Haera
2 weeks later
Dah dua hari dah aku tak nampak batang hidung Jungkook setiap kali lepas kelas. Mana tah jantan ni pergi.
"Jimin , kau nampak tak mana Jungkook ?" soalku pada Jimin yang kebetulan lalu dekat koridor.
"Oh , dia kata dia keluar tengok wayang dengan Jieun"
I feel that. The heart that is aching.
"oh yeke. by the way , kau nak gi mana ni ?" soalku pada Jimin.
Dia menggeleng . "Takde gi memana pun , nak gi lepak ngan bangtan ah kat tempat bese . Nak ikut ?" pelawa Jimin.
Aku senyum kelat. "Jom ah"
Aku ikut Jimin dari belakang menuju ke tempat biasa kitorang lepak.××××××××××××××××××××××××××××××××
Aku hanya melihat dari jauh Bangtan yang lain main kad uno macam orang gila , sampailah
"Menung apa do ?" sapa Jimin yang datang tah dari mana. Bocah ajaib ni.
Aku menggeleng."Lama aku tak tengok kau lepak dengan Jungkook?" soal Jimin.
Aku nak jawab apa ? Aku pun tak tahu.Aku jungkitkan bahu. "Dia sebok je dengan Jieun tu , mana nak ingat member" balasku dengan nada kecewa.
Betul. aku memang kecewa.
"kau jeles ke ?" soal Jimin lagi. Aku diam.
Ya ! Aku jeles ! Sebab aku suka dia !
"Haera ?" panggil Jimin. "Ha ape dia tadi ?" lamunan aku terhenti dan aku pandang Jimin.
Jimin ketawa kecil. "Haera , Haera . aku dah agak dah"
Agak ? apebende ?"hmm Jimin" panggilku. Jimin pandang aku sambil jungkitkan kening. "Kau pernah suka bestfriend sendiri tak ?" soalku
.
.
.
.
Jimin"Aku ? aku tak gay" jawabku menganjing sambil ketawa. Haera cubit aku.
"Sirieslah gila" ujar Haera. Muka dia nampak dia tengah kecewa.
"Kau suka Jungkook ? kan ?" aku terus tanya dia dengan konfidennya. Dia menggeleng. "Takyah tipu aku dah boleh tahu. Bangtan semua dah tahu. Kecuali Jungkook"
Haera kelihatan terkejut nasib tak terkentut.
"Aku bukan dekat tempat kau Haera , jadi aku tak faham apa yang kau rasa" ujarku.
walaupun hakikatnya aku rasa , aku rasa Haera ! tapi demi Jungkook aku diamkan.
"dahlah aku nak balik" ujar Haera lalu bangun dan pergi dari tempat lepak kitorang.
aku mengeluh.
kesian kau..
.
.
.
.
.
.
.
NobodyHaera berjalan ke arah Jungkook yang berada di lockernya.
"Kook" panggil Haera. Kook menoleh dan senyum "ape ?"
Haera perasan yang Jungkook dok tersengih sengih macam kerang busuk tapi dia endahkan.
"jom basketball petang ni ?" ajak Haera. Beg di bahu dibetulkan. "sorry tho , tapi aku da janji dengan Jieun nak gi taman petang ni. Lain kali eh ?" ucap Jungkook.
YOU ARE READING
[C]Unsee • JJK •
Fanfic"Tulah kau , yang dah sedia terima segala kekurangan kau kau tak nampak . Tengok sekarang ? Yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran" -JHS "Tomboy macam mana pun dia , dia still perempuan" -PJM "Kalau melupakan kau tu yang terbaik , aku okey...