Nobody
Jungkook rasa pelik. Mana Haera ? Bukan harini ade class ke ?
Mata Jungkook melilau di sekitar koridor untuk mencari Haera. Tapi tak jumpa. Dia mula pelik.
merajuk gila habes ke ?
getus hati Jungkook."Changmin" panggil Jungkook pada rakan sekelasnya. Changmin mengangkat kening setelah menoleh ke arah Jungkook.
"Nampak Haera tak ?" soal Jungkook. Mata dia melilau sekilas mencari Haera.
Changmin mengerutkan dahi. "La kau bestfriend dia takkan tak tahu?" soal Changmin membuatkan Jungkook semakin pelik.
"Dia dah berhenti la" tambah Changmin.
Jungkook
"Dia dah berhenti la" ujar Changmin.
Aku terpempan. Berhenti ? Kenapa dia tak bagitahu aku ?"oh ni , dia suruh sampaikan surat untuk kau" Changmin menghulurkan sekeping sampul surat berisi. Di atasnya bertulis 'Kookcibek' . Tulisan tangan Haera.
Shit.
Aku terus berlari meninggalkan Changmin. Aku cari semua hyung - hyung aku tapi tak jumpa. Aku call Namjoon hyung.
"yeobseyo"
"woi mana korang semua ? korang tahu tak Haera--""Kitorang tahu Kook , sekarang kitorang dekat train station" balas Namjoon hyung.
Untuk apa ?
"datang je Kook kalau kau nak tengok dia kali terakhir"
ucap Namjoon hyung sebelum mematikan talian.Aku rasa hati aku macam kena cengkam. Kenapa aku rasa berat bila dengar Haera berhenti ? Aku dah suka kat dia ke ?
ye. aku sebenarnya memang suka dekat dia tapi aku ego dan bodoh.
××××××××××××××××××××××××××××××××
Haera
"Kau memang takkan balik sini dah ke ?" soal Jimin padaku. Aku memandang ke arah dia sambil berfikir.
Aku menggeleng. "nope" balasku. Reaksi bangtan sangat kecewa tapi apa yang aku boleh buat ? Ni keputusan aku dan yang terbaik untuk aku.
"Maybe lepas ni aku busy , sebab tolong omma aku dekat cafe kat Busan. Kalau free korang datang lah" aku menyimpul senyuman pada Bangtan.
Tiba-tiba Hoseok peluk aku.
"Wehhhhh sapa nak main basketball dengan kitorang lagi ?" ujar Hoseok dengan nada menangis.Ni aku tak boleh ni. Nanti aku nangis gak konfem. Aku cuba tahan air mata aku dan tangan aku usap belakang Hoseok.
"K-kook kan ade , yang lain ada"
balasku. Hati aku pedih bila sebut nama dia.'semua penumpang diminta untuk masuk ke train sekarang. Perjalanan akan dimulakan 5 minit sahaja lagi'
Aku sebenarnya masih menunggu seseorang. Aku harap sangat dia datang untuk tengok aku. Even buat kali terakhir. Even aku akan sakit hati.
"Aku pergi dulu" aku mula menarik luggage aku sambil tersenyum. Dorang hanya mengukir senyuman nipis. Aku mula pusing membelakangkan diorang sebelum nama aku dipanggil.
"Park Haera !"
Langkah aku terhenti. Betul ke apa yang aku dengar ni ?
"J-Jungkook ?" sahutku setelah aku menoleh. Dia berlari ke arah aku.
"Kau nak pergi mana ni weh ? Kau nak tinggalkan aku ke ? Kau tak sayang kawan kau ni ke ?"
jadi. dia masih anggap aku kawan dia.
Aku fakesmile. "aku sayang semua kawan aku" balasku. Mata aku menghala ke arah Bangtan yang lain.
"Habistu kau nak pergi mana ?" soal Jungkook lagi. Aku diam. Aku taknak jawab. Dia grab tangan aku. "Haera , kajima" dia merayu.
Kau terlambat Kook. Aku terpaksa. "Kook lepaskan aku" aku tepis tangan dia. "Jaga Jieun baik-baik" aku senyum dan aku terus melangkah meninggalkan dia.
"Haera !" Jungkook panggil aku tapi aku buat-buat tak tahu. Kaki aku laju masuk ke dalam train serentak dengan air mata aku yang laju keluar dari tubir mata.
pedihnya perpisahan ni. walaupun aku tahu ini yang terbaik.
Jungkook
Aku terlambat.
Disebabkan kebodohan aku sendiri.
Aku tercyduk.Aku jatuh terduduk. Hyung yang lain cuba tenangkan aku. Tapi aku tak boleh nak bertenang.
Haera dah tinggalkan aku.
Aku dah terlambat untuk perbaiki semuanya..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Nobody5 years later
"Kau termenung apa tu woi ?" sergah Seokjin pada Jungkook yang tiba-tiba termenung pada pertengahan perbualan diorang.
Jungkook senyum nipis dan geleng "ter" balasnya.
"Ter ke ataupun kau ingat kan Haera ?" usik V. Jungkook diam dan geleng.
"Tulah kau , yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran" ujar Hoseok pula. Dan ayat tu memang tepat kena pada batang hidung Jungkook.
Makan dalam woo.
Tiba-tiba Jungkook teringat akan surat yang diberi Haera 5 tahun dulu. Dia masih tak baca surat tu sebab dia tak boleh terima yang Haera tinggalkan dia waktu rasa cinta dia pada Haera makin memuncak.
Jungkook bingkas bangun dari sofa dan terus ke bilik membuatkan hyungnya yang lain menjadi confuse.
"dia koyak ke weh ?" soal Hoseok. Rasa bersalah pulak dengan apa yang dia cakap.
TBC
YOU ARE READING
[C]Unsee • JJK •
Fanfiction"Tulah kau , yang dah sedia terima segala kekurangan kau kau tak nampak . Tengok sekarang ? Yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran" -JHS "Tomboy macam mana pun dia , dia still perempuan" -PJM "Kalau melupakan kau tu yang terbaik , aku okey...