telefon ku berbunyi nyaring.aku yang sedang memasak di dapur terus berlari ke ruang tamu untuk menjawab panggilan telefon itu.
-in call-
"kenapa?"
"aku lapar~"
"lapar pegi masak la..."
"malas lah.."balas doyoung.
"ish."
"kau tengah masak apa tu?sedap je bau"
"manakau tau aku tengah masak?mustahillah bau masakan aku boleh tembus pegi dinding sebelah."
"aku ada kat depan pintu kau.bukak arhh"
"haa kejap.jaehyun ada?"
"tak.aku sorang je."
talian pun dimatikan dan aku segera membukakan doyoung pintu.
"hmmm~harumnya bau~"
"nasi goreng je kot"
"nasi goreng pun makanan jugak.cepatlah masak...aku nak makan."doyoung menolak aku hingga aku berdiri betul netul di hadapan gas.
oh ya...intro intro~
Aku Do Hana..anak satu satunya dari keluarga Do.orang yang rapat dengan aku panggil aku Nana ataupun Add.jangan tanya mana aku dapat nickname 'add' tu.parents aku mmg dah call aku guna nama tu nak buat macam mana...aku baru 25 tahun,kerja kat rumah sebagai pelukis webtoon.ape?ingat lukis komik kat internet tak ada gaji ke?ade keyhh..
parents aku tinggal kat Malaysia atas sebab kerja.disebabkan ingin berdikari,aku tidak mengikuti mereka ke sana dan hanya duduk di rumah sendiri yang telah dihadiahi oleh appa masa umur aku 22 tahun.
haa...yg jerit pagi pagi kat depan pintu aku ni kawan aku sejak kecik lagi..Kim Doyoung.
Kim doyoung ni satu satunya kawan yang paling setia pernah aku jumpa selama aku hidup.kitorang kenal dari tadika...kira macam adik beradik la.dia ada sorang abang bernama Kim dong geun..abang dia cool giler,adik dia pulak ntah kenapa..happy virus gitchu.doyoung ni ada sebuah kedai buku bernama "DY bookstore " .walaupun tak besar mana,tapi dalam tu lengkap dengan peralatan sekolah dan buku buku.pelajar perempuan ramai yang datang situ sebab 2 perkara.
1.nak beli barang sekolah.
2.nak usha doyoung.aku ada sorang lagi kawan baik.lelaki jugak.Jung jaehyun..
dia ni kawan baik a.k.a crush aku dari skolah menengah.sekarang dia tengah usahakan sebuah cafe yang bersebelahan dengan kedai buku doyoung.aku dengan doyoung rapat dengan dia dari start kitorang masuk yonsei university..
kat sekolah menengah kitorang setakat kenal macam tu je..sebab kelas lain lain.pastu masuk u,dia ambik jurusan yang sama dengan doyoung iaitu perniagaan manakala aku ambik seni.thanks to doyoung...sebab dia aku dapat kenal lebih rapat dengan jaehyun.
hubungan aku dengan jaehyun ni sebenarnya aku sendiri tak dapat tafsirkan.ntah la...
okayss!end of introduction~
"jaehyun mana?"
"macam biasalah..dia urus cafe dia."
"kau?kedai kau tak bukak ke?"
"tak.aku ada hal tengah hari ni."
"hal apa?"
"aku kena ambik stok buku kat busan.."
"nak aku bantu ke?"
"tak perlulah..tak banyak pun nak angkat."
"okay"
YOU ARE READING
Come Within[KimDoyoung]
Fanfictionstart;17 mei 2020 complete;9 julai 2020 "aku tak boleh jaehyun..aku takut aku buang masa lagi.sekarang ni aku harap sangat,kita tak pernah pun mulakan apa yang kita dah buat sebelum ni."do hana. "maafkan aku,perasaan ni terselit sekali dalam perkata...