Nobody
"Yaa ampuuuun Haeraaaa , cantiknya kamuuuu" ucap Puan Jeon teruja sambil terus menekap kedua dua pipi Haera dengan tangan lembutnya.
"Eo hehe mana ade la aunty" balas Haera pula sambil memegang tangan omma Jungkook. Padahal sebenarnya Haera kembang HAHAHA . Mana taknya , bakal mak mertua puji kan ?
"Eh takyah lah nak beraunty-aunty . Kan lagi 2 minggu nak jadi menantu dah" ujar Puan Jeon.
Mata Haera dan Jungkook membuntang tatkala mendengar pernyataan dari Puan Jeon. Mereka berdua saling berpandangan.
"N-nae ? 2 minggu ?" Soal Haera. Mungkin dia silap dengar. Puan Jeon dengan teruja mengangguk. "Kenapa ? Tak nak ? Kalau macam tu besok lah" selamba Puan Jeon sambil menuang teh ke dalam cawan di atas meja yang telah disediakan sebelum Jungkook sampai.
"Eh omma ni" kata Jungkook. Haera hanya memandang sekilas lalu menunduk. Dia melabuhkan punggungnya di sebelah Jungkook.
"omma bukan apa , omma eksaited je nak dapat menantu" ujar Puan Jeon. Haera tersenyum lalu tangannya mencapai cawan teh lalu dihirupnya perlahan.
"Haera , omma mintak maaf sebab tak dapat datang pengebumian omma kamu" kata Puan Jeon sambil memandang ke arah Haera dengan riak serba salah.
Haera membalas pandangan Puan Jeon dengan senyuman manis. "Gwenchanha omma , Haera tak kisah pun. Lagipun Haera dah tak boleh sedih sedih. Nanti omma Haera pun mesti sedih sekali" . Haera mencuba sedaya upaya untuk mengekalkan senyumannya.
Jauh di sudut hatinya , dia masih sedih. Tersangat sedih.
Namun Jungkook perasan dengan perubahan Haera. Dia mencapai tangan Haera lalu dipegangnya.
"omooo sweetnya anak omma ni" kata Puan Jeon sambil melihat ke arah Jungkook.
Mereka berdua ketawa. Sesi kenal mengenal diteruskan.
(bapak tade idea)
******
Waktu yang dinantikan telah pun tiba.
Perkahwinan Jungkook dan Haera dilangsungkan secara besar-besaran.
"Weuu kau dah nak kahwin eiii aku pulak nebes ni" ucap Nara sambil memegang tangan Haera. Haera ketawa.
"kau ni , aku yang nak kahwin kau pulak nervous , pasni kau la pulak eh" usik Haera. Nara menayangkan wajah sendunya.
"aku single mana ade orang nak" Nara memuncungkan mulutnya. "eleh Seokjin kan ade"
"hei taknak aku , dia hensem sangat" ujar Nara. Berhambur tawa Nara dan Haera di dalam bilik persalinan tersebut.
Tok!Tok! Pintu bilik diketuk. Tombol dipulas dan muncullah figura Jimin dimuka pintu.
"Haera , are you ready ? Khajja" ucap Jimin. Haera mengangguk dan bangun dari kerusi. Dia mencapai tangan Jimin dan keluar dari bilik. Nara mengikuti dari belakang.
Jimin membawa Haera berjalan menuju ke dewan dengan berhati-hati.
Manakala Jungkook yang sudah berada di hadapan paderi sudah berdebar-debar.
"pengantin dah sampai" bisik paderi pada Jungkook. Jungkook menoleh kebelakang.
'gorgeous'
monolog hati Jungkook. Dia tergamam dengan kecantikan Haera. Jantungnya hampir meletup.Dia terasa menyesal kerana tak nampak Haera dari dulu. Tapi tak apa , Haera pun bakal jadi milik dia.
Haera
Aku berjalan perlahan menuju ke pentas diiringi Jimin. Aku malu sebab Jungkook tenung aku macam tu jadi aku tundukkan sedikit kepala aku.
"Haera dah sampai" bisik Jimin perlahan pada aku. Aku memandang Jimin dan tersenyum kemudian pandangan aku alihkan kepada Jungkook di hadapan aku yang sedang menghulurkan tangan dia.
Aku sambut huluran tangan dia. Genggaman tangan dia yang hangat tu membuatkan aku semakin berdebar.
"beautiful" dia bisik pada aku. aku tergelak kecil.
"ehem boleh kita mula?" soal paderi dihadapan. dia tersenyum melihat kitorang.
aku menahan malu dan mengangguk.
"sure"
******
Majlis tadi memenatkan tapi seronok. Aku mengerling ke arah jam. Tepat 12 malam. Jungkook masih belum masuk ke dalam bilik.
Mata aku yang sudah kuyu aku tenyeh. Aku merebahkan badan ke atas katil.
Baik aku tidur je daripada tunggu Jungkook.
Selimut aku tarik untuk menutupi badan dan mata aku pejam.
"I love you" kedengaran suara Jungkook bisik pada aku membuatkan aku tersenyum.
"Love you too" balasku.
TBC
Wakakaka pekah , aku benci sia buat cite cheesy gini. bunoh jela aque
YOU ARE READING
[C]Unsee • JJK •
Fanfic"Tulah kau , yang dah sedia terima segala kekurangan kau kau tak nampak . Tengok sekarang ? Yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran" -JHS "Tomboy macam mana pun dia , dia still perempuan" -PJM "Kalau melupakan kau tu yang terbaik , aku okey...