pijn

1.3K 35 7
                                    

Koen

'Koen!' De chef riep mij vanuit zijn kantoor. 'Ja' zei ik toen ik binnenkwam. 'Oei oei oei oei oei... wat is er gebeurd? '  ik hield het ijs van mijn hoofd. 'Tom heeft mij geslagen.'  'Laat dat sebiet maar verzorgen door Tineke.'   'Waar is hij nu ?'  ' In de cel'  ' oke is goed '

' Tineke!' Riep de chef. 'Ja' Antwoorde Tineke toen ze in het deurgat kwam staan. 'Verzorg Koen is even'  ' oke chef.'   'Kom Koentje' riep Tineke.

Tineke

Ik zal ons Koentje is verzorgen se. 'Mag ik is zien?' Toen ik spullen ging pakken was Koen al gaan zitten. 'Oei oei Koentje ' zei Eric en hij begon te lachen. 'Ja ja Eric tis goed' zei Koen en iedereen begon te lachen. Ondertussen was ik Koen zijn gezicht aan het verzorgen. 'Auw..' riep Koen en trok zijn hoofd weg. 'Sorry' zei ik lachend. Koen trok heel de tijd zijn hoofd weg. 'Koen zit nu eens stil!' Riep ik. Floor kwam mij helpen en hield Koen zijn hoofd vast.

Brigitte

Het is zo grappig om Koen zo te zien. De commissaris kwam binnen. 'Oke mannekes,opdrachten. Floor en Veli patrouille en Koen en Tineke papierwerk'   'eh commissaris en wij ?' Op dat werden we juist opgeroepen voor een moord. 'Oke laar maar.'

Na onze zaak waren we onderweg naar het commissariaat.  ' Zeg Eric!'  'Wat is er Brigitte?'   'Denk jij ook niet dat Koen iets voor Tineke voelt?' Vroeg ik. 'Awel Brigitte, dat vroeg ik men eigen ook af!' Zei Eric lachend. 'Durft gij dat te vragen?' Vroeg ik nieuwsgierig.  'Dat ga ik sebiet eens doen se!'

Koen

Tineke en ik waren papierwerk aan het doen. Het was gezellig tot Eric en Brigitte binnen kwamen. 'En?' Vroeg Tineke. 'Ja het bleek zelfmoord te zijn.' Zei Brigitte. 'Koen kan ik u even spreken?' Vroeg Eric hij keek naar de vergaderzaal. Ik keek hel vragend aan. 'Eh.. oke'

Eric deed de deur achter zich dicht. Ik ging zitten en Eric ging over mij zitten. 'Vertel is !' Zei hij. 'Over wat hebt gij het?' Vroeg ik en ik keek hem vragend aan.

Eric

Jet is zo raar om zoiets te vragen 'ja..eh.. hoe zit dat tussen Tineke en u ?'  ' Eh.. er is niets tussen ons maar..' gij keek naar de grond. 'Maar wat?' Ik keek hem nieuwsgierig aan. 'Ik.. ik heb wel gevoelens voor haar.' Koen keek naar de grond 'oh schattig'

' Eric'   ' Ja ' Antwoorde ik. 'Tegen niemand zeggen alstublieft' hij keek mij aan 'ik zwijg.'

Brigitte

Tien Eric en Koen buitenkwamen keek ik direct naar Eric. Hij glimlachte en knikte zachtjes. Ik wist genoeg. Ik stond recht en ging naar Erik. ' Ik heb hetzelfde aan Tineke gevraagd.'   'En ?' Vroeg hij. 'Je weet toch dat Tineke tegen Tom heeft gezegd dat ze op iemand anders verliefd?'   ' Ja en op wie is ze dan verliefd?'   ' Op Koen natuurlijk' we lachten en gingen terug bij Koen en Tineke zitten.

De buurtpolitieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu