1maand later
Tineke
Ik werd wakker, ik keek naast mij Koen lag er niet meer. Ik stond recht en ging naar de badkamer, omkleden,beetje make-up en klaar. Toen ik beneden kwam was de tafel al gedekt. ' Goedemorgend schatie !' Zei koen en kwam naar mij toe. ' Goedemorgend' zei ik. Hij nam mij vast. ' En heeft mijne schat goed geslapen?' Vroeg hij en gaf mij een kus. ' Ja zene' zei ik. Hij nam mijn hand vast en draaide mij rond,zoals ze dansen. Na het draaiien gaf hij mij een kus en ging zingend naar de keuken. 'Gij zijt precies goed gezind!' Zei ik. ' Ja het is mijn dag vandaag!' Zei hij. ' Gij zijt toch niet vandaag jarig !' Zei ik. ' Nee dat weet ik wel maar ik voel dat het vandaag mijn dag is' zei hij toen hij uit de keuken kwam. We gingen aan tafel zitten en begonnen te eten. ' Ah ja ik kom vanmiddag pas werken, ik moet nog iets gaan halen! De chef weet er al van!' Zei hij. ' Ah wat moet ge gaan halen?' Vroeg ik. ' Eh..iets voor mijn ouders!' Zei hij snel. Na het eten had ik snel de tafel afgeruimd. ' Schatie ik moet vertrekken !' Riep ik naar boven terwijl ik mijn jas aan deed. Hij kwam snel naar beneden. ' Tot vanmiddag!' Zei ik en gaf hem een kus. ' Voorzichtig he !' Zei hij. 'Altijd he !' Zei ik en gaf hem nog een kus en vertrok.
Brigitte
Ik kwam op het commissariaat aan. Er was nog niemand behalve de commissaris. Ik ging in de vergaderzaal zitten en was een stuk fruit aan het eten. 'Goedemorgend!' Zei Tineke toen ze binnenkwam. ' Goedemorgend!' Zei ik blij. Ze kwam naast mij zitten. Ik was stil een liedje aan het zingen. 'Goedemorgend!' Riep Floor blij toen ze binnenkwam. ' Amai iedereen is goed gezind!' Zei Tineke. Ik knikte. ' Waar zijn Koen en Eric?' Vroeg Floor terwijl ze ging zitten. 'Koen moest iets gaan halen voor zijn ouders !' Zei Tineke. ' Eric is ziek!' Zei ik. ' Zeg Brigitte wonen jullie al samen?' Vroeg Tineke. ' Ja zene ik woon bij Eric !' Zei ik blij. ' Aah amai dat gaat toch snel he !' Lachte Floor. ' Goedemorgend dames!' Zei Veli toen hij binnenkwam. ' Goedemorgend!' Zeiden we in koor. De chef kwam binnen. ' De takenverdeling! Floor en Veli patrouille. En omdat Koen pas vanmiddag komt en Eric ziek is mogen Tineke en Brigitte samen op patrouille!' Zei de chef. Ik gaf Tineke een high-five. Iedereen stond recht en vertrok.
Tineke
Tijdens het rijden was het heel stil. 'Tineke wat is er?' Vroeg Brigitte. Ik haalde mijn schouders op. ' De laatste 2 weken is Koen s'avonds veel weg.' Zei ik stil. ' Gij denkt toch niet dat die vreemdgaat? ' vroeg ze. ' Ik weet niet wat ik moet denken!' Zei ik. ' Nee Tineke...nee... Koen zal dat nooit doen, die ziet u veel te graag!' Zei ze overtuigend. Ik keek naar haar en lachte. ' Stop hier is even !' Zei ze. Ik keek haar vragend aan. ' Ik heb honger!' Zei ze en stapte uit. Even later kwam ze terug met een pak wafels. ' Ik heb net een oproep gekregen er zou iets te doen zijn met muziek enzo. Int centrul maar die hebben geen toestemming gevraagd !' Zei ze. ' Centrum? Sinds wanneer moeten wij naar daar ?' Vroeg ik. ' Ik weet het ook niet !' Zei ze.
We kwamen eraan. ' Ik moet mij hier parkeren want ge kunt daar niet door met die paaltjes he !' Zei ik en parkeerde de auto. We stapten uit. ' Waar is het te doen?' Vroeg ik. ' Op het middenplein!' Zei Brigitte.
We kwamen daar aan. Er was op het eerste zicht niets te zien .
Brigitte
'Zeg er is hier niets te zien alleen 2luidsprekers!' Zei Tineke. ' We zullen terug gaan he!' Zei Tineke en draaide zich om. Terwijl ze zich omdraaide begon er muziek te spelen. Tineke wou zien vanwaar dat kwam, maar ik hield haar tegen. Er begon een man en een vrouw te dansen op het liedje "marry me". Tineke wou ze laten stoppen, maar weer hield ik haar tegen. We gingen dichter staan. Er kwam een jongen en een meisje mee dansen met de andere twee mensen. Er begonnen mensen met hun gsm te filmen. Er kwamen nog 2 mensen bij. Daarna kwamen Floor en Veli. Tineke en ik begonnen te lachen. ' Wat heeft dit te betekenen?' Vroeg Tineke. Ik haalde mijn schouders op en glimlachte. Dan begon Eric en nog een andere vrouw te dansen. Ze waren allemaal hip-hop aan het dansen. Als laatste kwam Koen erbij en stond van voor te dansen. Het liedje was bijna gedaan, er kwamen kleine kindjes een bloemetje aan Tineke geven. Tineke kreeg tranen in haar ogen. Iedereen stopte met dansen, Koen kwam naar ons gelopen, ik duwde Tineke naar voor. Ik nam snel een microfoon en hield het in de buurt van Koen en Tineke zodat iedereen kon horen wat ze zeiden. ' Tineke, ik ken u nu al jaren dat waren jaren van lachen,wenen, pijn en liefde.' Zei Koen en nam Tineke haar handen vast. ' Wij zijn nog maar 1,5 maand samen. Maar ik weet zeker dat jij de vrouw van mijn leven bent. Ik wil de rest van mijn leven met jou delen! Dus mijn vraag is....' zei hij. Hij nam een doosje uit zijn zak en ging op 1knie zitten. ' Wil jij met me trouwen?' Vroeg Koen. ' Ja!' Zei Tineke terwijl ze knikte. Koen stond recht deed de ring aan bij Tineke en gaf haar een kus en een knuffel. Iedereen begon te klappen en te roepen. Ik legde de microfoon weg en gaf Koen en Tineke een knuffel. Na mij kwamen Eric,Floor en Veli. ' Ik wist niet dat jullie konnen dansen' zei Tineke terwijl ze Floor losliet. ' Hier hebben we lang op geoefend ze!' Zei Floor. De chef en Patrick kwamen Koen en Tineke ook feliciteren. Ondertussen waren de mensen al weg. Even later werden Koen en Tineke geblinddoekt door Floor en Veli. Ze wisten niet wat er gebeurde. We namen ze mee naar de auto, we hadden ze vastgebonden in de koffer gestoken. En.....
JE LEEST
De buurtpolitie
Fanfictiondit is een verzonnen verhaal over de buurtpolitie. Dit is de eerste keer dat ik dit doe dus als je tips hebt altijd welkom. laat gerust een reactie achter