Juleferie -Part 19

41 2 2
                                    

Tiden var gået laaaangsomt de sidste 4 måneder, i dag var dagen vi fik juleferie, og dagen hvor Thor valgte at droppe ud.
Der er endlig ikke sket særlig mange ting, min depression og angst er blevet bedre, jeg kan næsten gå alene nu, psykologer hjælper altså, jeg går der stadig da jeg ikke er helt stabil endnu men det kommer nok.
Thor og jeg er blevet meget gode venner igen, men Anthon og jeg er og ville altid klikke perfekt, vi er som bror og søster, det er rigtig rart.
"Hva så bror, er du klar på sidste skoledag inden ferien" sagde jeg mens jeg gik hen til hans bil, han kørte mig stadig i skole "jep.. sidste skole dag" svarede han og kiggede op på mig, jeg satte mig ind ved siden af Anthon "hey, er der noget galt?" og kiggede ham i øjne "nej nej, jeg har det fint" sagde han med en knækket stemme, jeg åbnede mine arme og krammede ham "er du sikker?" sagde jeg og trak mig fra krammet "ja Vera, jeg har det fint" svarede han og gav et lille smil.

"så må i have en god juleferie, vi ses i 2018" sagde vores lære og med et var alle ude af klassen.
Jeg gik ud af klassen med Anthon foran mig "hey, Anthon skal vi lave noget i dag, vi kunne bage småkager eller sådan noget?" jeg tog min hånd på hans skulder "nej, jeg- jeg skal besøge min mormor i dag" svarede han og vendte sig om og gik.
Jeg gik ud af hovedindgangen, jeg gik i retningen af mit hjem, min mor var ikke hjemme i dag, hun var taget på forretningsrejse i Tyskland og vil nok først komme hjem engang efter jul, hun arbejder rigtig meget for tiden, jeg tror ikke hun har det særlig godt, idk.
Og min søster sover hos en veninde i nogle dage.
I vores familie gør vi os ikke så meget i jul min mor plejer at sig eat det er noget overvurderet pis, hun elskede julen, da min far levede, men efter mig far døde 2 dage før jul, har hun altid hadet jul, jeg kan vel godt forstå det - lidt.
Jeg gik hen mod hoveddøren, fiskede mine nøgler frem og låste op, jeg gik ind i køkkenet og tog noget mad som jeg skyndte mig at spise, jeg tog min macbook og kiggede på lejligheder i københavn, jeg var jo snart 18, så jeg ville meget gerne snart flytte for mig selv, jeg havde også kigget på fritidsjob, jeg bliver student om ca et halvt år, så der får jeg forhåbentlig mere tid til det hele, jeg fandt en lille 2 værelses i københavn, midt på strøget, pænt dyrt men jeg ved min mor til hver en tid ville betale det store.

"Godmorgen Vera, det er juleaften!" sagde en meget glad Nanna, jeg tog en puden gemte mit hoved i den "bare 5 minutter mere" mumlede jeg.
Selvom vores mor ikke var her, holdte vi stadig jul, det var ikke første gang og nok heller ikke den sidste uden mor, jeg havde selvfølgelig købt ind til julemaden, købt en masse gaver og inviteret Valentin.
-
-
Jeg er gået lidt død i den, nogle forslag?

Årene der gik - CityboisWhere stories live. Discover now