Nobody
Haera menapak keluar dari kafe sebelum mengunci pintu. Kunci dimasukkan ke dalam begnya dan jam di tangan dilirik.
11.00 pm.
Lambat betul dia balik. Yela , bila omma sakit dia yang perlu uruskan kafe. Pada mulanya , Mrs Park tidak mahu untuk membuka kafenya pada harini kerana risau melihat anak perempuannya menguruskan kafe berseorangan dan terpaksa balik lambat.Namun setelah dipujuk Haera , akhirnya dia membenarkan. Itupun sebab ada Jungkook yang menolong. Kalau tak memang tak dilayan pujukan Haera.
"Jom"
Haera menoleh ke kiri. "Eh kau tak balik lagi" ujarnya. Jungkook menggeleng. "Aku tunggu kau" balas Jungkook sambil mengukir senyuman.
"2 jam kau tunggu aku ? Membazir masa la kau ni" ucap Haera pula sambil menyarung hoodienya. Cuaca malam ni agak sejuk.
"Takdelah lama pun" ucap Jungkook pula. Haera hanya menggeleng. "Tak payahlah tunggu aku , kau balik jela"
Sengaja dia kata begitu. Dia tak nak move on sebelanganya rosak begitu sahaja. Dia takkan biarkan Jungkook merosakkan move on nya.
"Dah malam ni , kalau kau kena culik macam mana ? Kau tu dah la cantik" Jungkook bersuara. Haera menayangkan muka menyampahnya.
Baru sekarang ke nak puji cantik ? Dulu bukan main kata dia macam jantan. Ptuih !
"Nonsense. Semua orang kat Mangmi-dong ni kenal aku" balas Haera.
Tanpa dia sedar jauh jugak dia berjalan dengan Jungkook ni. >_>
"Hek eleh , kenal memang la. Yang bernafsu ?"
"Euww" ucap Haera diselangi gelak tawa. "Mana ada orang berani dekat dengan aku" tambahnya lagi.
"Kau yakin ?" Ucap Jungkook . Dia smirk sambil memandang ke arah Haera yang sudah mula berhenti melangkah. "Apa ?" Soal Haera sambil mengangkat kening pada Jungkook.
Jungkook menapak ke arah Haera perlahan-perlahan membuatkan Haera mengundur ke belakang.
Belakang Haera melanggar dinding.
"Hoi apa kau nak buat ni ?" Tangan Haera menolak dada bidang Jungkook dengan harapan Jungkook beralih kebelakang . Tetapi sangkaan dia meleset. Jungkook lock dia di dinding.
Jungkook makin mendekat. Tapi dia lupa yang Haera ni mantan Singa Asia. Aura tu masih melekat pada Haera.
"Ke tepi lah Kook ! Kita ni kawan je jangan lupa benda tu" ucap Haera dan mula melangkah laju meninggalkan Jungkook.
"Ada serbuk coklat la dekat rambut kau !"
Shit. Haera malu sendiri. Dia lupa yang tadi serbuk coklat ada tertumpah.
Dia mempercepatkan langkah kakinya meninggalkan Jungkook.
Mana pulak dia nak sorok muka lepas ni ?
×××××××××
Haera
"Bodoh betul la kau ni Haera , cepat sangat kau perasan"
Aku menampar dahi aku kuat. Tolong la cakap yang tadi tu mimpi je. Aku malu gila ni. Mana aku nak sorok muka ni ? Takkan nak pergi kerja pakai tong sampah atas kepala ?
"Haera cepat la siap nanti lambat pulak bukak kafe" ujar ommaku dari luar bilik.
Aduh ape aku nak buat ni ?
"Err omma , Haera rasa--""Omma tahu. Kamu memang pemalas. Jaga rumah elok-elok. Omma pergi dulu" ucap omma. Kedengaran bunyi pintu rumah ditutup dari luar.
Alhamdulillah , disebabkan kesefahaman omma dan aku. Aku berjaya meloloskan diri untuk hari ni. Hari ni je la.
Aku bingkas bangun dari katil . Aku nak buat apa hari ni ?
Teringat pulak dekat bangtan yang lain . Nak call ke tak eh ?
..
.
.
.
.
.
.
.
"Lama gila kau tak call kitorang" kedengaran suara Seokjin membebel di corong telefon menyebabkan aku menjauhkan sedikit telefon dari telinga. Boleh pekak aku macam ni.Belum dengar wiper laugh dia lagi.
"Macam mana Jungkook kerja dekat sana ? Dia ade slacking tak ?" Soal Jimin."Hm macam tu la" jawabku.
"Haha tu je cara aku nak bagi kau suka dia balik""Oi chim asal kau bagitahu plan kita ?" Kedengaran suara Namjoon berbisik.
"Eh tak-tak abaikan apa yang aku cakap. Okey aku nak gi siram pokok"
"Hello Haera ? Kau kata sana lagi ke ?"
"Oh , jadi ni plan korang ?" Muka aku merah. Ini plan syeton ii ni rupanya.
"Tak , kau jangan salah fah--"
"Dah lah seokjin , aku tak nak dengar pape . Korang amik balik dongsaeng korang tu bawak jauh-jauh dari aku. Kalau tak korang takkan jumpa aku lagi dah. Bye hm" ucapku dan terus off telefon.
Ye aku marah. Rupanya diorang yang hantar Jungkook tu dekat sini.
Untuk apa ?
There's no way I would fall for him again.
Aku dah move on.
Dan aku tak nak fikir pasal cinta lagi untuk sekarang.Aku taknak ingat past aku.
Kalau dia nak berkawan aku okey. But not more than that.Silent readers yang terkulat-kulat membaca ni kalau nak si Jeon tu boleh amik.
Sorry , but i dont want this precious heart to ache again.
Omma aku kata , amik masa 9 bulan 10 hari omma jaga aku dalam kandungan sampai hati aku terbentuk , jadi kenapa aku sanggup biarkan hati tu berkecai dalam masa sekejap je ?
Aku tak nak membazir masa dah.
Let's end this even it's sad.Ting !
Jungkook
:tak kerja ke ?
Seen
TBC
Wae Haera kau berperangai lahabau sebegini. Bagi aku jela jeonbiskut tu T_T
YOU ARE READING
[C]Unsee • JJK •
Fanfiction"Tulah kau , yang dah sedia terima segala kekurangan kau kau tak nampak . Tengok sekarang ? Yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran" -JHS "Tomboy macam mana pun dia , dia still perempuan" -PJM "Kalau melupakan kau tu yang terbaik , aku okey...