Yazmaya nasıl başladınız?
Bir anda gelişen bir şey oldu diyebilirim. Kendimi yazarken daha iyi ifade edebildiğimi fark ettiğim zaman, wattpad'in turuncu renginde takılı kaldım ; )
En çok hangi yaş grubunun sizi takip etmesi sizin hoşunuza gidiyor?
Düşünüyorum ama sanırım bu yaş grubu diyebileceğim bir yaş grubu yok. Birileri yazdıklarımdan memnun kalıp devam ediyorsa bu yeterli benim için.
Okumak mı, yazmak mı?
İkiside aslında benim için. Bazen okumak, bazen yazmak. O anın tadı neyi gerektirirse onu yapmak beni daha mutlu edebilir.
Kitaplarınızda kendinizden soyutlanmış karakteri mi yoksa sizi yansıtan karakterleri mi anlatmak daha güzel geliyor?
Kendimden daha farklı karakterler yazmak daha güzel oluyor, farklı insanlarla sohbet etmek gibi ; )
Hikayelerinizin sizi yansıtması hoşunuza gider mi?
Hikayeleri yazanlar, kendinden bir şeyler katmıyorsa bence tamamlanmış bir hikaye değildir. Benden bir parça olması, birinin bunu okurken sevip sevmemesi, attığı yorumla kendimi düzeltmeme bile neden olabiliyor;) bu bir nevi kendi kendimi baştan yazmak gibi. Bu bir cevap değilse hoşuma gider ; )
Yazdığınız hikayelerin arasında sizi en çok etkileyen karakter hangisi?
Zırdeli de Bukre. Elfida'da ise.. Ömer. Ay Tenli Kadın ise Akkız diyebilirim. Umarım okuyan okuyucularım çok şey yapmaz ; )
Anlatmaktan çok hoşlandığınız şehir hangisidir? Hangi yönü sizi çok etkiliyor?
Mardin'de geçen bir hikayeyi yazan biri olmama rağmen.. En hoşlanarak anlattığım şehir İstanbul diyebilirim. Son zamanlarda boş bir İstanbul, beni üzdüğü doğru. Her şeye rağmen Eminönü'nde balık ekmek yemeyi, Balat sokaklarında yürümeyi, sahilde bisiklet binmeyi, yeni yerler keşfetmeyi sevdiğim büyük bir şehir. Bazen kaçıp gitmek istesemde İstanbul benim miladım. İstanbul'u seviyorum, içindekilerle ; )
Betimlemeyi en çok sevdiğiniz zaman dilimi?
Üzgün olduğum zamanlar kelime haznem daha çok genişlediğini biliyorum. Sanırım, cevabım bu olacak.
Mağlum karantinadayız, bu süreçte yaptığınız en saçma şey?
Yataktan başımı sarkıtarak uyumak.
Gelecekteki hedefleriniz nelerdir?
Bir çok şey yapmak istiyorum, belki bu insan ömrüne sığdıralamayacak şeyler. Hayallerim çok fazla, kısacık bir şey söylemem gerekirse kendimi aşmak isterdim. Şuanki olduğum benliğimden daha güçlü, daha diri, daha korkusuz. Hedef olarak gördüğüm bir şey yok. Sadece hayallerim var.
Sizi en çok etkileyen duygu ve davranış nedir?
Cinsiyet fark etmeksizin ilk duygu ve davranış kesinlikle merhamet. Birinin merhameti yok olmaması gerek. Herkes açısından. Merhameti olmayan biri benim gözümde insan faaliyeti göstermiyor çünkü.
Hangi takımlısınız?
GALATASARAY.
Sizin için karşınızdaki kişi genellikle hangi lafı kullanır?
İki seçenek çıkarıyor bu soru. Beni tanıyan biri sabırlı der sanırım. Bazen o kadar sabrediyorum ki, kendi halime şaşırıyorum. Bazen arkadaşlarım dalga geçer, bu kadar mı diye ; ) o kadar.. Ama beni tanımayan kişiler ilk görüşte kibirli olduğumu iddea ederler. Oysa öyle biri değilim bence ; )
Ünlü olmak ister miydiniz, evet ise nasıl bir ünlü olmak isterdiniz?
Olmak istemezdim.
Sizin için 'mükemmel' bir günün tanımı nedir?
Sevdiklerimin nefes aldığı ve yan yana olduğum her gün benim için 'mükemmel' bir gün diyebilirim ; )
Eğer 60 yaşına gelmiş olsaydınız, 20 yaşındaki bedeninize ve ya aklınıza sahip olma gibi bir şansınız olmuş olsaydı hangisini seçerdiniz?
Aslında 60 yaşıma geldiysem 60 yaşında gibi olmak isterdim. Tek derdim emekli maaşımı zamanında çekememek falan olabilirdi. Ya da torunlarımı birbirinden ayırmadan sevmeye çalışmak gibi ; ))
Düz bir şekilde mi düşünüyorum? Yani mecbur kalsaydım, aklımı seçerdim. 60 yaşında, o bedene sahip olsam ne olacak sanki? İçim yaşlanmış bir kere ; ))
Hayatınızda var olan en çok ne için kendinizi minnettar hissediyorsunuz?
Her şey için. İyisiyle, kötüsüyle.
Eğer yarın sabah uyandığınızda, yeni bir niteliğe ya da yeteneğe sahip olma şansınız olsa bu ne olurdu?
Hmm.. bu biraz düşündürücü. Akıl okumak isterdim.
Bir dilek hakkınız olsaydı ne dilerdiniz?
Dört yıl önceye dönüp aynı hatayı yapmamak isterdim.
20. ve son soru. Buradan takipçilerinize ne söylemek istersiniz?
Ve evet. Biraz tuhaf hissettim soruları yanıtlarken. Elfida'nın sonunda umarım çok mutsuz olmazsınız ; ( sizleri seviyorum
zzelistan'ın bizzat verdiği cevaplardır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kalemden Çıkan Hayatlar
Non-FictionKalemden Çıkan Hayatlar... Her kalemin yaşantısı farklı. Güçlü kalemlerden çıkan hayatlar daha da farklı... Sürükleyici serüvenler, ağlatan sahneler, kahkahaya boğan diyaloglar peki ya bu kitapların yaratıcıları... Kalemden Çıkan Hayatlar adı ilk ol...