meer liefde op de werkvloer

1.1K 35 5
                                    

Koen

'Pff papierwerk!' Zei ik toen we gingen zitten. 'Ja Koentje dat moet ook gebeuren he' antwoorde ze en begon te lachen.

Na iets leer dan een uurtje mochten we naar huis. 'Tineke, Brigitte gaan we vertrekken?' Riep ik door de zaal. 'Jaa!' Riepen ze in koor. ' Waar is Eric?' Vroeg ik aan Brigitte. ' Die is al weg.' Antwoorde ze snel.

Onderweg naar Brigitte haar thuis was het gezellig en grappig tot... 'hier zie..' fluisterde Tineke en ze klopte op mijn been. 'Heeft Eric een vriendin?' Vroeg ik fluisterend. ' Blijkbaar wel.' We zagen in de verte Eric met iemand kussen. 'Eric...?!' Riep Brigitte toen we voorbij hem reden. Ze kreeg tranen in haar ogen. Ik tikte op Tineke haar been en keek naar Brigitte. Tineke draaide zich om en keek naar Brigitte.  'Brigitte wat is er?' Vroeg ze bezorgd.

Tineke

Zou ze gevoelens hebben voor Eric? Brigitte reageerde niet. 'Brigitte wat is er?' Vroeg ik nog eens. Ze veegde snel haar tranen weg en keek naar mij. ' Niets' zei ze. We waren bij haar thuis aangekomen. 'Gaan jullie even mee naar binnen?' Vroeg ze. 'Ja tuurlijk.' Zeiden Koen en ik. Toen we binnen waren plofte Brigitte in de zetel en begon te wenen. Ik ging naast haar zitten en wreef met mijn hand over haar rug. ' Brigitte wat is er?' Vroeg ik stil. 'Eric...ik...laat maar!' Zei ze al wenend. 'Je kan alles tegen mij zeggen he.' Zei ik fluisteren. Brigitte keek mij aan. 'Ik..ik heb gevoelens...' zei zr stotterend. 'Voor Eric?' Riep ik. Ze keek naar mij. 'Ooh... schattig!' Zei ik. ' Nu heb ik geen kans meer' zei ze. ' Dat is niet waar! Nooit opgeven... kijk naar mij en Koen!' Zei ik. Ze lachte. 'Gaan wij eten ik heb honger!' Vroeg Koen en begon te lachen. 'Ja is goed' antwoorde Brigitte. Even later zaten we gezellig te eten in de zetel.

' Gaan we naar huis?' Vroeg Koen toen we gedaan hadden met eten. 'Ja is goed.'  We gaven Brigitte nog een knuffel en vertrokken.

Koen

'Ik had dat dus helemaal niet verwacht.' Zei ik onderweg naar huis. ' Ik had al zo'n vermoeden.  Hoe dat die tegen elkaar deden! Ik denk gewoon dat die in dezelfde situatie zitten zoals ons.' Zei Tineke en begon te lachen.

We kwamen thuis aan het was al 22u. ' Ik ga ineens slapen' zei Tineke. ' Ik kom ook direct.' Ik legde snel mijn gerief op tafel en liep naar de kamer. Tineke lag al in bed. Ik ging naast haar liggen,pakte haar vast en gaf een kus op haar wang. 'Slaapwel' zei ik. Ze draaide zich om en ze gaf mij een kus 'slaapwel' zei ze. Ik pakte haar stevig vast en even later vielen we in slaap.

'Goedemorgend' zei ik toen Tineke binnen kwam. Ik gaf haar een knuffel en een kus.

De buurtpolitieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu