Öncelikle merhaba
Merhaba
Yazmaya nasıl başladınız?
Yazmaya ortaokula giderken sevdiğim dizinin sahnelerini değiştirerek başladım. Küçükken şiir yazmaya da çalışıyordum ama kendimi hikaye yazarken daha iyi ifade ettiğimi fark edince hikaye yazmaya devam ettim.
En çok hangi yaş grubunun sizi takip etmesi hoşunuza gidiyor?
En çok 15-20 yaş grubunun beni takip etmesi hoşuma gidiyor çünkü anlattıklarım en çok o yaş grubuna yakın.
Okumak mı yazmak mı?
Okumayı ne kadar sevsem de yazmak benim için daha yukarıda geliyor.
Kitaplarınızda kendinizden soyutlanmış karakterleri mi yoksa sizi yansıtan karakterlerimi anlatmak daha güzel geliyor?
Kendimi yansıtan karakterleri yazmak çok hoşuma gitse de kendimden uzak olan karakterler daha geniş açılı olduğu için onları yazmayı daha çok seviyorum. Bana da bir şeyler katıyorlar böyle karakterler ve ufkumu daha çok açtıklarını düşünüyorum.
Hikayelerinizin sizi yansıtması hoşunuza gider mi?
Evet, hoşuma gider. Her hikaye biraz da olsa yazarını yansıtıyor bence.
Yazdığınız hikayeleriniz arasında sizi en etkileyen karakter hangisi?
Şu ana kadar yazdığım hikayelerden beni en etkileyeni Yıldız Tozu kitabımın ikinci serisi olan Yeşil Ay'dı. O kitabı yazarken kendimin de büyüdüğünü hissetmiştim. :')
Anlatmaktan çok hoşlandığınız şehir hangisidir? Hangi yönü sizi etkiliyor?
Anlattığım şehirin isimini kitaplarımda özellikle vermiyorum, bir nevi yeni bir şehir yaratıyorum diyebiliriz. Şehirlerin küçük, sakin ve nereye gidersen git sahile çıkabilen bir yer olmasını seviyorum ve bunu kullanıyorum.
Betimlemeyi en çok sevdiğiniz zaman hangisidir?
Kitaba başladığım gibi betimleme yapmak pek hoşuma gitmiyor. Ben, betimlemeyi olayları anlatırken, karakterin iç dünyasını artık anlatmak istediğim zaman kullanıyorum. Böylesi daha güzel oluyormuş gibi geliyor.
Malum karantina sürecindeyiz karantinada yaptınız en büyük saçmalık neydi?,
Karantinada yaptığım en büyük saçmalık kesinlikle hiçbir şey yapmadan yatmam.
Gelecekteki hedefleriniz nelerdir?
Kısmet olursa okuduğum üniversiteyi bitirip bir işe girmek ve kendi hayatımı kurmak. Bir yandan da çok içime sinen bir kitabım olursa bastırmak istiyorum.
Sizi en çok etkileyen duygu ve davranış nedir?
Beni en çok etkileyen duygu kıskançlık sanırım. Kıskanç biriyle herhangi bir şekilde etkileşime geçebileceğimi düşünmüyorum. En çok etkileyen davranış da yok sayılmak. Hep ben uğraşırsam ve emeklerim görülmezse kesinlikle çok kötü olurum.
Hangi takımlısınız?
Takımlarla pek alakam yok ama yedi sülalem Galatasaray'lı olduğu için ben de Galatasaray'lıyım.
Sizin için karşınızdaki kişi genellikle hangi ifadeyi kullanır?
Benimle tanışan kişiler genelde soğuk ve utangaç olduğumu söylüyorlar. Birine kendimi göstermem için onu iyice tanımam gerekiyor. Sonradan içimdeki canavar çıkıyor.
Ünlü olmak ister miydiniz? Evet ise, nasıl bir ünlü olmak isterdiniz?
Ünlü olmak isterdim sanırım. Çocukken öğretmenimizle kısa film çekmiştik ve sinema/dizi işleri hoşuma gitmişti. Eğitimimi aldıktan sonra oyuncu olmak isterdim.
Sizin için 'mükemmel' bir günün tanımı nedir?
Benim için mükemmel gün sevdiğim insanlarla oturup hiçbir şey olmamışcasına eğlenmektir. Şu sıralar hepimizin ihtiyacı olan şey de budur sanırım.
Eğer 60 yaşına gelseydiniz ve 20 yaşındaki bedeninize veya aklınıza sahip olma şansınız olsaydı, aklı mı seçerdiniz yoksa bedeni mi?
Ben kesinlikle bedenimi seçerdim çünkü 60 yaşına kadar bir çok tecrübe edinmiş oluyorum ve 60 yaşımdayken 20 yaşımdaki aklımı alırsam bütün tecrübelerim gider, yine baştan başlamam gerekir ama o kadar vaktim olmayabilir. Bedenimi alırsam yapmak isteyip vakitsizlikten yapamadığım şeyleri 60 yaşında yapabilirim diye düşünüyorum.
Hayatınızda var olan en çok ne için kendinizi minnettar hissediyorsunuz?
Çok sıradan olacak ama ailemin yanımda olduğu ve bana destek çıktıkları için minnettarım. Başımı sokacak bir evim, yiyecek yemeğim ve içecek suyum olduğu için de minnettarım. Arkadaşlarım için de. Sanırım hayatımdaki her şey için minnettarım.
Eğer yarın sabah uyandığınızda yeni bir nitelik veya yeteneğe sahip olma şansınız olsa, bu ne olurdu?
Bu kesinlikle ses olurdu. Küçüklüğümdeki bir diğer hayalim şarkıcı olmaktı. Hep Disney dizileri yüzünden.
Bir dilek hakkınız olsaydı ne dilerdiniz?
Bir dilek hakkım olsaydı kitap karakterlerimin gerçekten varolup benimle her zaman iletişimde olmasını isterdim. Nasıl anlaşırdık çok merak ediyorum çünkü.
20.ve son sorumuz buradan takipçilerinize neler söylemek istersiniz?
Merhaba kuzular. Umarım karantinada vaktinizi güzel şeylerle harcıyorsunuz, benim gibi işsiz işsiz yatmıyorsunuzdur. Sizi seviyorum ve benimle olduğunuz için minnettarım. Yeni bölümlerde görüşürüz. Bu röportajı yaptığım için de çok mutluyum.
Dila'nın bizzat verdiği cevaplardır.
---------------------------------------------------------------------------------------
Hani oylarınız, yorumlarınız?
Hadi bekletmeyin oylayın ve yorum yapın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kalemden Çıkan Hayatlar
Non-FictionKalemden Çıkan Hayatlar... Her kalemin yaşantısı farklı. Güçlü kalemlerden çıkan hayatlar daha da farklı... Sürükleyici serüvenler, ağlatan sahneler, kahkahaya boğan diyaloglar peki ya bu kitapların yaratıcıları... Kalemden Çıkan Hayatlar adı ilk ol...