a d a l i a (AdaliaAlyssa)

129 21 11
                                    

Yazmaya nasıl başladınız?

Yazmaya Wattpad'in çok popüler olduğu bir dönemde, okuyucu olmanın yetmediğini ve kendi kendime kafamda bir şeyler kurguladığımı fark edince başladım. 



En çok hangi yaş grubunun sizi takip etmesi hoşunuza gidiyor?

Açıkçası okuyucu kitlemin yaş grubu hakkında çok bir bilgim yok. Her görüşü ayrı değerli buluyorum. Bazen benden çok daha büyük insanlardan ciddi yorumlar okuyorum, onlar da hoşuma gidiyor; bazen benden küçüklerin ya da yaşıtlarımın yazdıkları da... Kısacası seviyorum hepsini. (:



Okumak mı yazmak mı?

Okumayı da yazmayı da birbirine bağlantılı buluyorum. O yüzden hem okumak hem yazmak.


Kitaplarınızda kendinizden soyutlanmış karakterleri mi yoksa sizi yansıtan karakterlerimi anlatmak daha güzel geliyor?

Hem kendime çok yakın karakterleri, hem de benden apayrı karakterleri yaşatmaktan zevk alıyorum. Çünkü bir yandan kendi görüşlerimi satırlara dökebiliyorken diğer yandan da aslında çok uzak olduğum karakterlerin dünyalarına anlayış gösterebilmeyi öğrenmiş oluyorum. İkisinin de bana katkısı çok. 



Hikayelerinizin sizi yansıtması hoşunuza gider mi?

Elbette hoşuma gider. Zaten ana temaları hep benim dünyaya bakış açım etrafında şekilleniyor. Her kitap içinde yazarından bir parça bulundurur kanımca. 



Yazdığınız hikayeleriniz arasında sizi en etkileyen karakter hangisi?

Ne kadar hepsini ayrı sevsem de, Tılsım'ın başrolü Alicia'yı seçmemek elde değil. Bazen ben ona bir şeyler değil de o bana bir şeyler söyletiyormuş gibi hissediyorum. Kendi kendini yazabilen karakterlerden hem etkileniyor, hem de onlar sayesinde okuyanların dikkatini çekiyorum aslında. Alicia bu etkiyi en çok yaşatan karakterlerden. 



Anlatmaktan çok hoşlandığınız şehir hangisidir? Hangi yönü sizi etkiliyor?

Şu ana kadar bir şehri anlattığım değil de daha çok mekan tasvirleri yaptığım oldu hikayelerimde. Ama anlatacak olsam, tarihi büyüsü olan şehirleri seçerdim. Ya da insana dinginlik veren şehirleri. İstanbul'u, İzmir'i, Venedik'i, Prag'ı... Uzayabilir bu liste. (:



Betimlemeyi en çok sevdiğiniz zaman hangisidir?

Gece vaktini ya da gün batımını tasvirlemeyi seviyorum.



Malum karantina sürecindeyiz karantinada yaptınız en büyük saçmalık neydi?

Netflix'te bana hiçbir katkısı olmayacağını bile bile başlayıp tek oturuşta bitirdiğim diziler... Eğlence sektörünü çok tüketiyorum bu aralar. 



Gelecekteki hedefleriniz nelerdir?

Kalemden Çıkan HayatlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin