ik hou van u

964 27 8
                                    

Eric

Omdat Brigitte op een gewone kamer ligt kon ik thuis slapen. Ik moet het tegen haar zeggen. Dacht ik onderweg naar het ziekenhuis.

' Hey!' Zei ik toen ik Brigitte haar kamer binnen ging. 'Heeey!' Riep ze blij. ' En hoe gaat het ?' Vroeg ik toen ik haar een knuffel gaf. ' Goed goed, gips van mijn been is er al af! Het was maar een kleine breuk. En dinsdag of woensdag mag ik terug naar huis!' Zei ze blij. ' Ooh dat is goed he !' Zei ik. ' Wanneer mag je terug beginnen met werken ?' Vroeg ik. ' Ten laatste volgende week maandag.' Zei ze blij. ' Dat is nog een week.' Zei ik zuchtend. 'Waarom?' Vroeg ze. ' Ik moet morgen terug beginnen werken...en dat zonder u !' Zei ik. Ze begon te lachen. ' Ocharme!' Zei ze en begon nog harder te lachen. ' Het lachen gaat precies al beter he?' Vroeg ik. ' Ja al goed want als gij hier zijt moet ik altijd lachen!' Zei ze. Ik glimlachte. ' Zeg nu is iets anders!' Ik keek haar vragend aan. ' Pak die krant eens even!' Zei ze en wees naar een krant op tafel. Ik stond recht,nam de krant en gaf die aan haar en ging dan terug zitten. ' Ik heb deze krant gelezen en er stond iets in dat ik niet kon geloven!' Zei ze. ' Gij staat er in!' Zei ze en liet het artikel zien. "Agent gaat door het lint" was de krantenkop. Ik begon verder te lezen. "Woensdagnamiddag werd er een agent gezien aan het ziekenhuis. 'Hij zag er heel boos en verdrietig uit, hij was tegen vanalles aan het stampen, even later kwamen er andere mensen hel tegenhouden.' Zei een getuigen. De agent was daar voor zijn collega die dinsdagochtend werd aangereden." Ik keek naar Brigitte. Ze deed teken dat ik bij haar op bed moest komen zitten. ' Mooie foto dat er bij staat !' Zei ze op een sarcastische toon. ' Waarom hebt gij dat toch gedaan?' Vroeg ze bezorgd. Ze ging recht zitten. ' Ik was gewoon boos. Zeker nadat ik te horen kreeg dat dat een wraakactie was op Tineke. Dan dacht ik waarom bij u en niet bij mij.' Zei ik stil.

Brigitte

'Ik ben er nu nog!' Lachte ik. Eric glimlachte. ' Beigitte ik moet u iets zeggen!' Zei hij stil en keek naar de grond. ' Zeg maar !' Zei ik.   ' Eh...ik...ik eh...heb-' hij zuchte. Ik nam hem vast en kuste hem. Toen ik hem losliet keek hij heel blij. Ik lachte en gaf hem een knuffel. ' Auw.. dat had ik niet mogen doen!' Zei ik stil. Eric liet mij voorzichtig los. ' Ik hou van u .' Zei hij stil. Ik lachte. ' Ik ook van u!'

'Weet de rest eigenlijk dat ik op een andere kamer lig ?' Vroeg ik terwijl Eric terug op een stoel ging zitten. ' Oh nee ik heb nog niet gestuurd ofzo.' Hij keek geschokt. ' Geef even mijn gsm dan stuur ik even !' Zei ik. Ik stuurde naar iedereen een bericht en een kwartier later stond de commissaris aan de deur. 'Goedemiddag!' Zei de chef. ' Goedemiddag!' Zeiden Eric en ik in koor. ' Hoe gaat het ?' Vroeg de chef en op dat moment kwam Floor binnen. 'Heeey!' Riep ze blij. ' Heey ! Met mij gaat alles goed hoor chef !' Zei ik.

De buurtpolitieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu