Hoofdstuk 6

1.4K 49 4
                                    

Brigitte's Pov.

Ik voelde tineke tineke haar hartslag in haar pols, maar ze reageerde op niets. Ik begon te wenen en door dat ik weende vergat ik de ambulance te bellen. Opeens sprong ik recht en pakte gehaast mijn walkietalkie en helemaal overstuur gaf ik door :' FlashFlashFlash vlug een ambulance , collega ernstig gewond. Godverdomme eh ! Ik was zo kwaad op mezelf ! Toen ik naar tineke keek , zag ik in mijn ooghoeken een jongen wegrennen. ik legde tineke onder een dekentje en ging erachteraan. 'Staan Blijven '! Opeens haalde de jongen en wapen boven en riep : "Geen stap verder ofje gaat eraan" . Verstijfd bleef ik staan. Ik greep naar mijn WalkieTalkie. 

Maartens Pov.

Walkie-Talkie neer ! riep ik kwaad. Ze negeerde me. Neer zeg ik ! riep ik kwader. Nog luisterde ze niet. Ik richtte mijn geweer op haar. Ik liep naar haar en richtte mijn geweer op haar hoofd. Ik haal de trekker over en er gebeurd niets. Shit , die heeft geen patronen meer. Ga zitten! Beval ik streng. Ze ging zitten."Alstublieft ,laat ons vrij , Mijn collega is zwaar gewond !!. Nee !. "Alstublieft ??. Met tegenzin gaf ik een flesje water. Toen ze naar haar collega ging , belde ik naar de commesaris in de naam van een ambulancier.

                                                  In de auto.


Koens Pov.

De dispatch ging over. "Dispatch voor alfa 210." 'We luisteren over.' " Commesaris komt aan de dispatch over." Ohneee! "Baetens , onmiddellijk terug naar het bureau !".'Chef , ik kan niet, ik moet naar tineke.'."Tineke is in orde , ik heb al telefoon gehad , dus kom naar het bureau en ik verwacht je op mijn bureau!" en de dispatch was uit. Ik wou niet . Nee hier klopt iets niet , ik voel het. Jammer genoeg reed ik al terug naar het bureau. "Koen , mochtje niet op patrouille toch ?"nee , ik moest heel de dag papierwerk doen."Koen toch ! Ik hoop dat de comesaris mild is !" en we parkeerden ons op de parking van het kantoor. 

De BuurtPolitie -Hopen of Dromen?-Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu