Nobody
'KEPALA BAPAK KAU BANGUN LA TELOL DAH PETANG'
Bam !
Haera mencampak telefonnya yang berdering memekak macam syeton.Jangan salah faham. Itu alarm suara dia sendiri.
Dia bingkas bangun dan melirik ke arah jam dinding sambil menggosok matanya. Buta baru tahu.
"Lama gila aku tido dari tengahari" kumam Haera seorang diri. Dia bangun dari katil dan terus bergerak menuju ke toilet untuk mencuci muka. Tido pon boleh penat. Dasar kerbau. Ha tibe.
"Aduhhh penatnya"
Bebel Haera. Telefon yang maut dicampak tadi dikutip semula. Dia membuka aplikasi whatsapp.Chat
Jungkook (10)
Omma❤ (5)
Nara (2678)Tangannya menekan pada chat omma.
Omma❤
:Haera
:omma balik lambat sikit ade hal
:haera bangun la anak omma ni
:Park Haera
:Haera , omma mintak maafMintak maaf ?
Haera
Mintak maaf ? Asal aku rasa tak sedap hati ni ? Ya tuhan , tolong la jangan jadi apa-apa dekat omma.
Aku menekan chat daripada Jungkook. Mata aku membulat bila baca mesej dari dia
Jungkook
:Haera
:Haera ! Mana kau ni ?
: weh reply la ! Weh kau tido ke ?!!!
:weh urgent . Park Haera !
:Haera , datang kafe cepat !
:Haera omma kau !
:yah neo Haera !
:Park Haera !
:Haera !
:Haera , omma kau dekat hospital. Datang sini.Jantung aku rasa nak meletup. Omma dekat hospital ?
Aku cepat-cepat grab hoodie dan segala barang aku. Pintu rumah aku kunci. Motor dalam bangsal aku ambil dan terus pecut laju ke bandar.
Kenapa aku biar omma kerja sorang-sorang ?
Air mata yang menitis aku seka dengan kasar sambil mata aku masih tertumpu pada pemanduan.
Omma , tunggu Haera.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Omma , Haera mintak maaf. Haera ni memang pemalas. Haera janji lepas ni omma boleh duduk rumah , rehat-rehat , santai-santai isap kok lu. Kafe biar Haera settlekan" ucapku sambil memeluk omma ku yang sedang baring di atas katil.
YOU ARE READING
[C]Unsee • JJK •
Fanfiction"Tulah kau , yang dah sedia terima segala kekurangan kau kau tak nampak . Tengok sekarang ? Yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran" -JHS "Tomboy macam mana pun dia , dia still perempuan" -PJM "Kalau melupakan kau tu yang terbaik , aku okey...