Yazmaya nasıl başladınız?
Yazmaya ilk lise yıllarım da başlamıştım.
En çok hangi yaş grubunun sizi takip etmesi hoşunuza gidiyor?
Açıkçası her yaş grubunun takip etmesi hoşuma gidiyor.
Okumak mı yazmak mı?
Bu zor bir soru. Sanırım oyumu okumaktan yana kullanacağım.
Kitaplarınızda kendinizden soyutlanmış karakterleri mi yoksa sizi yansıtan karakterlerimi anlatmak daha güzel geliyor?
Kendimden soyutlanmış olanlar benim açımdan yazması daha ilgi çekici. Çünkü o an o karakter benim için başka bir kişiliğe dönüşüyor. O benim gibi düşünmek yerine ben onun yerine düşünüyormuşum gibi oluyor.
Hikayelerinizin sizi yansıtması hoşunuza gider mi?
Hikayelerimin beni yansıtması benim bir nevi imzam gibi. O yüzden evet, bir hikayemi okuduğunuz da; evet bunu Aslı yazmış denilmesini seviyorum.
Yazdığınız hikayeleriniz arasında sizi en etkileyen karakter hangisi?
Sanırım bu Melisa olurdu. Hayatımda onun kadar cesur ve özverili biri görmedim.
Anlatmaktan çok hoşlandığınız şehir hangisidir? Hangi yönü sizi etkiliyor?
İstanbul. Küçüklüğümün, gençliğimin geçtiği sokaklar ve umutlarımı süsleyen ışıkları. Kesinlikle İstanbul, bir kere yaşadığınız zaman sizi etkisine alan bir şehir. Bu yüzden genel olarak hikayelerim o şehir de geçiyor.
Betimlemeyi en çok sevdiğiniz zaman hangisidir?
Zaman olarak düşünürsem; sabahın ilk saatleri. Gecenin ve gündüzün buluştuğu saatler. Fakat hikaye anlatımında ki zamanı düşünürsek genelde ana karakterin çelişkiye düştüğü ve sorgulama yaptığı zamanlar.
Malum karantina sürecindeyiz karantinada yaptınız en büyük saçmalık neydi?
Uyku düzenimin tamamen yok olduğu bir gün, akşam yedi de kahvaltı yapmak olabilir.
Gelecekteki hedefleriniz nelerdir?
Açıkçası tek bir alanda ilerlemediğimden kaynaklı olarak birçok hedefim var diyebiliriz. Şu an profesyonel olarak dansçılık yapıyorum ve bu konu da alanlarımı geliştirmek ilk hedefim. İkinci olarak; dil okuyup başka bir meslek daha edinmek istiyorum. Üçüncü hedefim ise okuyucularımın karşısına daha iyi yapıtlar çıkarmak.
Sizi en çok etkileyen duygu ve davranış nedir?
Beni en çok etkileyen davranış, dürüstlüktür. Bir insan dürüstse ve ya değilse bundan gerçekten etkilenirim. Her zaman sevgimi karşı tarafa tamamen yansıtırım. Fakat o kişi bunu elinde tutabilir ya da kaybedebilir. Tamamen ona bağlı bir durum.
Hangi takımlısınız?
Galatasaray.
Sizin için karşınızdaki kişi genellikle hangi ifadeyi kullanır?
Enerjik. Okuyucularım bence beni sakin biri sanıyorlar fakat kesinlikle öyle biri değilim. Evet, utangaç olduğum anlar oluyor fakat genel de asla yerinde duramayan bir biriyim.
Ünlü olmak ister miydiniz? Evet ise, nasıl bir ünlü olmak isterdiniz?
Aslında ünlü olmak çok ilgimi çeken bir şey değil. Fakat olacaksam gerçekten insanlara yararımın dokunduğu için ünlü olmayı tercih ederim.
Sizin için 'mükemmel' bir günün tanımı nedir?
Kesinlikle güne bir kahve ile başlayıp dans ettiğim ve mutlu olduğum şeylerle uğraştığım bir gün benim için mükemmeldir.
Eğer 60 yaşına gelseydiniz ve 20 yaşındaki bedeninize veya aklınıza sahip olma şansınız olsaydı, aklı mı seçerdiniz yoksa bedeni mi?
Eğer 60 yaşıma gelsem, kesinlikle 20 yaşımdaki bedenimi seçerim. Çünkü 60 yaşında daha tecrübeli fakat bedensel olarak bu tecrübeleri kullanamayacak durumda olabilirim. Büyük bir avantaj olurdu benim için.
Hayatınızda var olan en çok ne için kendinizi minnettar hissediyorsunuz?
Ailem.
Eğer yarın sabah uyandığınızda yeni bir nitelik veya yeteneğe sahip olma şansınız olsa, bu ne olurdu?
Fantastik bir yetenek olabilir mi bu? Çünkü eğer fantastik bir yetenekse teleport yeteneğim olmasını isterdim ya da kendi kitabımdaki Lezalar gibi iyileştirici gücümün olmasını. Fakat normal bir yetenek ise elimde olanlardan memnunum. Keşke şu yeteneğim olsaydı dediğim bir şey yok.
Bir dilek hakkınız olsaydı ne dilerdiniz?
Bütün insanların yaşamaya değer olduklarını bilmelerini isterdim, her biri birbirinden güzel. Bir dilek hakkım olsaydı insanların bunu bilmelerini isterdim.
20.ve sonuncu soru buradan takipçilerinize neler söylemek istersiniz?
Onlar benim sadece okuyucularım değil. Belki bunu dile getirmekte yeterli değilim fakat onlar benim ailem gibi. Dünyama dahil olup aynı dilden konuştuğum insanlar. O yüzden her birine ne kadar değer verdiğimi bilmelerini istiyorum.
Aslı Atılgan'ın bizzat verdiği cevaplardır...
-----------------------------------------------------------------------------------------------
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kalemden Çıkan Hayatlar
Non-FictionKalemden Çıkan Hayatlar... Her kalemin yaşantısı farklı. Güçlü kalemlerden çıkan hayatlar daha da farklı... Sürükleyici serüvenler, ağlatan sahneler, kahkahaya boğan diyaloglar peki ya bu kitapların yaratıcıları... Kalemden Çıkan Hayatlar adı ilk ol...