Zoals elke ochtend was de Commissaris als eerste bij het kantoor. Hij maakte hem daar niet druk in. Hij kon altijd wel wat extra tijd gebruiken.Ontspannen deed hij de deur open en ging hij naar binnen. Op zijn rommelige bureau lag het dossier nummer 15963 op de zelfde plaats waar hij die de avond voorheen verwaarloosd had.Met een kop dampende koffie die hij net uitgegoten had ging hij aan zijn bureau zitten en begon hij zijn dag. Hij pakte het dossier in zijn handen en begon het nog eens helemaal door te lezen.'koppel samen sinds 2009... vermist...beide 25jaar...' las hij luidop. Met zijn kop koffie las hij het hele dossier nog eens door en wachte hij op zijn team.
~~~~~~~~~~~~~~~
Het was ongeveer 07u30 toen Patrick zijn auto op slot doet en naar binnen ging.Naar goede gewoonte kleedde hij zich eerst om in de kleedkamer en startte hij zijn computer op. Als dat allemaal geregeld was ging hij naar de Chef. Kloppen hoefde hij niet te doen, want zijn deur stond helemaal open.'Goedemorgen Commissaris!'
'Aha Patrick. Kan je even tijd maken voor mij?'
'Euh..' Patrick aarzelde wat. Hij stapttr uiteindelijk naar binnen.'Maar natuurlijk, ik luister!'
De Commissaris wenkte Patrick dat hij mag zitten.
'Ga zitten. Ik weet dat dit niet echt uw gebied is, maar ik zou het echt op prijs stellen.' Patrick knikte kort en de Commissaris vouwde zijn handen samen.
'Dus Patrick, waarvoor ik jou heb laten komen is in verband met dat vermiste koppel. Ze werden het laatst gezien rond De Broodbakkersstraat hier in Dilbeek. Mijn vraag naar u toe zou zijn of jij de inkomende oproepen wilt behandelen samen met Roland.' Hij nam een slokje -intussen koude- koffie en schoof het dossier naar Patrick
'Zeker chef,maar wat dan met de overige ploegen?'
'Die gaan in Burger naar die wijk op patrouille gaan. We kunnen geen onderzoek genoeg doen in deze tegenwoordige tijd.' Patrick gaf een begrijpend knikje en stond op.
'Perfect. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn' Hij begon weg te lopen 'Ik ga aan het werk. Ik dacht mensen te horen..' Hij verliet het bureau en ging naar zijn vertrouwde stekje.
Toen Patrick weer aan het onthaal stond kwamen Eric & Brigitte toe.
'Goedemorgen beide'
'Goedemorgen' antwoorden ze beide terug.
Patrick glimlachte eens en dook in zijn administratie. Ook Tineke kwam binnen en begroette hem ook.
'Koen al gezien?'
'Nee, nog niet gezien. Of het moet zijn dat hij binnengeglipt is' Grapte Patrick.
'Dat zou gek zijn. Nee, hij heeft zich vast weer overslapen.
'Ach.. Koen zal Koen blijven'
1u later
Fluitend was Patrick aan het werk. Dossier hier, dossier daar. Intussen is iedereen aanwezig buiten Koen.'Zeven anjers zeven rozen....een bruidsboeket voor jouuu' zong Patrick stilletjes.
Ineens vlogen de deuren open en kwam Koen binnen gelopen.
'Dag Patrick. Ik heb me overslapen!' Rammelde Koen rap af en nam een schuldig gezichtsuitdrukking aan. 'Mijn wekker liep niet af en-en'
'Kalmeer. Je word verwacht bij de commisaries. Hij heeft je nodig voor een dossier'
Koen knikte rap en met een rood blozend gezicht stapte hij de bureau ruimte in.
JE LEEST
De BuurtPolitie -Hopen of Dromen?-
FanfictionHey! Dit is mijn eerste fanfictie en zeker niet de laatste ! :). Dit verhaal gaat om Tineke en Koen en ook gaat het in het algemeen rond heel de ploeg.Ik hoop dat jullie het leuk gaan vinden !