Jimin
Aku turun ke lobi. Orang lain semua tidur awal. Jadi aku pasang niat untuk jalan-jalan kejap.
Sedang aku jalan-jalan di sekitar kawasan pantai aku ternampak sepasang manusia di tepi laut.
Bermadu asmara kah ?
Aku hanya memerhati. Tapi makin lama aku perhati , makin familiar pulak dua orang tu.
Aku berjalan perlahan menuju ke tempat yang lebih memudahkan aku untuk melihat dengan jelas .
itu--
Kook dan Haera ?
Terbit satu senyuman dari bibir aku yang shekshi ni.
Baguslah Kook kalau kau pujuk dia.
walau hakikat aku jeles.
Tapi sikit jela sebab author ni lagi lawa.
Jap nak pi ngorat jap(HAHAHAHA)
..
.
.
.
.
Nobody"Apa kau mengarut ni Kook" soal Haera. Dia menarik perlahan tangannya dari pegangan Jungkook. Matanya masib tepat memandang ke anak mata Jungkook yang berwarna coklat kehitaman itu.
Begitu juga Jungkook. Walau seinci pun wajah Haera tidak terlepas dari tatapan mata Jungkook.
"be mine Haera , jebal ?" pinta Jungkook. Tangannya pantas memegang kedua bahu Haera.
Haera tidak berganjak. Dia biarkan sahaja tangan Jungkook mendarat di atas bahunya kerana dia sedang terkejut dengan permintaan yang keluar dari mulut namja di hadapannya ini.
Dia masih tak sangka dengan apa yang Jungkook cakap. Dia bermimpi ke ?
"t-tapi"
"I'm not with Jieun" terang Jungkook. Menambahkan lagi kebingungan pada Haera. Sudahla dia memang confuse dengan Jungkook yang tiba-tiba confess kat dia.
Ni tiba-tiba Jungkook kata dia bukan dengan Jieun.
Haera tersengih.
"Kau ni playboy ah pantang nampak perempuan cantik" ujar Haera. Dia hanya menganggap yang Jungkook bergurau dengannya. Em em puji diri sendiri ke ?Tapi Jungkook masih dengan muka serius dia membuatkan Haera diam.
"Aku serius" balas Jungkook.
Tangannya diturunkan lalu memegang kedua tapak tangan Haera.Dia masih menunggu jawapan dari Haera.
"bagi aku masa Kook" Haera bersuara. "I was rejected by you. And now you want me to accept you . Isn't that funny to you ?" soal Haera memberanikan diri untuk menyuarakan apa yang dia rasa.
"aku nak repair balik kesilapan yang aku buat. aku sedar aku tak patut cakap semua benda tu dekat kau. Haera , aku pabo sebab tak nampak effort kau pada aku . aku sedar aku mula kehilangan bila kau takde dengan aku"
Haera terkedu. Dia tak tahu nak respon apa. Dia menguap kecil secara sorok-sorok. Ngantuk sebenarnya cakap benda-benda macam ni. Bagi Haera benda macam ni kadang-kadang membosankan dia
Yela , spoil pulak mood tengah berdrama dengan Jungkook ni kang.
"let's talk about this later. aku balik dulu , besok kena jejalan lagi" ucap Haera dan terus melangkah pergi dari pantai meninggalkan Jungkook yang hanya memerhati sehingga kelibat Haera hilang dari pandangan.
×××××××
Haera
"Park Haera"
"Nae omma ?" soalku pada omma yang berada di bawah. Aku tengah busy tulis novel ni.
"Turun kejap , ada orang nak jumpa" balas ommaku membuatkan jari aku berhenti menaip pada komputer.
Sapa pulak yang datang ni ? Takkan Nara ? Kalau Nara mesti dia call aku dulu.
Ikatan rambut aku lepaskan dan terus keluar dari bilik. Spek mata bulat masih aku pakai. Kaki aku melangkah turun ke ruang tamu.
Mata aku membulat setibanya kaki aku menjejak ke ruang tamu.
"J-jeon Jungkook ?"
"Makcik nak keluar kejap , korang berdua borak-borak lah ye. Haera , buatkan air untuk kawan kamu ni. Omma keluar dulu" kata omma dan terus keluar dari rumah.
Mrs Park !!! Kenapa tinggalkan anakmu bersama namja ni di sini ?
Kenapa aku takde adik beradik ㅠ_ㅠ at least boleh teman aku."n-nak apa ?" soalku gagap. Aku mengambil tempat di sofa bertentangan dengan Jungkook. Aku pandang dia yang sedang tersenyum manis.
"Jom jalan-jalan dekat bandar" ajak Jungkook.
"h-ha ? kau datang jauh-jauh ni semata nak ajak aku jalan-jalan je ke ?" soalku. Yela dari Seoul datang Busan pekejadahnya.
Dia menggeleng. Eh tak pulak.
"Aku kerja dekat cafe omma kau. Alang-alang tu aku saje ajak kau jalan-jalan"wait. whut ?!! omma bagi dia kerja situ ? for whutt ? arghhh takkan aku nak terikat dengan dia je ? mati la nak , macam mana nak move on ni T_T
"h-ha ?! kau kerja dekat cafe omma aku ?" soalku lagi. aku terkejut. hampir seja terkentut. da la baru makan petai tadi.
Dia mengangguk . "tak boleh ke ?"
"eh t-tak mana ade , aku pelik la , dekat Seoul punya la banyak tempat kerja sampai ke sini kau tercampak" kataku.
"kau tak suka ke?" soal dia.
"eh tak tak aku suka--"
ayoyo Haera ape kau cakap ni ? aku menepuk dahi aku. "maksud aku , aku okey je kau keje situ" aku tersengih memandang ke arah Jungkook.
"jom ?" ajak dia lagi.
Aku memandang ke arah jam dan ke arah Jungkook. 3 pm.
"okey tunggu jap" ucapku. Aku terus naik ke atas untuk tukar baju.
TBC
YOU ARE READING
[C]Unsee • JJK •
Fanfic"Tulah kau , yang dah sedia terima segala kekurangan kau kau tak nampak . Tengok sekarang ? Yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran" -JHS "Tomboy macam mana pun dia , dia still perempuan" -PJM "Kalau melupakan kau tu yang terbaik , aku okey...