°Dua puluh dua°

73 7 1
                                    

Nobody

Haera bangun lantas meregangkan seluruh tubuh badannya. Ya , kepenatan majlis semalam masih dirasai. Dia menoleh ke sebelah untuk melihat Jungkook.

Tiada.

Haera mengerutkan dahinya. Awal betul suaminya bangun ? Dia mengerling ke arah jam di dinding.

7 pagi ?
"Kook" panggil Haera dengan suara baru bangun tidurnya. Garau.
HAHA

Dia bingkas bangun dari katil dan menyarung selipar arnabnya untuk mencari Jungkook. Matanya digosok-gosok kerana dia masih mamai.

Dia mula menapak keluar dari bilik dan turun ke ruang tamu. "Jungkook mana kau ?" panggil Haera lagi.

Ktang !
Kedengaran bunyi bising dari dapur. Haera pantas menggerakkan kakinya menuju ke arah dapur.

"Kook? What the-"
Melopong Haera tatkala melihat Jungkook yang sudah bersalut tepung. Lelaki itu tersenyum sumbing ke arahnya.

"IGE MWOYA?" soal Haera. Entah apa lah yang suaminya cuba untuk lakukan. Habis bersepah dapur seolah ada angin monsun yang menabrak rumahnya.

"Kau buat apa ni Kook ? Kenapa bersepah ni ?" Haera berjalan ke arah Jungkook sambil mengelak cebisan-cebisan tepung yang telah tumpah ke lantai. Dia berdiri di depan lelaki itu.

Jungkook tersenyum renab ke arah Haera. Haera mencapai tisu di kaunter lalu mengelap muka Jungkook yang bertepek tepung. Dia cuba menahan tawanya.

Tetapi dia tak berjaya.
Kerana Haera masih Haera yang sama.
Gelak macam buaya.

"HAHAHAHAHA" terbongkok-bongkok Haera mentertawakan Jungkook kerana mukanya yang tak ubah seperti tepung gomak. Jungkook mengerutkan dahi tetapi tak lama lepastu dia pun turut serta mentertawakan diri sendiri.

"Kau bagitahu aku macam mana tepung tu boleh bertepek dekat muka kau tu?" pinta Haera. Dia cuba menahan sisa tawanya. Tisu di tangan dia masukkan ke dalam bakul sampah di bawah meja dapur.

"Biasa lah , tepung tu pun adore dengan aku yang hensem ni" sarkastik Jungkook membalas. Haera menayangkan muka derpnya kepada Jungkook. Menyampah betul dengan orang yang puji diri sendiri ni.

"Euww" ujar Haera dengan nada yang dibuat-buat menyampah. "Eleh euw konon , ni gak suami kau" ucap Jungkook. Haera menjelir lidah.
Tangannya mencapai roti dari dalam kabinet dan pintu peti ais dikuak.

Jem coklat diambil dan kedua-duanya diletak atas kaunter dapur. Dia mula menyapukan jem coklat tersebut pada lapisan roti untuk dijadikan sarapan pagi manakala Jungkook membersihkan lantai yang penuh dengan tepung.

"Aku dah bancuh kopi" ucap Jungkook sambil tangannya ligat mengemop lantai yang kotor itu. Haera menganggukkan kepalanya lantas tangannya meletakkan semua roti yang telah disapu jem ke atas piring. Dia menyusun roti tersebut dengan kemas. Perfect. Haera bingkas bangun dari kerusi yang didudukinya.

Dua gelas kosong diambil dan satunya ditadahkan di bawah coffee maker. Punat ditekan dan air kopi meluncur laju keluar dari corong mesin kopi tersebut. Setelah yang satunya penuh , dia menadah segelas lagi kemudian dia letakkan di atas kaunter.

Hampir dia terlupa yang dia belum lagi membasuh mukanya kerana dia terus turun ke dapur seusai matanya mencelik melihat pagi hari. Baru sahaja dia ingin melangkah pergi dari dapur, Jungkook sudah menahannya.

"Kau tak nak breakfast sekali ke?" soal Jungkook sambil memandang tepat ke arah anak mata Haera. Kepalanya ditundukkan sedikit untuk menatap wajah isterinya. Haera menyimpul satu senyuman. "Jeon Jungkook, saya Jeon Haera a.k.a isteri awak belum lagi memberus giginya" balas Haera. Jungkook smirk lalu bersuara

"Nak aku tolong beruskan ?" Soal Jungkook sambil mendekatkan mukanya dengan Haera. Haera mengundur sedikit. Tangannya menolak badan kekar Jungkook.

"Berambus lo, selesai ku berus gigi baru boleh" balas Haera lalu cepat-cepat keluar dari dapur. Haih, dah jadi isteri pun dia masih malu dengan Jungkook.

TBC

SILENT READERS FUCK OFF HAHAHAHA

[C]Unsee • JJK •Where stories live. Discover now