naar de dokter

939 29 4
                                    

Tineke

Het was al 11:45 uur dat Koen en ik stopten. Brigitte en Eric kwamen binnen. ' En hoe is het gegaan?' Vroeg ik. Brigitte liep al door naar de vergaderzaal. ' Ze is nog altijd misselijk maar ze heeft niet meer moeten overgeven.' Zei Eric. ' Ik dacht eerst even dat ze zwanger zou zijn, maar dan geef je niet zoveel over he !' Zei Koen. ' Pas op! Want een vriendin van mij die heeft dat ook zo erg gehad hoor!' Zei ik snel. Eric glimlachte. ' Zou je dat willen?' Vroeg Koen. ' Natuurlijk! Brigitte is de vrouw van mijn leven!' Zei Eric en keek naar Brigitte in de vergaderzaal. Eric keek terug naar ons en glimlachte. 'Eigenlijk hoop ik dat ze dat is. Maar we zullen straks wel zien bij de dokter!' Zei hij. We gingen met zen drieën naar Brigitte. Even later kwamen Floor en Veli binnen. ' Goedemorgend! Hoe gaat het met het papierwerk?' Vroeg Floor en knipoogde.  ' Dat is al lang af!' Lachte ik. De chef en Patrick kwamen binnen en iedereen begon te eten. ' Hebben jullie iets speciaals gedaan?' Vroeg ik aan Floor. Ze begon te lachen, ik keek haar vragend aan. ' Wij hebben de grappige versie van Veli gezien!' Lachtte ze. 'Zalt gaan!' Riep Veli. ' We werden opgeroepen voor een buren ruzie.  We kwamen daar aan en zagen een man met zo'n snorreke zoals Veli, die had een salopet aan en een rood petje met een parapluutje op en die had zo'n ronde zwarte bril aan!' Zei Floor, iedereen begon te lachen. ' Gemeenerik! ' zei Veli met een kinderstem en kruisde zijn armen. Brigitte stond recht en liep terug naar het toilet. 'Eric moet je niet gaan zien?' Vroeg de chef. 'Dat is al heel de dag zo ! Het is vannacht begonnen!' Zei Eric. ' Ga dan maar naar de dokter!' Zei de chef bevelend. ' Wij gaan straks na het werk .' Zei Eric. ' Ga sebiet maar!' Zei de chef. Eric knikte en Brigitte kwam binnen. Eric stond recht. ' Kom wij gaan naar de dokter!' Zei Eric. ' Maar we-' ze werd onderbroken. ' Ga nu maar naar de dokter!' Zei de chef. ' Laat iets weten he !' Zei ik en ze vertrokken.

Koen

Iedereen had gedaan let eten en de chef begon met de takenverdeling. ' Koen en Tineke gaan jullie maar op patrouille.  Floor en Veli ook!' Zei de chef. Iedereen stond recht en vertrok. We stapten in de auto. ' Schatteke!' Zei Tineke. ' Ja..?' Antwoorde ik. ' Ik hou van u!' Zei ze. ' Ik ook van u !' Zei ik en gaf haar een kus. ' Moet je is iets weten?' Vroeg ze. Ik keek haar vragend aan. ' De voorbije twee weken dacht ik dus dat je...vreemdging!' Zei ze stil. Ik lachtte. ' Waarom dacht je dat?' Vroeg ik. ' Omdat je toen elke avond zo veel weg was!' Zei ze. ' Ik zou dat nooit doen! Trouwens waarom zou ik vreemdgaan als ik een prachtvrouw heb waar ik zoveel van hou !' Zei ik overtuigend. Ze lachtte en gaf me een kus dan vertrokken we.

Na een middag niets te moeten doen gingen we terug naar het commissariaat. ' Tineke heb je al iets gehoord van Brigitte ?' Vroeg de chef toen we binnenkwamen. ' Eh... ja. Ze heeft iets in haar buik en ze moest naar het ziekenhuis,maar het is niet zo erg zeggen ze!' Zei Tineke. ' Ah ja oke ....danku! Jullie migen naar huis !' Zei de chef. Tineke en ik gingen ons omkleden.  ' Klaar voor het te zeggen ?' Vroeg ik terwijl ik me aan het omkleden was. ' Ik ben altijd klaar !' Lachtte ze. We waren allebei klaar en gingen uit de kleedkamer. ' Tot sebiet!' Zei ik tegen Floor en Veli. ' Ja tot sebiet !' Antwoorde Floor.

De buurtpolitieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu