01~

72 5 0
                                    

aku membuka pintu cafe jaehyun dan automatik loceng pintu itu berbunyi menandakan ada pelanggan baru masuk.

kelihatan jaehyun sedang melayani pelanggannya.dia tersenyum memandang ku.

aku menunggunya sambil bermain telefon.

"nak minum apa?"tanyanya.

"mcm biasa"jawab ku.

beberapa minit kemudian,coffee latte kegemaran ku pun sampai.aku menghirup sedikit air itu.

"as expected from barista jaehyun"puji ku dan lantas membuatkan jaehyun tersenyum.

"aku buat sedap sedap untuk kau je.untuk pelanggan aku yang lain aku tak buat sesedap macam ni tau."

"eeiii..tipulah."

"tak tipu la."

aku menggeleng..dia ni pagi pagi lagi dah ckp sweet sweet.

"nana,malam ni kau busy tak?"soalnya.

"tak..aku mana pernah busy."kata ku.

"jom ikut aku pegi satu tempat."

"asal kena malam?"

"dah aku tak busy malam..kalau jam jam sekarang ni aku kena urus cafe."

"okelah."

"tunggu aku kat rumah kau.nanti aku ambik kau oke?"

"okay."

dia nak ajak aku pegi mana?eiii~apa kau fikir ni hana!

-doyoung pov-

aku sampai di rumah tepat jam 8 malam..semasa parking kereta,kelihatan kereta jaehyun di hadapan perkarangan rumah aku dan nana.

btw,rumah aku dan do hana kongsi perkarangan rumah..

"jaehyun,kau buat apa kat sini?"

"tunggu hana"dia memandang ke rumah hana.

"tunggu hana"dia memandang ke rumah hana

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"korang nak pegi mana?"

"adelah somewhere"

"nak buat apa?"

"aku fikir malam ni aku nak confess ngan dia."

aku diam..confess?

"kau ni biar betul.."aku tertawa dan cuba menyembunyikan perasaan ku.

"betullah.aku nak confess ngan dia."

kau nak confess ngan dia...habis tu aku~~melepas lah?

"ye lah.ikut suka hati kau lah.aku nak masuk dulu."

"tak nak ucap goosluck ke?"

"goodluck jaehyun-shii.."aku pasang fake smile.

aku sempat mengintai jaehyun dan hana yang berbual sebentar sebelum masuk ke dalam kereta dan meninggalkan perkarangan rumah.

aku bersandar di dinding...

"kau tengok lah jaehyun tu.yakin je dia nak confess.kau?pengecut... overthinking...sekarang kau melepas lah."monolog ku.

"eh?dah balik?ingatkn tidur kat kedai"perli hyung gong myung yang keluar dari dapur sambil membawa hot chocolatenya.

aku duduk di tepinya dan memandang tv yang hidup dengan pandangan kosong.

"macam mana hari ni?"tanyanya.

"oke..hyung kenapa awal balik?"

"kerja awal habis.awallah balik.kau ni kenapa?pelik je...hana diambik orang ke?"

"ye..."kata ku

"siapa?"

"crush dia lah..siapa lagi."

"ouhh..haa,dia dah ada orang punya.kau cari lah lain."

"hyung~ingat senang ke nak move on?bayangkan kalau unnie saeyoung diambik orang."

"dia takkan diambik sebab dah jadi aku punya.kau tu yang belum couple lagi dah dirampas..kesiannn"sakatnya.

"eishh.dah lah.cakap ngan hyung bukan membantu pun."aku terus naik ke bilik ku.

"kalau nak makan bagitau!aku masak!!"jeritnya dari ruang tamu.

tak de selera nak makan..

aku duduk di hadapan meja menulis ku lalu membuka tingkap seluas luasnya dan membiarkan angin sejuk masuk ke bilik.

dari tempat aku duduk, straight nampak bilik hana.

"haihhh..."aku mengeluh lagi.

-flashback-

aku dan hana dalam perjalanan pulang dari sekolah.semasa berjalan keluar dari kawasan sekolah,seorang junior lelaki datang ke arah kami dan memberikan hana sekotak kecil berisi hadiah sempena hari kekasih.

"gomawo"ucapnya sambil tersenyum.

"er..sma sma."

aku yang hanya berdiri di tepi dijadikan halimunan..sedang mereka syok berbual,aku terus menarik hana dan berdiri di hadapannya.

"err..doyoung."

"dah bagi hadiah kan?dah lah.pegilah.kitorang nak pegi dating ni"kata ku pada lelaki itu.

"err..korang ni..."

"ya.aku boyfriend dia.hehh,kenapa?selama ni korang tengok kami selalu sma sma sebab kami kawan je ke?"

"ermm..bukan kawan je ke?"tanyanya.

"mustahillah sorang perempuan dengan lelaki yang slalu sma sma tak ada hubungan lain dari kawan biasa.kitorang couple..cuma tak nak uaruar kan sangat.sekarang kau dah tau kan?"

"s..sorry hyung."katanya lalu berlalu pergi.

"yah...kau...ishhhhhh"hana memukul mukul belakang ku.

"sakitlaa"

"yang kau kata kita ni couple kenapa?"

"aku lapar kau tau tak?kata tadi nak makan?"

"ee..kalau ya pun bagi lah aku masa nak berbual dengan fans aku.tak boleh ke?kau ni pandai kat kelas je.."

"dah lah..esok esok pun boleh cerita jugak.jom makan."aku menariknya.

"eeeee....baru je nak sweet ngan dia tadi.kacau betul lah."rungutnya.

"ahahahaha..tak pe tak pe.aku belanja kau makan hari ni.okay?"

"janji?"

"haa janji"kami buat pink promise.

-end flashback-

aku tersengih sengih mengenangkan perangai comel hana...haihhhh~mampu kenang je la

Come Within[KimDoyoung]Where stories live. Discover now