Hvad skete der? - Part 13

47 3 0
                                    

Det er 2 uger siden Anthon og jeg snakkede alt igennem, det endte helt fint, han kan ikke lig mig, og har aldrig kunnet, det var Lauges ex fra 1g.
Men vi er også startet på gym igen, jeg går i klasse med Anthon hvilket er rigtig rart, Thor og jeg har ikke rigtig snakket siden episoden hos Anthon, han har skrevet og jeg har svaret, på noget.

"Er du klar til endnu en dag?" spurgte Anthon som var kommet for at hente mig, han er jo 18, så han har kørekort "ja, det tror jeg da" sagde jeg med et grin og satte mig ind i bilen.
Vi ankom til øg og gik ellers bare ind, der var kommer ret mange allerede, jeg kiggede rundt, mine øjne stoppede da jeg så Thor, jeg kiggede op og på hans dejlige ansigt, jeg kunne mærke hvordan mine håndfladere blev fugtige og min hjertebanken bliver heftigere, han kiggede på mig, jeg vendte mig hurtigt rundt igen og gik videre "hvad handlede det lige om" spurgte en nysgerrig Anthon "ingen ting" sagde jeg smilende og gik en i klassen, Anthon standsede, jeg kunne mærke han kiggede på mig.

Dagen var endelig slut, og jeg skulle endelig bare hjem, Anthon skulle hjem til Lauge, så jeg måtte jo gå hjem, det var heller ikke så slemt, der var kun 3-4 kilometer hjem.
"Hey! Vera" sagde en person, jeg genkendte stemmen. det var Thors, jeg smilede lidt for mig selv og prøvede at ignorer ham, det blev til sidst svært da han løb op ved siden af mig "hey Vera" sagde Thor igen lidt lavt, jeg kiggede op på ham, han kiggede lige ud "hej" sagde jeg lavt, mens jeg stadig kiggede på Thor, han vendte sit ansigt mod mit og smilte.
Vi talte hele vejen hjem, det var faktisk rart, bare at have ham alene "når man vi ses, ik?" sagde Thor inden han gik hen til hans hoveddør "jo" sagde jeg nervøs men smilende, Thor gav et tilfreds smil fra sig, jeg gik videre ned vejen, vi boede 5-10 minutter væk fra hinanden, så det var jo ikke så slemt.

Det var endelig blevet weekend, den her weekend var ekstra lang fordi vi ikke skulle i skole mandag, tirsdag og onsdag på grund af noget hjemme projekt, men jeg har jeg allerede lavet det færdigt, næsten i hvert fald.
Jeg var på vej hjem, jeg gik hjem igen i dag, da Anthon skulle i studiet med Thor.
Thor er og jeg er blevet okay igen, det er stadig svært nogle gange, men vi prøver at få det til at fungere, vi er ikke kærester, vi er bare gode venner, og sådan skal det være, i hvert fald lige nu.
"Jeg er hjemme" råbte jeg da jeg kom ind af døren, min mor havde altid tidligere fri om fredagen, og min søster havde bare generelt tidligere fri end mig.
Jeg gik ind i køkkenet da ingen havde svaret mig, jeg mødte min mor som stod og talte i telefon, det så ret vigtigt ud, så jeg gik op på mit værelse, på vej op gik jeg lige ind og hilste på min søster.
"VEERA OG NANNA KOM LIGE HER NED" råbte min mor meget højt, vi skyndte os ned og gik ind til vores mor "hva så mor?" spurgte jeg lidt nervøst og kiggede hende i øjnene, hun så meget overvældet ud "i går ikke nogle steder det næste stykke tid!" sagde hun stadig meget overvældet "hvorfor?" spurgte Nanna "der er en voldtægtsmand som er sluppet ud af spjældet, i går ingen veje!" sagde hun og lagde tryk * ingen* "ej mor, jeg er 17, slap af" sagde jeg og gik op på mit værelse.

Jeg satte mig ved mit skrivebord og begynde på nogle lektier, det var ret svært, vi havde fransk for, jeg havde fransk på b "gud jo Thor kan flydende fransk" sagde jeg stille for mig selv, jeg tog min telefon, gik ind på facetime og ringede derefter til Thor.
"Hva så Vera" kom det fra ham "heey Thor jeg tænkte på om du kunne lige hurtigt hjælpe mig med noget fransk, jeg fatter hat" svarede jeg og grinte lidt "jo selvfølgelig, skal jeg kommer over?" "ja, meget gerne, hvis du har tid" "jeg har altid tid til dig" der var lidt akavet stilhed, efter 2 sekunder brød vi begge ud i grin "okay tak, du kommer bare over" prøvede jeg at sige uden at dø af grin "jaer okay, kommer om 10" svarede han og lagde på.

"Vera, Thor er her!" råbte min mor, jeg skyndte mig ned "heej" sagde jeg og krammede mig "hej Vera!" svarede han og trak sig fra krammet "skal vi?" sagde jeg efter lidt akavet stilhed "når ja selvfølgelig" svarede han og gik bag mig på til mit værelse.
"Når, hvad skulle du have hjælp til?" spurgte Thor, jeg viste ham opgaverne, og han hjalp mig med til hele "tak Thor!" sagde jeg da jeg var færdig og krammede ham "jamen så lidt da".

Thor og jeg lå i min seng og så "kiss or cry" pludselig kom min mor brasende ind af døren "Vera, vi køre til Århus nu, vi kommer først hjem onsdag aften, du ved hvor pengene ligger!" sagde hun, jeg kiggede overrasket på hende "jamen okay? god tur" svarede jeg grinte lidt.
"når, jamen så er vi vel alene" sagde Thor med et smørret blik "ha ha" sagde jeg ironisk og rejste mig "skal vi bestille pizza?" spurgte jeg "ja!" svarede han hurtigt.
"hej hvad skulle det være?" kom det for den anden ende af røret "hmm, 2 salatpizza tak" svarede jeg hurtigt efter "okay, 2 salatpizza, de er klar om 15 minutter" svarede han tilbage "okay super, tak!" sagde jeg og lagde på.

Årene der gik - CityboisWhere stories live. Discover now