mening niet telde omdat ze en een vrouw was en dan ook nog eens getint. Ook al was discriminatie iets wat in die tijd niet echt mocht, er werd nog steeds op haar neergekeken. Daardoor is ze meestal wat stiller en laat ze de anderen mensen praten. Ze zal daardoor ook snel in iets toestemmen, omdat ze bang is dat er meer problemen ontstaan als ze er tegenin gaat. Toch is ze best wel nieuwsgierig en kijkt ze ondanks ze stil is, naar alles wat er om haar heen gebeurd. Ze is absoluut niet dom en haar vader kwam hier ook al snel achter. Ze heeft ondanks dat ze zich gedeisd houdt soms wel gezeik over haar heen gehad. Ze gedraagt zich soms "te jongensachtig" en draagt pakken in plaats van jurken tijdens gelegenheden. Hier probeert ze zelf rekening mee te houden, maar dat zit gewoon in haar. Daarnaast is ze ook heel erg beschermd als het over haar halfzusje gaat. Iedereen boeit haar niks, maar zij was zo onschuldig dat er niks ergs over haar gezegd mag worden.
~Likes/Hobby's:
*Koken, ooit Surinaams gegeten? Heerlijk. Dat is iets wat ze zo nu en dan in haar vrije tijd maakt. Dan staat er opeens een schaal Pom of gebakken banaan op tafel.
*Sporten, iets wat ze vroeger wel eens deed, maar nu amper nog. Samen met een groep jongens spijbelde ze op school en deden ze vanalles op een open veld vlak naast de jungle. Voetbal, boksen, hardlopen er werden van allerlei wedstrijdjes gehouden. Naarmate ze ouder werd, werd dit dan ook steeds minder.~Dislikes/Angsten:
* kleine ruimtes, haar stiefmoeder heeft haar vroeger wel eens opgesloten als straf. Hierdoor heeft is ze claustrofobisch geworden en kleine ruimtes die donker zijn kunnen haar helemaal gek maken.
*Wantrouwig, ze vertrouwd mensen echt niet snel al kan ze wel doen alsof ze hen vertrouwt. In haar achterhoofd houdt ze altijd het idee dat ze verrassen kan worden.~Uiterlijk: Alexis Primous, heb foto staan in mijn boek, kan ook de link doorsturen als je dat liever wilt.
~Verleden: Helena haar vader is een blanke man die een korte relatie heeft gehad met een donkere vrouw. De vrouw, haar moeder, is overleden tijdens haar geboorte en toen zat hij dus opeens opgescheept met een kind. Hij was een man met een groot stuk land en is een jaar later getrouwd met andere vrouw. Helena groeide dus op met de gedachte dat die vrouw haar moeder was. Op school kwamen er op een gegeven moment allerlei kinderen die zeiden dat dat niet haar echte moeder kon zijn omdat zij getint was en haar "moeder" en vader blank. Toen heeft ze hier natuurlijk naar gevraagd en is het hele verhaal aan het licht gekomen. Ze heeft een verschrikkelijk band met haar stiefmoeder, maar dat is ook gewoon een heks. Met haar twee jaar jongere half zusje heeft ze wel een hele hechte band. Haar vader heeft verschillende contacten over de wereld en reist dan ook veel. Uiteindelijk zijn ze met het hele gezin naar Amerika verhuisd waar ze nu nog steeds wonen. Haar vader en zusje zijn de enige die weten hoe slim ze eigenlijk is. Omdat haar vader weet dat er problemen zouden kunnen komen als hij haar als opvolger van al zijn bedrijven zou maken, heeft hij Samuel tot opvolger benoemt en sindsdien staat eigenlijk al vast dat Helene met hem zou trouwen.
~Familie:
Vader 55 jaar- Robert John Vas
✝️ Moeder- Doris (achternaam weet ze niet)
Stiefmoeder 45 jaar- Barbara Vas
Halfzus 24 jaar- Joan Vas
Ze heeft een geweldige band met haar halfzusje en is altijd een beetje haar rolmodel geweest.
Soort van verloofde 28 jaar- Samuel Smit (sinds haar 10e is ze soort van uitgehuwelijkt aan hem. Er is tot nu toe altijd iets tussen gekomen dus officieel zijn ze nog niet verloofd)~Extra: eh dat zien we vanzelf wel weer.
~Belangrijke rol: Haar vader is een best wel bekende man en hij was in de eerste instantie uitgenodigd. Wegens privé omstandigheden kon hij niet komen en daarom mag Helena in zijn plek gaan. Helena is namelijk echt niet dom en helpt haar vader met bijna alles.
~Verdacht voor de moord: Omdat ze niet een van de originele uitgenodigden is, maar in zijn plaats gaat. Misschien ook het feit dat ze getint is, idk hoe mensen destijds dachten.
Wachtwoord: