°Tiga°

89 9 0
                                    

Haera

"Haera" panggil satu suara lembut. Aku menoleh dan pintu locker aku tutup.

"ye ?" sahutku pada Jieun. "Petang ni busy tak ? Jieun nak ajak belajar" tutur Jieun lembut. Aku tak lesbi tapi aku hampir cair dengan percakapan dia. Sopan gila ! Aku rasa dia ni perempuan paling ayu dalam course aku.

"Oh petang ni Haera ada training basketball . Sorry Jieun. Kalau besok boleh ?" Sejujurnya aku tak sanggup nak reject pelawaan dia. Aku rasa bersalah siot bila muka dia mula senyum nipis je. aduh Haera Haera.

"Basketball ? Bukan lelaki jeke main ?" soal Jieun kembali. Aku ketawa. "Bukan training untuk tournament , tapi Haera dah janji dengan Jungkook nak lawan petang ni" jawabku.

Jieun mengangguk tanda faham. Kemudian dia kembali senyum. "Kalau macam tu , kita belajar besok lah" ucap Jieun. Aku mengangguk.

"Tapi.. Jieun nak ikut tengok petang ni boleh ?" soal dia lagi. Aku senyum.

"Boleh"

××××××××××××××××××××××××××××××××

"Woi Suga ! Sini do sini !" laung ku pada Suga yang sedang membawa bola. Dia terus melambung tinggi bola tu pada aku.

Aku lompat sekuat hati aku dan grab bola tu sebelum berlari ke arah net dan

"hiyah !"
"goallllllll" jerit Seokjin dan Hoseok.

"power ah Haera . Macam jantan do kau" aku sep tangan Jimin yang dia hulurkan. Peluh aku lap dengan tuala kecil yang aku bawak dalam beg aku.

"Chim , mana Kook ?" soalku pada Jimin. "Tuuu" Jimin menuding ke suatu arah dan aku menoleh.

Jungkook dengan Jieun tengah berbual. Daser bocah tahu nak ngorat anak orang je.

"Woi Kook ! Lepas ni kau masuk , takyah nak kecut lah baru kalah satu. Takkan dah mengalah" ujarku.

Jungkook pandang aku dan dia terus bangun. "Kalah ? No way man" Bola keranjang ditepi dicapai Jungkook dan dia terus menghala ke arah aku.

Dahi kitorang bertemu. Death stare saling bertukar. Ini cara kitorang bersaing dan bergaduh.

"Ini Jungkook lah. Takkan kalah"

"Then prove it" . Aku terus merampas bola di tangan Kook dan terus lari ke arah net tapi dia sempat halang pergerakan aku. Cuma dia silap. Aku pijak tangan dia dan terus melompat ke arah net .

Dan dengan sekali lontaran bola tersebut berputar didalam jaring net sebelum graviti menariknya jatuh menyembah bumi.

"Appo ! Sakit siot kau pijak tangan aku" Jungkook mengerang kesakitan. "That's how a champion win tho" aku ketawa sebelum mencapai tangan Jungkook. "Mana sakit ?" soalku.

Dia menunjukkan dada dia. "Aku sakit hati dengan kau ni. Tangan ni tak sakit. Dia dah salurkan ke hati"

puk ! aku lepuk dia dengan tuala kecil aku. ambek kau busuk tak busuk. Haera always harum eh.

"woi , respect orang single kat sini. ramai ni." ujar Hoseok. Ni lagi sorang nak kena. Aku pandang dia.

"Cakap baik sikit hoseok , takde kejenye aku nak kapel dengan budak mangkuk jamban ni. jatuh saham !" ujarku. Jungkook menolak aku menyebabkan aku terjatuh.

"Ntahnya , jadahnya aku nak dengan lelaki. Aku bukan gay la hyung !"

Eh ini main kasar.
"Kelakar la korang ni" Jieun bersuara sambil tersenyum.
"Haera je kelaka , diorang ni semua hambar ptuih"

[C]Unsee • JJK •Where stories live. Discover now