Nobody
Semua mata tertumpu ke arah Haera. Seakan tak percaya yang Haera di depan mata mereka ni adalah Park Haera. Seorang Singa Asia yang lebih sado dari semua lelaki.
"Haera ? Park Haera ? Kau ke ni ?" tegur Changmin sambil melihat Haera dari atas ke bawah.
Haera hanya diam.
Dia terus berjalan ke arah locker dia."Haera ?" tegur Jimin sambil memandang ke arah Haera.
"weh aku oke ke macam ni weh ?" tanya Haera pada Jimin."kalau kau pakai macam jantan pun nampak lawa ni kan pakai macam perempuan biasa sapa tak terkejut do" ucap Jimin.
Haera tahu ucapan Jimin tu bukan untuk menyedapkan hati dia sebab ade je orang puji Haera lawa walaupun dia pakai seluar.
Tapi entah kenapa Jungkook tak tertarik pada dia.
"kau nak goda siapa ?" soal Jimin lagi. Haera menunduk. "aku dah tekad"
Jimin mengerutkan dahi.
"aku nak konfess kat dia harini"Jimin menyimpul satu senyuman lega. "good Haera. kau jangan risau , kitorang bangtan semua support dari belakang"
"tapi , boleh tak kau cakap dengan dia aku nak jumpa dia ? dekat tempat kita selalu lepak ? takpun korang lepak - lepak ke nanti aku datang ?" pinta Haera pada Jimin.
Jimin mengangguk "arasseo , nanti aku uruskan"
.
.
.
.
.
.
.
-rooftop-
Haera
Aku melangkah ke tangga rooftop. Aku yakin semua dah ade dekat atas termasuk Jungkook.
Pintu rooftop aku tolak. Semua mata memandang ke arah aku.
"hyung , mana Haera ? sapa pulak ni ?" soal Jungkook pada Bangtan. Tapi Bangtan hanya diam dan senyum.
"Jungkook" panggilku.
Dia ambil masa lama untuk cam aku.
"Haera ? Kau ke tu tho ? weh ? lain gila !" ujar Jungkook terkejut.aku hanya senyum. Jungkook melangkah ke arah aku. "kau asal do tetibe ?" soal dia.
"Kook dengar , aku ade bende nak bagitahu" aku mula bersuara.
Dia yang senyum terus berubah reaksi."ape dia ? kau jangan bagi aku suspen"
"a-aku sebenarnya d-dah lama suka dekat kau K-kook dari kita first jadi kawan" aku kumpul kekuatan sebelum aku bercakap.
Dia kerutkan dahi. kemudian ketawa sinis. "apa kau cakap ni ? kau nak prank aku ke apa ?"
aku geleng. "tak kook aku series ni" jawabku.
Dia gelak sinis . "kau jangan mengarut lah Haera. stop prank aku dengan bende-bende mengarut macam ni okey ? Kau tahu kan aku tak suka kalau kau buat ceni , kau ingat kalau kau pakai macam ni aku akan suka ke ? Haera , back to reality . Kau tahu kan aku suka dekat Jieun ? Jangan mengarut okey ? Kita sampai bila bila akan jadi kawan je okey ?" dia terus blah dari rooftop.
Aku terpempan. Terkedu.
Kata-kata dia cukup buatkan hati aku remuk. Aku terus melutut.
Air mata aku mengalir sederas yang mungkin."kook !" Namjoon panggil Jungkook tapi Jungkook buat tak tahu.
Jimin dan V datang dekat aku.
Aku kaku. Aku sakit hati. Aku sedih. Aku kecewa.Aku dah agak perkara ni akan jadi tapi aku tak jangka yang dia akan jadi lebih teruk daripada tu.
"Haera" Jimin usap belakang aku. aku tepis."Leave me alone ! please !"
++skip++
Jungkook
Hari ni birthday Jieun. Dan harini hari yang paling penting untuk aku sebab aku akan confess dekat Jieun.
Aku dah hantar surat dekat Jieun yang aku nak jumpa dia malam ni dekat rooftop college.
Candle light dinner untuk malam ni aku dah siap prepare dan cincin.
Cincin yang aku akan gunakan untuk melamar dia. Series aku tak sabar.
Kotak cincin di dalam laci aku masukkan dalam poket seluar aku.
Aku mula melangkah keluar dari rumah. Tak sabar rasanya..
.
.
.
.
.
.
HaeraAku mendongak ke langit. Bulan penuh. Aku teringat dekat Jungkook.
Lama aku tak jumpa dia. Maybe aku takkan jumpa dah kot.Kenapa ? Sebab aku dah amik keputusan lagi 2 hari aku akan berhenti dari belajar dan aku akan tolong omma dekat kafe dia di Busan. Kampung aku.
Biarlah aku tak lepas degree ni. Atleast aku ada diploma.
Tak. Aku bukan berhenti sebab Jungkook.aku cuma--
tertekan.Biarlah dia dah bahagia dengan Jieun.
.
.
.
.
.
.
JiminAku lihat Jungkook patah balik masuk dekat bilik dia . Amik barang kot.
Bila dia keluar aku pun bersuara
"Gi mana Kook ?" soalku. walaupun aku dah tahu."Hari ni birthday Jieun , aku nak gi sambut ngan dia" ujar Kook sambil senyum bunny. Aku nampak ada kotak cincin dekat tangan dia.
"tu kotak tu ?" aku saja tanya.
"oh ni , aku senanya nak melamar dia""atas penderitaan orang lain ?" soalku. Jungkook mengerutkan dahi tak faham.
"penderitaan ape ni hyung ?"
"Kau tahu tak yang kau dah buat Haera cukup terasa dengan kau ?" soalku lagi.
"aku buat apa pulak dengan minah tu ?"
"kau cakap macam-macam dekat dia haritu kan ? time dia konfess dekat kau ?" ujarku.
"lah aku cakap benda betul kot , takkan itu pun nak terasa ?" Jungkook membela diri.
Aku memang nak tumbuk bocah sorang ni.
"Setomboy-tomboy dia pun dia masih perempuan , hati dia lembut. Kau ingat dia tak sakit hati ke dengan apa yang kau cakap? Effort dia pada kau besar Kook. Selama ni aku tengok dia jaga kau dengan baik. Walaupun dia berkasar dengan kau , tapi untuk menyakitkan hati kau tu adalah perbuatan yang tak pernah aku nampak Haera akan buat pada kau. Sebab dia sayang kau Kook. Macam nyawa dia sendiri" balasku."ahh malas la aku cakap dengan kau , aku pergi dulu" Jungkook terus melangkah keluar dari rumah sebelum aku habis cakap dengan dia.
Ego dan sifat terburu-buru mendahului dalam diri.
..
.
.
.
.
JungkookAku tengok Jieun berjalan dengan dress putih dia tapi wajah dia kelihatan sugul. Aik ? Dia tak gembira ke aku sambut dengan dia.
"Jieun duduklah" aku tarik kerusi yang berhadapan dengan tempat duduk aku sambil memandang ke arah Jieun. Dia masih sugul.
Dia duduk sambil senyum nipis.
Aku keluarkan kotak cincin dari poket seluar aku senyap-senyap.
Belum sempat aku bersuara , Jieun dah bersuara."Jungkook , saya rasa--"
TBC
YOU ARE READING
[C]Unsee • JJK •
Fanfic"Tulah kau , yang dah sedia terima segala kekurangan kau kau tak nampak . Tengok sekarang ? Yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran" -JHS "Tomboy macam mana pun dia , dia still perempuan" -PJM "Kalau melupakan kau tu yang terbaik , aku okey...